Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI
1 Dersin Adı: ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI
2 Dersin Kodu: SAT4065
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. GÜLAY GÖĞÜŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Gülay GÖĞÜŞ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
gulayg@uludag.edu.tr
+90 224 294 27 09
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sanat tarihindeki çağdaş sanat akımlarının tarihsel gelişim ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Diğer disiplinler ve bu disiplinlerin müzik alanıyla etkileşimi konusunda temel bir bilgi birikimi kazanmasına katkı sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanat akımlarının çağdaş ve modern olma özelliklerini açıklayabilme. ;
2 Sembolizm sanat akımının özelliklerini açıklayabilme;
3 Kübizmin sanat özelliklerini çözümleyebilme;
4 Gerçeküstücülüğü açıklayabilme;
5 Soyut sanatın niteliklerini açıklayabilme;
6 Post modern sanat akımlarının özelliklerini açıklayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sanat tarihinde akımlar, tarihsel gelişim ve özellikleri
2 Sanat akımlarının tarihsel gelişim ve özellikleri
3 Sembolist dönem ve özellikleri
4 İzlenimcilik ve özellikleri
5 Dada, kübizm: avant-garde akımlar
6 Gerçeküstücülük ve özellikleri
7 Soyut dışavurumculuk
8 1960 öncesi sanat akımları Ara sınav
9 1960 sonrası sanat akımları
10 Yeni gerçekçilik
11 Kavramsal sanat
12 Enstallasyon, happening, body art
13 Postmodernizm ve sanat
14 Genel değerlendirme ve tartışma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Gombrich, E.H. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul: 1996.
Yılmaz, Mehmet Modernizmden Postmodernizme Sanat, 2005.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı.
Açıklama Açık uçlu veya çoktan seçmeli soruların yer aldığı yazılı sınavlarla değerlendirilir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 3 3 9
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,97
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 5 2 2 1 1 1 1 2 1 1 1
OK2 2 4 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1
OK3 2 4 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1
OK4 2 4 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1
OK5 2 4 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1
OK6 3 5 2 2 1 1 1 1 2 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr