| 1 | Dersin Adı: | SEÇMELİ (RADYOLOJİ) |
| 2 | Dersin Kodu: | TIP6019 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 6 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 11 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 40 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Tıp fakültesi 6. sınıf öğrencisi olmak |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAİLE BOLCA TOPAL -TIP |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Müfit Parlak, Prof. Dr. Gürsel Savcı, Prof. Dr. Bahattin HAKYEMEZ, Prof. Dr. Zeynep Yazıcı, Prof.. Dr. Naile Bolca Topal, Doç. Dr. Gökhan Gökalp, Doç Dr.Altan GÜNEŞ, Doç.Dr.Ömer Fatih NAS,Öğr.Üye.Dr.Mehmet Fatih İNECİKLİ |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Radyoloji AD Nilüfer, Bursa mparlak@uludag.edu.tr 2953341 |
| 18 | Dersin Web Adresi: | http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1117156 |
| 19 | Dersin Amacı | 5. sınıf öğrencilerinden, zorunlu radyoloji stajını tamamlamış olanlarının, temel radyoloji bilgisi ile donanımlı oldukları varsayılmaktadır. Bu nedenle, seçmeli radyoloji stajının hedefi, öğrenciye özellikle genel tıp pratiğinde yardımcı olabilecek yeni bilgiler sunmaktır. Genel radyoloji bilgisi, uygun radyolojik yöntemleri seçme, hastalıkların tipik radyolojik bulgularını tanıma ve ayırtıcı tanı yapabilme becerilerini kazandırmaktır. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Radyolojik anatomiyi tanır. Radyasyonun biyolojik etkileri açıklar. Radyolojide kullanılan kontrast maddelerin yan etkilerini açıklar ve tedavisini planlar. Klinik bulgulara göre öncelikli radyolojik incelemeyi belirler. Radyolojik görünümleri normal ve patolojik olarak ayırt eder. Temel sistemlerde (santral sinir sistemi, toraks, kardiyovasküler sistem, abdomen, kasiskelet sistemi, meme, pediatrik, obstetrik ve jinekolojik) izlediği patolojik radyolojik bulguları yorumlar. Temel sistemlerde (santral sinir sistemi, toraks, kardiyovasküler sistem, abdomen, kasiskelet sistemi, meme, pediatrik, obstetrik ve jinekolojik) izlediği patolojik radyolojik bulguları neden-sonuç ilişkileri içinde açıklar. Sistemlere göre radyolojik acilleri açıklar. Radyolojik bulguları klinik bilgilerle ilişkilendirir. |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Teori | Uygulama | |
|
1. Hafta: -Radyolojiye giriş ve temel yöntemler -Bilgisayarlı Tomografi (BT) -Manyetik Rezonans (MR) -Ultrasonografi uygulamaları (US) -Toraks Radyolojisi 2. Hafta: -Abdomen Radyoloji -Kas-İskelet radyolojisi -Nöroradyoloji -Pediatrik radyoloji -Girişimsel Radyoloji |
14 saat 13 saat |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1.Tuncel E. RADYOLOJİYE GİRİŞ- Radyolojik Görüntüler Nasıl Oluşur ve Ne İşe Yarar? 2.Tuncel E. KLİNİK RADYOLOJİ. Bursa: Güneş & Nobel Tıp Kitapevi,1994 3.Weir J, Abrahams PH. Imaging Atlas of Human Anatomy. 3. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 100 |
| Yıl sonu Sınavı | 0 | 0 |
| Toplam | 1 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 100 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 0 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenciler stajlardaki devamlarına göre başarılı ya da başarısız olarak değerlendirilirler. | |
| Açıklama | Değerlendirme Başarılı/Başarısız Şeklindedir | |
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ödevler | 1 | 5 | 150 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |