Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİKSİYON ve KONUŞMA
1 Dersin Adı: DİKSİYON ve KONUŞMA
2 Dersin Kodu: GSO1010
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu YOK
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: ARZU TAN BAYRAKTUTAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: YOK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: muratliman@gmail.com, 02245431015, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İyi bir oyuncu, duygularını ve düşüncelerini doğru, anlaşılır, güzel, renkli ve içten bir tonlama-vurgulama-boğumlamayla yansıttığı için iyi bir konuşmacıdır da aynı zamanda. Söz oyuncuyu-bireyi ifade eden en önemli iletişim aracıdır. Dersin amacı dilin, sözün, deyişin ve tavrın öneminin bilincinde içten ve düzgün, temiz, yalın Türkçe konuşan oyuncu adayı yetiştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İletişim, iletişimin tarihi, dilin evrimleşmesi, ;
2 Dinleme, ;
3 Söz Söylemenin Önemi, ;
4 el-beyin-dil diyalektiği, ;
5 İyi konuşma ;
6 Kendini ifade edebilme ;
7 Etkili konuşma becerileri gelişir ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Vokal ve konsonantların genel özellikleri. Vokallerle tekerlemeler
2 Vokaller (çıkış yerleri ve söylenişleri) Vokallerle tekerlemeler
3 Vokaller (çıkış yerleri ve söylenişleri) Konsonantlarla tekerlemeler
4 Konsonantlar (çıkış yerleri ve söylenişleri) Konsonantlarla tekerlemeler
5 Konsonantlar (çıkış yerleri ve söylenişleri) Konsonantlarla tekerlemeler
6 Konsonantlar (çıkış yerleri ve söylenişleri) Çalışılan konuların tekrarı
7 Genel değerlendirmeye hazırlık Metin okuma çalışmaları
8 Genel Değerlendirme (Ara Sınav) Vurgu çalışmaları
9 Sesin Şiddeti, sesin ton yüksekliği, sesin rengi nedir? Çeşitlerine göre vurgulama çalışmaları
10 Tonlama nedir? Tonlama ve vurgulama çalışmaları
11 Vurgulama nedir? Türkçe vurgulama özellikleri
12 Vurgu çeşitleri
13 Tonlama ve vurgulama özellikleri
14 Dönem içi çalışmaların tekrarı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • - Nevin SELEN, “Söyleyiş Ses Bilimi-Akustik Ses Bilimi ve Türkiye Tükçesi”, Nevin SELEN, Türk Dil Kurumu Yayınları, A.Ü. Basımevi, Ankara 1979.
• - Nüzhet ŞENBAY, “Söz ve Diksiyon Sanatı”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1995.
• - Suat TAŞER, “Konuşma Eğitimi”, İleri Kitabevi Yayınları, İzmir 1992.
• -Tahsin BANGUOĞLU, “Türkçe’nin Grameri”, “Türkçe’nin Grameri”, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara 1990.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 0 0 0
Projeler 2 4 8
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 5 2 10
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 4 4
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,07
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 3 3 3 3 1 0 0 0 0 0 0
OK2 3 4 3 2 3 1 0 0 0 0 0 0
OK3 3 3 4 4 4 2 0 0 0 0 0 0
OK4 4 4 2 2 2 1 0 0 0 0 0 0
OK5 5 5 5 5 5 3 0 0 0 0 0 0
OK6 4 4 4 4 4 5 0 0 0 0 0 0
OK7 5 5 5 5 5 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr