Adres: Ziraat Fakültesi, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü, Görükle, Nilüfer, BURSA e-posta: cumhur@uludag.edu.tr Tel: 0-224-29 41 535
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Dünyada ve ülkemizde yayılım gösteren tuzlu ve alkali toprakların oluşum nedenlerinden başlayarak özellikleri, dağılım alanları ve ıslahı konusunda bilgiler vermektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Ülkemizde ve dünyadaki Tuzlu ve Alkali topraklarla ilgili genel bilgileri edinebilir.
Bu toprakların üzerinde ne tür sulama, toprak işleme vb. faaliyetlerin yapılmasını anlayabilir.
Tuzlu ve alkali topraklarda yetiştirilecek bitkileri ve yetişebilme koşullarını tasarlayabilir.
Tuzlu ve Alkali toprakları sınıflayabilir ve bunların yeniden tarım arazisi haline dönüşebilmesini gerçekleştirebilir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Ülkemizde ve dünyadaki Tuzlu ve Alkali topraklarla ilgili genel bilgileri edinebilir.
;
2
Bu toprakların üzerinde ne tür sulama, toprak işleme vb. faaliyetlerin yapılmasını anlayabilir.;
3
Tuzlu ve alkali topraklarda yetiştirilecek bitkileri ve yetişebilme koşullarını tasarlayabilir.;
4
Tuzlu ve Alkali toprakları sınıflayabilir ve bunların yeniden tarım arazisi haline dönüşebilmesini gerçekleştirebilir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Tuzlu ve alkali toprakların tanımı, özellikleri.
2
Türkiye’de tuzlu ve alkali alanların dağılım alanları.
3
Tuzlu alkali toprakların sınıflandırılması.
4
Tuzlu ve alkali toprakların oluşumu.
5
Tuzlulaşma ve alkalileşmenin bitkisel üretimdeki etkileri.
6
Tuzluluğun toprakların fiziksel özelliklerine etkisi.
7
Tuzluluğun toprakların kimyasal özelliklerine etkisi.
8
Alkaliliğin toprakların fiziksel özelliklerine etkisi.
9
Alkaliliğin toprakların kimyasal özelliklerine etkisi.
10
Tuzlu ve alkali topraklarda kullanılan sulama suyunun özellikleri.
11
Bitkilerin tuzluluğa dayanıklılığı.
12
Jips uygulamaları.
13
Analiz yöntemleri.
14
Analiz yöntemleri.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Richards, L.A., 1954. Diagnosis and improvement of saline and alkali soils. USDA, Agriculture Handbook No. 60, Washington D.C. Gupta, S.K., 2019. Handbook of Saline and Alkali Soils Diagnosis Reclamation and Management Paperback – 1 January 2019.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
ppt sunumu, karşılıklı tartışmalar, konuların farklı kaynaklarla değerlendirilmesi.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
0
10
40
Projeler
4
10
40
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
12
12
Toplam İş Yükü
176
Toplam İş Yükü / 30 saat
5,87
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU