Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
AYDINLANMA FELSEFESİ
1 Dersin Adı: AYDINLANMA FELSEFESİ
2 Dersin Kodu: FEL5115
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Eylem YENİSOY ŞAHİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Ogün Ürek
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: eylemsahin@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2942843
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Aydınlanma felsefesini bütün öğeleriyle tanıtmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: insan haklarıyla Aydınlanma arasındaki ilişkiyi dikkate alarak sorgulama yapabilme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme ve dili bu bağlamda önyargısız olarak kullanabilme
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Aydınlanma kavramına vakıf olmak;
2 Aydınlanma modernite ilişkisini anlamak;
3 İngiliz Aydınlanmasını tanımak;
4 İskoç Aydınlanmasını tanımak;
5 Fransız Aydınlanmasını öğrenmek;
6 Alman Aydınlanmasını tanımak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Aydınlanma kavramı
2 Aydınlanma yorumları
3 İngiliz aydınlanmasına Giriş
4 İngiliz aydınlanması- John Locke
5 İngiliz aydınlanması- John Locke
6 İskoç aydınlanmasına Giriş- Hutcheson
7 İskoç aydınlanması- David Hume
8 İskoç aydınlanması- David Hume
9 İskoç aydınlanması- Adam Smith
10 Fransız aydınlanması- Fontenelle ve Montesquieu
11 Fransız aydınlanması- Voltaire, Condillac
12 Fransız aydınlanması- Rousseau
13 Alman aydınlanması- Kant
14 Alman aydınlanması- Kant
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: T. W. Adorno - M. Horkheimer, Aydınlanmanın Diyalektiği(çev. O. Özügül), İst., Kabalcı, 2010.
F. B. Artz, The Enlightenment in France, Kent, Kent University Press, 1968.
E. Cassirer, The Philosophy of Enlightenment, Princeton, Princeton University Press, 1951.
A. Cevizci, Aydınlanma Felsefesi Tarihi, Bursa, Asa Yayınları, 2. baskı, 2008.
A. Çiğdem, Aydınlanma Düşüncesi, İstanbul, 2. baskı, İletişim Yayınları, 1997
B. Dellaloğlu(ed.), Toplumbilim –Aydınlanma Özel Sayısı, 11(2000), İletişim, İstanbul.
L. Goldmann, Aydınlanma Felsefesi(çev. E. Arslan), Ankara, Doruk Yayınları, 1999.
N. Hampson, The Enlightenment, Middlesex, 1968.
G. Hanratty, Aydınlanma Filozofları (çev. T. İmamoğlu – C. Büyük), İstanbul, Anka Yayınları, 2002.
U. I. Hof, Avrupa'da Aydınlanma(çev. Ş. Sunar), İstanbul, Afa Yayıncılık, 1995.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Anlatım, tartışma, eleştirme, soru-yanıt, ödev sunumu
Açıklama Her öğrenci dersin içeriğiyle ilgili bir sunu yapacak ve dönem sonunda bir ödev verecektir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 2 2 2 2 0 0 3 4 0 1 1
OK2 2 2 2 3 3 0 0 2 4 0 0 0
OK3 0 2 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK4 1 3 0 0 2 0 0 0 3 0 0 0
OK5 1 3 0 0 1 0 0 0 3 0 0 0
OK6 0 3 0 0 3 0 0 0 3 0 2 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr