Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OKUL GELİŞTİRME
1 Dersin Adı: OKUL GELİŞTİRME
2 Dersin Kodu: EYT5105
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. RÜYAM KÜÇÜKSÜLEYMANOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Rüyam Küçüksüleymanoğlu
ruyamk@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencinin örgütleri ve eğitim örgütlerini değişime uğratma/geliştirme yollarını bilmesini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersi alan öğrenciler okul yöneticisi olduklarında okullarını daha başarılı hale getirebilmek için neler yapılabileceği hakkında bilgi sahibi olurlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Değişme ve gelişme kavramlarını ayırt eder;
2 Örgütsel sorunlara çözüm önerileri geliştirir;
3 Örgüt geliştirmenin önemini kavrar;
4 Örgüt geliştirme modellerinin özelliklerini sıralar;
5 Örgüt geliştirme modelleri arasında karşılaştırmalar yapar;
6 Örgüt geliştirme gruplarının temel işlevini belirtir;
7 Örgütlerin sorunlarını sıralar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Örgüt Geliştirmenin Kuramsal Çerçevesi
2 Sorun Belirleme ve Değişim Stratejileri
3 Örgüt Geliştirme Modelleri
4 Örgüt Geliştirme Modelleri
5 Bireysel Geliştirme Araçları
6 Bireysel Geliştirme Araçları
7 Takıma Dayalı Geliştirme Araçları
8 Örgüt Çaplı Geliştirme Araçları
9 Değişim Liderliği
10 Örgütsel Öğrenme ve Öğrenen Örgütler
11 Stratejik Yönetim ve Stratejik Planlama
12 Stratejik Yönetim ve Stratejik Planlama
13 Toplam Kalite Yönetimi
14 Örgütlerde Değişim Sorunları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: *Smither, R.D., Houston,J.M. ve McIntire, S.D. Organization Development. New York: Harper Collins College Pub., 1996.
*Balcı, A. Etkili Okul ve Okul Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2001.
*Balcı, A. Örgütsel Gelişme. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2000.
*Özdemir, S. Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara: Pegem A
Yayıncılık, 1998.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 2 40
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 40
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 60
Finalin BAşarıya Oranı 40
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sunu Açık uçlu sorulardan oluşan sınavlar
Açıklama Mutlak değerlendirme kullanılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,93
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 5 3 2 2 3 5 5 1 1 5
OK2 5 5 5 3 2 2 3 5 5 1 2 5
OK3 5 5 5 3 2 2 3 5 5 1 2 5
OK4 5 5 5 4 2 2 3 5 5 1 2 5
OK5 5 5 5 3 2 3 2 5 5 1 1 5
OK6 5 5 5 3 2 2 2 5 5 1 1 5
OK7 5 5 5 3 2 2 2 5 5 1 1 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr