Öğrencilerin bu derste psikolojide kullanılan araştırma stratejilerini ve örnekleme yöntemlerini yakından tanımaları, bir araştırma yaparken izlenecek adımları öğrenmeleri, APA formatına uygun bir araştırma önerisi yazıp sunma becerisi kazanmaları hedeflenmiştir. Bu ders ile öğrenciler çeşitli araştırma yöntemleri ve desenlerine eleştirel yaklaşmayı, onları güçlü ve zayıf yönleriyle değerlendirmeyi öğreneceklerdir. Ayrıca araştırma etiğinin temel ilkelerini bu derste öğrenmeleri hedeflenmiştir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Meslek hayatı boyunca sunulan çeşitli psikolojik bilgilerin bilinçli bir tüketicisi olmak; bu bilgilerin bilimsel kalitesini sorgulayabilmek, psikolojik bilgileri prestijli bilimsel kaynaklardan nasıl bulacağını öğrenmek
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Bilimsel bilginin üretim süreçlerini tanıma ;
2
Bilimsel araştırma stratejilerini tanıma ve birbirlerinden farkını kavrama ;
3
Farklı veri toplama yöntemlerini ve araçlarını tanıma; bağımsız bir araştırma tasarladığında, araştırma sorularını cevaplamak için uygun olan araçları seçmek ve gerekirse yenilerini üretmek için gerekli becerilere sahip olma;
4
İlgi duyduğu çalışma alanıyla ilgili görgül bir araştırma tasarlayabilme, önerisini yazılı ve sözlü olarak başkalarına uygun biçimde sunabilme ;
5
Bilimsel kaynakları doğru kullanabilme ve aktarabilme (APA formatıyla). ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Ders tanıtımı
2
Deneysel araştırma deseni-I
3
Deneysel araştırma deseni-II
4
Deneysel araştırma deseni-III
5
Deneysel olmayan/yarı deneysel araştırma deseni-I
6
Deneysel olmayan/yarı deneysel araştırma deseni-II
7
Deneysel olmayan/yarı deneysel araştırma deseni-III
8
Faktöriyel desenler-I
9
Faktöriyel desenler-II
10
Korelasyonel desen-I
11
Korelasyonel desen-II
12
Betimsel desen-I
13
Betimsel desen-II
14
Genel değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Gravetter, F. J., & Forzano, L. B. (2012). Research methods for the behavioral sciences (4th ed.). Belmont, CA: Wadsworth
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
2
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
4
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
2
40
80
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
2
2
Diğer
1
12
12
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
182
Toplam İş Yükü / 30 saat
6
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU