1 | Dersin Adı: | İLERİ PEYNİR TEKNOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | GMB6040 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Dersin ön şartı yoktur. Ancak, öğrencinin dersin amacına ve hedefine ulaşmasındaki başarısı; ders içeriğinde belirtilen kavram ve temel bilgileri lisans seviyesinde almış olmasıyla artabilir |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TÜLAY ÖZCAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Lütfiye YILMAZ ERSAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Tülay ÖZCAN Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı; peynir üretimi öncesi süte uygulanan işlemler, peynir üretimi, olgunlaşma süresince meydana gelen biyokimyasal ve reolojik değişmeler ile yerli ve yabancı peynirlerin üretimi hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders, öğrencilerde peynir endüstrisi hakkında farkındalık ve bilgi birikimi oluşturmaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Peynir üretiminde kullanılacak sütün özellikleri | |
2 | Peynir üretiminde uygulanan ısıl işlem ve ısıl işleme alternatif yöntemler | |
3 | Sütün pıhtılaşma mekanizması | |
4 | Üretimde kullanılan starter kültürler ve peynir mikrobiyolojisi | |
5 | Peynirde olgunlaşma sırasında oluşan biyokimyasal reaksiyonlar | |
6 | Olgunlaşma süresini kısaltacak yöntemler | |
7 | Peynirde tuzlamanın amaçları ve yöntemleri | |
8 | Peynir üretiminde yeni teknolojilerin kullanımı (membran ayırma teknikleri, yüksek basınç uygulamaları) | |
9 | Diyetetik amaçlı peynir üretimi (az yağlı/az tuzlu, vegan peynir üretimi) | |
10 | Peynir reolojisi ve tekstürü | |
11 | Peynir kalitesini etkileyen faktörler | |
12 | Yerli peynirlerin üretimi 1 | |
13 | Yerli peynirlerin üretimi 2 | |
14 | Dünya da üretilen farklı peynir çeşitlerinin üretimi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Hayaloğlu, A.A., Özer, B. 2011. Peynir Biliminin Temelleri. Sidas Yayınları, izmir, 643 s. Lewis, John Elwyn, 1987. Cheese starters : development and application of the lewis system, London. Kamber, U. 2005. Geleneksel Anadolu Peynirler, Kars. Tekinşen, C. 2000. Süt ürünleri teknolojisi. Kahraman Maraş. Fox, P.F. 1999. Cheese: chemistry, physics and microbiology, Volume 2. Second edition, aspen Publishers, Inc. Gaithersburg, Maryland, Patrick F. Fox, Paul McSweeney, Timothy Cogan, Timothy Guinee, 2004. Cheese: Chemistry, Physics and Microbiology, Volume 1, Third Edition: General Aspects Academic Press. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Değerlendirme için; ödev verilmekte ve final sınavı yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 15 | 60 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |