Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EPİSTEMOLOJİDE TEMEL PROBLEMLER
1 Dersin Adı: EPİSTEMOLOJİDE TEMEL PROBLEMLER
2 Dersin Kodu: FEL5103
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 13
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 4
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Eylem YENİSOY ŞAHİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr. A. Kadir ÇÜÇEN, Prof. Dr. Ogün ÜREK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: eylemsahin@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2942843
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Felsefe tarihi bilgisi zemininde felsefenin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak felsefi problemleri anlama becerisi kazanmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Alan bilgisinde en temel konu ve probllemlerin ele alındığı bir ders olduğu için mesleki gelişim için zorunludur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefe tarihi bilgisine sahip olma;
2 Felsefi problemleri anlama ve değerlendirme;
3 Felsefi problemleri ilişkilendirme;
4 Felsefi problemleri kavramlaştırma;
5 Filozofun metinleriyle probleme bakma;
6 Metinler ile problemi anlama;
7 Metinler ile problemi çözümleme;
8 Filozofların düşüncelerini karşılaştırma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Günümüzde Bilginin Durumu
2 Antik Dönemde Bilginin Durumu
3 Modern Epistemolojideki Temel Problemler- Descartes, Locke, Berkeley, Hume
4 Modern Epistemolojideki Temel Problemler- Kant ve Kantçı Epistemoloji
5 Amerikan Pragmatizmi
6 Doğalcılık: Quine ve Goldman
7 Edmund Getier ve Gerekçelendirme Sorunu
8 Gettier Sorununa İlişkin Cevap Arayışları:Goldman, Lehrer ve Paxson.
9 Gettier Sorununa İlişkin Cevap Arayışları: Chisholm, Zagzebski
10 Gerekçelendirme Teorileri: İçselcilik-Dışsalcılık
11 Gerekçelendirme Teorileri: Bağlamsalcılık-Bağdaşımcılık
12 Çağdaş Şüphecilik
13 Epistemolojik Erdemler ve Yükümlülükler
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Fatih S. M. Öztürk (2007), “Epistemolojinin Temel Problemleri”, Felsefe Ansiklopedisi 5 içinde, haz. Ahmet Cevizci, Ankara: Ebabil Yayınları.
Hasan Yücel Başdemir (ed., 2011), Epistemoloji: Temel Metinler, Ankara: Hititkitap Yayınevi.
Nebi Mehdiyev (haz., 2011), Çağdaş Epistemolojiye Giriş, İstanbul: İnsan Yayınları.
Ahmet Cevizci (2020), Bilgi Felsefesi, İstanbul: Say Yayınları.
A.Kadir Çüçen (2017), Bilgi Felsefesi, Bursa: Sentez Yayınları.
Alessandra Tanesini (2012), Feminist Epistemolojilere Giriş, çev. G. Demiriz, B. Binay ve Ümit Tatlıcan, Bursa: Sentez Yayınları.
Paul K. Mosser (ed. 2018), Epistemoloji, çev. Ve ed. Hasan Yücel Başdemir, Ankara: Adres Yayınları.
Edmund L. Gettier, “Is Justified True Belief Knowledge?”, Analysis , Jun., 1963, Vol. 23, No. 6, pp. 121-123.
Alvin Goldman “A Causal Theory of Knowing”, The Journal of Philosophy , Jun. 22, 1967, Vol. 64, No. 12, pp. 357-372
Alvin Goldman, “Social Epistemology”, Crítica: Revista Hispanoamericana de Filosofía , Dec., 1999, Vol. 31, No. 93, pp. 3-19.
Alvin Plantinga, “Justification in the 20th Century”, Philosophy and Phenomenological Research, Autumn, 1990, Vol. 50, Supplement, pp. 45-71.
Laurence Bonjour – “Internalism and Externalism” – Oxford Handbook of Epistemogy, ss. 234 – 263.
Linda Zagzebski, “The Inescapability of Gettier Problems”, The Philosophical Quarterly (1950-) , Jan., 1994, Vol. 44, No. 174, pp. 65-73.
Lorraine Code, “Taking Subjectivity into Account”, L. Alcoff ve E. Potter (editörler), Feminist Epistemologies içinde, New York: Routledge.
Keith Lehrer ve Thomas Paxson, “Undefeated Justified True Belief”, The Journal of Philosophy, Apr. 24, 1969, Vol. 66, No. 8, pp. 225-237.
Peter Klein, “SKEPTICISM”, Oxford Handbook of Epistemogy, ss. 336-361.
Richard Feldman, “RELIABILITY AND JUSTIFICATION”, The Monist, APRIL, 1985, Vol. 68, No. 2, pp. 159-174 (Dışsalcı, Güvenilirlik ilkesi).
Richard Feldman – “Epistemolojical Duties” - Oxford Handbook of Epistemogy, ss. 362 – 384.
Richard Foley, “Chisholm and Coherence”, Philosophical Studies: An International Journal for Philosophy in the Analytic Tradition , Jul., 1980, Vol. 38, No. 1, pp. 53-63.
Richard Fumerton, Skepticism and Reasoning to the Best Explanation, Philosophical Issues, 1992, Vol. 2, Rationality in Epistemology (1992), pp. 149- 169.
Roderick M. Chisholm – “The Indispensability of Internal Justification”, Synthese , Mar., 1988, Vol. 74, No. 3, pp. 285-296
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sunu, ders için katılım ve makale yazmak.
Açıklama Her öğrenci dersin içeriğiyle ilgili bir sunu yapacak ve dönem sunu bir ödev veya makale verecektir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 4 56
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 8 136
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 100 100
Toplam İş Yükü 390
Toplam İş Yükü / 30 saat 13
Dersin AKTS Kredisi 13
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 0 3 0 2 3 1 0 3 0 1 2
OK2 3 2 2 3 2 2 4 2 3 4 2 2
OK3 2 1 2 0 0 0 0 0 0 1 0 2
OK4 2 0 0 3 0 2 0 4 0 2 0 3
OK5 2 1 0 0 1 2 2 2 2 0 2 2
OK6 4 3 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK7 4 0 3 3 2 0 2 0 0 3 0 0
OK8 0 4 0 0 3 0 0 3 0 2 0 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr