Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KİŞİLİK KURAMLARI
1 Dersin Adı: KİŞİLİK KURAMLARI
2 Dersin Kodu: SIN6105
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ASUDE BİLGİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Asude Bilgin
asudebilgin@uludag.edu.tr
0224 2942283
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kişilikle ilgili temel kavramları, kişiliğin gelişimini, uyum ve ruh sağlığını, kişilik kuramlarının özelliklerinin öğrenilmesini ve karşılaştırılmasını, kişilik kuramlarının alan uygulamaları ile ilişkilendirilmesini sağlamaktır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Kişilik gelişiminin en aktif olduğu dönemlerde öğrencilerle birlikte olan öğretmenlerin hem öğrencilerinin kişilik özelliklerini tanıması ve gelişimlerine destek olabilmeleri için bu ders çok yardımcı olacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kişilikle ilgili temel kavramları kavramak;
2 Kişilik gelişimini etkileyen faktörleri bilmek;
3 Temel kişilik kuram ve yaklaşımlarını bilmek;
4 Bu kuramları karşılaştırarak benzer ve farklı özelliklerini açıklamak;
5 Kişilik gelişimini, kişiliğin uyum ve ruh sağlığı ile ilişkisini bilmek;
6 Kişilik kuramlarının alandaki uygulamalarına ilişkin çıkarımlarda bulunmak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kişiliği açıklamaya yönelik çalışmaların tarihçesi, Kişilik, ruh sağlığı, uyum, normal-normaldışı ilişkisi Kişilik, kişiliğin alt yapıları Kişilik gelişimini etkileyen faktörler
2 Psikanalitik Yaklaşım Sigmund Freud
3 Alfred Adler ve Bireysel Psikoloji Carl Gustav Jung ve Analitik Psikoloji
4 Karen Horney ve Bütüncü Psikoloji
5 Psikanalitik Yaklaşım Adler, Jung, Horney, Erikson Erik Erikson ve Psikososyal Gelişim Kuramı
6 Davranışçı/Sosyal Öğrenme Yaklaşımı Dollard, Miller, Bandura Biyolojik Yaklaşım
7 Bilişsel Yaklaşım Kelly
8 İnsancıl ve Varoluşçu Yaklaşım Maslow, Rogers, Fromm Organizmik ve Holistik Kuramlar: Goldstein ve Maslow Carl Rogers ve Fenomenolojik Benlik Kuramı
9 İnsancıl ve Varoluşçu Yaklaşım Maslow, Rogers, Fromm Erich Fromm ve Humanistik Psikanaliz
10 Kişilerarası ilişkiler-kişi-durum etkileşimi yaklaşımı Sullivan Harry Stack Sullivan ve Kişiler Arası İlişkiler
11 Ayırıcı Özellik Yaklaşımı Allport, Cattell, Eysenck Gordon Allport ve Personalistik Psikoloji Faktör Kuramları: Eysenck ve Cattell
12 Kişilik kuramları çerçevesinde örnek kişilik özelliklerinin gelişiminin incelenmesi
13 Kişilik kuramları çerçevesinde örnek kişilik özelliklerinin gelişiminin incelenmesi
14 Kişilik kuramları çerçevesinde örnek kişilik özelliklerinin gelişiminin incelenmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: BURGER, J. M. (2006). Kişilik. İstanbul: Kaknüs Yayınları. İNANÇ, B. Y. ve YERLİKAYA, E. (2008). Kişilik kuramları. Ankara: Pegem Akademi. GEÇTAN, E. (1998). Çağdaş yaşam ve normal dışı davranışlar. İstanbul: Remzi Kitabevi. GEÇTAN, E. (1997). Psikanaliz ve sonrası. İstanbul: Remzi Kitabevi. KÖKNEL, Ö. (1986) Kaygıdan mutluluğa kişilik. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi. YANBASTI, G. (1996) Kişilik kuramları. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi. NORMAN ITZKOWITZ, VAMIK D. VOLKAN -Ölümsüz Atatürk- FLORA RHETA SCHREIBER- Sybil
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bireysel sunular ve dönem sonu sınavı
Açıklama yok
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 1 1 14
Projeler 14 1 14
Arazi Çalışmaları 14 1 14
Arasınavlar 0 1 0
Diğer 14 1 14
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6
OK1 2 1 1 2 2 2
OK2 1 2 1 1 2 2
OK3 2 1 1 3 2 1
OK4 3 2 1 1 2 1
OK5 2 1 1 2 2 4
OK6 3 2 1 1 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr