1 | Dersin Adı: | OKUL GELİŞTİRME |
2 | Dersin Kodu: | EYT5105 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. RÜYAM KÜÇÜKSÜLEYMANOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Rüyam Küçüksüleymanoğlu ruyamk@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencinin örgütleri ve eğitim örgütlerini değişime uğratma/geliştirme yollarını bilmesini sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu dersi alan öğrenciler okul yöneticisi olduklarında okullarını daha başarılı hale getirebilmek için neler yapılabileceği hakkında bilgi sahibi olurlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Örgüt Geliştirmenin Kuramsal Çerçevesi | |
2 | Sorun Belirleme ve Değişim Stratejileri | |
3 | Örgüt Geliştirme Modelleri | |
4 | Örgüt Geliştirme Modelleri | |
5 | Bireysel Geliştirme Araçları | |
6 | Bireysel Geliştirme Araçları | |
7 | Takıma Dayalı Geliştirme Araçları | |
8 | Örgüt Çaplı Geliştirme Araçları | |
9 | Değişim Liderliği | |
10 | Örgütsel Öğrenme ve Öğrenen Örgütler | |
11 | Stratejik Yönetim ve Stratejik Planlama | |
12 | Stratejik Yönetim ve Stratejik Planlama | |
13 | Toplam Kalite Yönetimi | |
14 | Örgütlerde Değişim Sorunları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
*Smither, R.D., Houston,J.M. ve McIntire, S.D. Organization Development. New York: Harper Collins College Pub., 1996. *Balcı, A. Etkili Okul ve Okul Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2001. *Balcı, A. Örgütsel Gelişme. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2000. *Özdemir, S. Eğitimde Örgütsel Yenileşme. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 1998. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 40 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 60 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Sunu Açık uçlu sorulardan oluşan sınavlar | |
Açıklama | Mutlak değerlendirme kullanılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |