1 | Dersin Adı: | OKULÖNCESİNDE FEN VE MATEMATİK |
2 | Dersin Kodu: | OKU5111 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MERAL TANER DERMAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Meral TANER DERMAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Meral TANER DERMAN mtaner@uludag.edu.tr 0224 2942184 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Görükle Yerleşkesi Nilüfer / Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, okul öncesi öğretmenliği yüksek lisans öğrencilerinin ileri düzeyde fen ve matematik kavramlarını bilmelerini, bilimsel ve matematiksel düşünce becerilerini kavramalarını, erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi ve öneminin farkında olmalarını, fen ve matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri bilmelerini, okul öncesi dönem çocuklar için geliştirilen fen ve matematik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini işletebilmelerini ve çeşitli fen ve matematik eğitim programları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler, erken çocukluk döneminde matematiksel düşünme becerilerinin gelişimini bilir. Matematiksel düşüncenin gelişimi ile ilgili farklı yaklaşımları açıklayabilir. Matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri kullanır. Matematik kavramlarını diğer etkinliklerle bütünleştirerek uygular. Çocukların gelişimine uygun olarak etkinliklerde düzenlemeler yaparak uygular. Okul öncesi matematik programı inceleyebilir ve değerlendirebilir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin kuramsal temelleri ve günlük yaşamdaki önemi | |
2 | Fen ve matematik eğitiminde ilke ve standartlar | |
3 | Çocuklarda bilimsel ve matematiksel düşüncenin ve fen-matematiksel kavramların gelişimi | |
4 | Dünyada erken çocukluk dönemi çocukları için kullanılan alternatif fen ve matematik programları | |
5 | Fen eğitimi etkinliklerinin çocukların gelişimine etkisi | |
6 | Matematik eğitimi etkinliklerinin çocukların gelişimine etkisi | |
7 | Erken çocukluk döneminde bilimsel süreç becerilerinin gelişimi | |
8 | Fen eğitimine yönelik öğrenme merkezleri ve materyallerinin niteliği | |
9 | Sorgulama temelli fen eğitimi yaklaşımı | |
10 | Fen ve matematik eğitiminde öğretmenin, ailenin ve toplumun rolü | |
11 | Okul öncesi fen ve matematik eğitiminde sınıf dışı öğrenme ortamları | |
12 | Fen ve matematik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme | |
13 | Fen ve matematik materyallerini inceleme ve fen-matematik eğitimi materyali geliştirme-Etkinlikle materyali bütünleştirme | |
14 | Okul öncesi eğitimde fen-matematik kavramlarını geliştirmek için etkinlik örnekleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Akman, B. (Ed.) (2010). Okul öncesinde matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Akman, B., Uyanık Balat, G. ve Güler Yıldız, T. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi (7. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık Aksüt, P. (2020). Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Aktaş Arnas Y, 2004. Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Kitabevi, Adana. Durmaz, B. (2019). Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi Güven, Y. (2000). Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünme ve matematik, İstanbul: Yapa Yayıncılık Güven, Y. (2005). Erken çocuklukta matematiksel düşünme ve matematiği öğrenme. İstanbul: Küçük adımlar eğitim yayınları Kandır; A., Can Yaşar, M., Yazıcı, E., Türkoğlu, D. ve Yaman Baydar, I. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Matematik. İstanbul; Morpa Kültür Yayınları. Orhan, A. T. (2018). Erken çocuklukta fen eğitimi, Ankara: Eğiten Kitap Şahin, F. (2020). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık Uluçınar Sağır, Ş. ve Kurt, M. (2019). Erken çocukluk döneminde fen eğitimi (Etkinlik örnekleriyle öğretmen el kitabı), Ankara: Eğiten Kitap Ulutaş, İ.(Ed.) (2015). Okul öncesi Dönemde matematik eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan Seçmeli Test | |
Açıklama | Öğrenme kazanımlarına uygun çoktan seçmeli sorulardan oluşan sınavlar yapılacaktır |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 4 | 16 |
Projeler | 1 | 2 | 2 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |