Ders Öğretim Planı
TEMEL İMMÜNOLOJİK TESTLER
1 |
Dersin Adı: |
TEMEL İMMÜNOLOJİK TESTLER |
2 |
Dersin Kodu: |
TİM5003 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
7 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
4 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. FERAH BUDAK |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi, Tıp Fakültesi, İmmünoloji Anabilim Dalı, 16059, Nilüfer, BURSA E-posta: fbudak@uludag.edu.tr Tel: 2954134 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu kursun amacı öğrencilere sıklıkla kullanılan immünolojik metodları ve bu metodların amacı ile arkasında yatan teoriyi anlamasını sağlamaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
İmmünolojik testler hakkında bilgi sahibi olan araştırmacılar yetiştirmektir. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Temel imünolojik laboratuvar testlerini uygulamada yardımcı olabilecek bilgi ve becerileri edinmek;
|
2 |
Temel imünolojik laboratuvar testlerini değerlendirmede yardımcı olabilecek immünolojik bilgileri edinmek;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Antijen-antikor reaksiyonları-I |
Laboratuvar Kuralları ve Laboratuvar malzemeleri |
2 |
Antijen-antikor reaksiyonları-II |
Örneklerin kabulü, hazırlanması ve saklanması |
3 |
Lam aglütinasyon testleri |
Lam aglütinasyon testleri |
4 |
Tüp aglütinasyon testleri |
Direkt aglütinasyon testleri (Brucella aglütinasyon) |
5 |
Kan grubu testleri |
Kan grubu tayini ve Coombs testi |
6 |
Diğer aglütinasyon testleri |
İHA testleri (Sifilis İHA) |
7 |
Presipitasyon reaksiyonları |
VDRL ve RPR |
8 |
Kompleman fiksasyon testleri
|
Kompleman fiksasyon deneyi (Mycoplasma CF) |
9 |
Serolojik testlerin değerlendirilmesi |
Serolojik testlerin raporlanması |
10 |
Nefelometri |
Nefelometrik testler (C3c, C4) |
11 |
İmmünoblot |
ANA Paneli |
12 |
ELISA |
Mikro ELISA testleri (Tetanoz IgG ELISA) |
13 |
Gelişmiş EIA |
ELFA testleri (TORCH testleri) |
14 |
Floresan-antikor teknikleri |
Otoantikor testleri (ANCA testi) |
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Abbas A.K., Lichtman A.H., Pillai S.”Cellular and Molecular Immunology”, Saunders Elsevier, 8th edition (2012). 2. Rich R.R., Fleisher T.A., Shearer W.T., Kotzin B.L., Schroeder Jr H.W., “Clinical Immunology: Principles and Practice”, Mosby International Ltd., 3rd edition (2008). 3. Stevens C.D., "Clinical Immunology & Serology: Laboratory Perspective", E.A. Davis Company, 3rd edition (2010). |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
5 |
50 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
6 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
50 |
Finalin BAşarıya Oranı |
50 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Klasik, çoktan seçmeli yada uygulamalı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılmaktadır. |
Açıklama |
Bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılacaktır. |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
1 |
14 |
Uygulamalı Dersler |
14 |
4 |
56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
Ödevler |
5 |
10 |
50 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
214 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
7,13 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
OK1
|
4
|
3
|
5
|
1
|
0
|
2
|
0
|
OK2
|
3
|
3
|
5
|
1
|
0
|
2
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |