1 | Dersin Adı: | DİKSİYON ve KONUŞMA |
2 | Dersin Kodu: | GSO1010 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | YOK |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | ARZU TAN BAYRAKTUTAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | YOK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | muratliman@gmail.com, 02245431015, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İyi bir oyuncu, duygularını ve düşüncelerini doğru, anlaşılır, güzel, renkli ve içten bir tonlama-vurgulama-boğumlamayla yansıttığı için iyi bir konuşmacıdır da aynı zamanda. Söz oyuncuyu-bireyi ifade eden en önemli iletişim aracıdır. Dersin amacı dilin, sözün, deyişin ve tavrın öneminin bilincinde içten ve düzgün, temiz, yalın Türkçe konuşan oyuncu adayı yetiştirmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Vokal ve konsonantların genel özellikleri. | Vokallerle tekerlemeler |
2 | Vokaller (çıkış yerleri ve söylenişleri) | Vokallerle tekerlemeler |
3 | Vokaller (çıkış yerleri ve söylenişleri) | Konsonantlarla tekerlemeler |
4 | Konsonantlar (çıkış yerleri ve söylenişleri) | Konsonantlarla tekerlemeler |
5 | Konsonantlar (çıkış yerleri ve söylenişleri) | Konsonantlarla tekerlemeler |
6 | Konsonantlar (çıkış yerleri ve söylenişleri) | Çalışılan konuların tekrarı |
7 | Genel değerlendirmeye hazırlık | Metin okuma çalışmaları |
8 | Genel Değerlendirme (Ara Sınav) | Vurgu çalışmaları |
9 | Sesin Şiddeti, sesin ton yüksekliği, sesin rengi nedir? | Çeşitlerine göre vurgulama çalışmaları |
10 | Tonlama nedir? | Tonlama ve vurgulama çalışmaları |
11 | Vurgulama nedir? Türkçe vurgulama özellikleri | |
12 | Vurgu çeşitleri | |
13 | Tonlama ve vurgulama özellikleri | |
14 | Dönem içi çalışmaların tekrarı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• - Nevin SELEN, “Söyleyiş Ses Bilimi-Akustik Ses Bilimi ve Türkiye Tükçesi”, Nevin SELEN, Türk Dil Kurumu Yayınları, A.Ü. Basımevi, Ankara 1979. • - Nüzhet ŞENBAY, “Söz ve Diksiyon Sanatı”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1995. • - Suat TAŞER, “Konuşma Eğitimi”, İleri Kitabevi Yayınları, İzmir 1992. • -Tahsin BANGUOĞLU, “Türkçe’nin Grameri”, “Türkçe’nin Grameri”, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara 1990. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 2 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 4 | 8 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 5 | 2 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |