1 | Dersin Adı: | E-VERGİLEME SİSTEMİ |
2 | Dersin Kodu: | MLY3406 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ADNAN GERÇEK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi İİBF Maliye Bölümü Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA E-posta: agercek@uludag.edu.tr Telefon: 0224 294 10 72 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | E-devlet ve e-vergileme ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak, e-vergileme sisteminde kullanılan e-belge, e-defter ve e-işlemleri öğretmek, e-beyanname programını ve diğer e-vergileme uygulamalarını kullanma yeteneği kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilerin e-vergileme uygulamaları ile ilgili mesleki becerilerinin gelişmesini sağlamak ve e-vergileme sistemlerini kullanabilmeye yönelik bir katkısı vardır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | E-Devlet kavramı, amaçları, boyutları, aşamaları ve Türkiye’de e-devlet uygulamalarının gelişimi | |
2 | E-Vergileme Sisteminin Gelişimi: VEDOP Projesi Aşamaları ve Kapsamı | |
3 | E-Vergileme Sisteminin Gelişimi: Dijital Dönüşüm Sürecinde E-İşlemler ve E-Hizmetlerin Durumu | |
4 | E-Vergilemenin Hukuki Dayanakları, E-İşlemlerde Yetkili Kurumlar, Özel Entegrasyon İzni Alan Kurumlar | |
5 | E-Vergileme Sistemi Uygulamaları: E-Defter, E-Fatura, E-Arşiv Fatura, Yeni Nesil ÖKC | |
6 | E-Vergileme Sistemi Uygulamaları: E-İrsaliye, E-SMM, E-Müstahsil, E-Dekont, E-Bilet, E-Adisyon, E-Yoklama | |
7 | E-Vergileme Sistemi Uygulamaları: Defter Beyan Sistemi, E-Özelge Sistemi, E-Tebligat Sistemi, VİMER, KMBS | |
8 | Vergi Beyannameleri ve E-Beyanname Sistemi, Hazır Beyan Sistemi ve İnternet Vergi Dairesi, İnteraktif Vergi Dairesi | |
9 | Beyanname Düzenleme Programı Hakkında Genel Bilgiler, Programı Kullanmaya Yetkili Olanlar, Programın Kurulması ve İşlemler | |
10 | Beyanname Düzenleme Programı Aracılığıyla Gelir Vergisi ve Kurumlar Vergisi Beyannamesinin Doldurulması ve Gönderimi | |
11 | Beyanname Düzenleme Programı Aracılığıyla Katma Değer Vergisi ve Diğer Vergi Beyannamelerinin Doldurulması ve Gönderimi | |
12 | GİB e-Uygulamaları: KDVİRA, ÖTVİRA, GEKSİS, EBTİS, E-Haciz, RADAR | |
13 | VDK e-Uygulamaları: VDK-BİS, VDK-RAS, VDK-VEDAS, VDK-SİGMA, VDK-EİD, VDK Mükellef Portalı | |
14 | E-Defter, E-Belge ve E-Beyanname düzenlemelerine uymamanın sonuçları ve kesilecek cezalar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. DPT, e-Devlet Proje ve Uygulamaları, Ankara, 2005. 2. Türkiye Bilişim Derneği, E-Devlet Üst Yapısı: Nihai Rapor, Mayıs 2010, http://www.tbd.org.tr 3. Gelir İdaresi Başkanlığı, Stratejik Plan ve Faaliyet Raporları, Çeşitli Yıllar, www.gib.gov.tr. 4. Arif YILDIRIM, “E-Beyanname ya da VEDOP Etkin Bir Gelir İdaresi İçin Yeterli Mi”, Vergi Dünyası, Sayı: 281, Ocak 2005 5. Adnan GERÇEK ve Diğerleri, Türk Gelir İdaresinde E-Devlet Uygulamalarının Mükellefler Tarafından Benimsenmesini Etkileyen Faktörler, İstanbul, 2013. 6. Engin HEPAKSAZ, Türkiye’de E-devlet ve E-mali Uygulamalar, Gazi Kitabevi, Ankara, 2011. 7. Gamze ÇİMEN, “E-Maliye Uygulamalarının Vergilemede İktisadilik İlkesi ve Vergi Uyumuna Etkisi”, International Journal of Public Finance, 2(1), 2017. 8. Mehmet Ünsal MEMİŞ, “Elektronik Uygulamaların Vergi Denetimi Üzerine Etkisi”, Maliye Dergisi, S. 176, Ocak-Haziran 2019. 9. Mustafa TAYTAK ve Kadir VURAL, “Bilişim Sistemlerindeki Gelişmelerin Türkiye’de E-Vergi Uygulamaları Üzerine Yansımaları ve Değerlendirilmesi, Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, S. 647, Mart 2019. 10. GİB, Türk Gelir İdaresinde Dijital Dönüşüm, Ankara, 2019. 11. Sema TOLKUN, Türk Vergi Sisteminde Dijital Dönüşüm ve Vergi Güvenliğinin Etkinliği Üzerindeki Rolü: Ampirik Bir Araştırma, (Doktora Tezi), Eskişehir, 2021. 12. Maliye Bakanlığı İlgili VUK Genel Tebliğleri |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme çoktan seçmeli test soruları, doğru yanlış soruları, tamamlama soruları, kısa cevaplı yazılı sorular ve küçük hesaplama soruları ile yapılmaktadır. | |
Açıklama | Bu ders bağıl değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |