1 | Dersin Adı: | AYDINLANMA FELSEFESİ |
2 | Dersin Kodu: | FEL5115 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi Eylem YENİSOY ŞAHİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Ogün Ürek |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
eylemsahin@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2942843 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Aydınlanma felsefesini bütün öğeleriyle tanıtmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | insan haklarıyla Aydınlanma arasındaki ilişkiyi dikkate alarak sorgulama yapabilme, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme ve dili bu bağlamda önyargısız olarak kullanabilme |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Aydınlanma kavramı | |
2 | Aydınlanma yorumları | |
3 | İngiliz aydınlanmasına Giriş | |
4 | İngiliz aydınlanması- John Locke | |
5 | İngiliz aydınlanması- John Locke | |
6 | İskoç aydınlanmasına Giriş- Hutcheson | |
7 | İskoç aydınlanması- David Hume | |
8 | İskoç aydınlanması- David Hume | |
9 | İskoç aydınlanması- Adam Smith | |
10 | Fransız aydınlanması- Fontenelle ve Montesquieu | |
11 | Fransız aydınlanması- Voltaire, Condillac | |
12 | Fransız aydınlanması- Rousseau | |
13 | Alman aydınlanması- Kant | |
14 | Alman aydınlanması- Kant |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
T. W. Adorno - M. Horkheimer, Aydınlanmanın Diyalektiği(çev. O. Özügül), İst., Kabalcı, 2010. F. B. Artz, The Enlightenment in France, Kent, Kent University Press, 1968. E. Cassirer, The Philosophy of Enlightenment, Princeton, Princeton University Press, 1951. A. Cevizci, Aydınlanma Felsefesi Tarihi, Bursa, Asa Yayınları, 2. baskı, 2008. A. Çiğdem, Aydınlanma Düşüncesi, İstanbul, 2. baskı, İletişim Yayınları, 1997 B. Dellaloğlu(ed.), Toplumbilim –Aydınlanma Özel Sayısı, 11(2000), İletişim, İstanbul. L. Goldmann, Aydınlanma Felsefesi(çev. E. Arslan), Ankara, Doruk Yayınları, 1999. N. Hampson, The Enlightenment, Middlesex, 1968. G. Hanratty, Aydınlanma Filozofları (çev. T. İmamoğlu – C. Büyük), İstanbul, Anka Yayınları, 2002. U. I. Hof, Avrupa'da Aydınlanma(çev. Ş. Sunar), İstanbul, Afa Yayıncılık, 1995. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Anlatım, tartışma, eleştirme, soru-yanıt, ödev sunumu | |
Açıklama | Her öğrenci dersin içeriğiyle ilgili bir sunu yapacak ve dönem sonunda bir ödev verecektir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |