Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TOZLAŞMA BİYOLOJİSİNE GİRİŞ
1 Dersin Adı: TOZLAŞMA BİYOLOJİSİNE GİRİŞ
2 Dersin Kodu: BYL0537
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Aycan Tosunoğlu
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü, Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA 16059
aycanbilisik@uludag.edu.tr
0224.2941854
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı öğrenciye Çiçekli Bitkilerin Tozlaşma Biyolojisi ile ilgili olarak çok yönlü bilgi verilmesi ve farklı bakış açıları kazandırılmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencilerin bitkilerin üremesi açısından doğal süreçlerden olan tozlaşma olayını, önemini, Bitki-tozlayıcı ilişkilerini, evrim ve koevolüsyona dayalı çeşitliliğin temellerini öğrenmeleri ileriki yaşamlarında ekosistem dengelerine farklı bakış açıları geliştirmeleri açısından faydalı olacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bitkilerde tozlaşma olayını kavrayabilme;
2 Bitki-tozlayıcı ilişkilerini kavrayabilme;
3 Çiçeklerde evrim ve çeşitliliğin temellerini kavrayabilme;
4 Tozlaşma vektörlerini kavrayabilme;
5 Tozlayıcı davranışlarını kavrayabilme;
6 Tozlaşmanın sağlık ve ekonomik açıdan önemini kavrayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tozlaşma Biyolojisine giriş
2 Çiçek yapısı, çiçekli bitkilerde hayat siklusu
3 Döllenme ve Uyuşmazlık
4 Çiçekler, Tozlaşma ve Evrim
5 Çiçekler ve Çeşitlilik
6 Tozlayıcıların çeşitliliği ve evrimi
7 Abiyotik tozlaşma
8 Biyotik tozlaşma
9 Zoogaminin farklı formları (böcekler)
10 Zoogaminin farklı formları (kuşlar, memeliler)
11 Tozlayıcılık stratejileri, işaretleme, iletişim
12 Tozlaşma sendromu, biyoçeşitlilik ve tehlike altındaki türlerin korunması
13 Bitki tozlaşmasının insan sağlığı açısından önemi
14 Bitki tozlaşmasının ekonomik açıdan önemi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: D. P. Abrol. 2011. Pollination Biology: Biodiversity Conservation and Agricultural Production. Springer Science & Business Media
Waser N.M. & Ollerton J. 2006. Plant-pollinator interactions. From specialization to generalization. The University of Chicago Press, Chicago.
Freeman, S. & Herron J.C. Çev.Ed. Çıplak B., Başıbüyük H.H., Karaytuğ S., Gündüz İ.. 2002. Evrimsel Analiz. Palme yayıncılık, Ankara.
Wilson, J.S. & Carril O.M. The bees in your Backyard. D&N Publishing,UK
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama -
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 16 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 3 4 4 0 0 0 0 0 0 0 4
OK2 5 3 4 4 0 0 0 0 0 3 0 4
OK3 5 3 4 4 0 0 0 0 0 3 0 4
OK4 5 3 4 4 4 0 4 4 0 3 4 4
OK5 5 3 4 4 4 3 4 4 0 3 4 4
OK6 5 3 4 4 4 3 4 4 0 3 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr