1 | Dersin Adı: | ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL ANALİZLER |
2 | Dersin Kodu: | BIL5120 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYSAN ŞENTÜRK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Email: aysan@uludag.edu.tr Tel: 224 2942231 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, A Blok, BÖTE Bölümü, 16059 Nilüfer,Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çok değişkenli veri setlerinde, çok sayıda değişkeni boyut indirgeme yöntemleriyle daha az sayıdaki değişkenle ifade ederek, birimleri sınıflandırılması ve birimler arasındaki bağımlılık yapısının incelenmesidir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Eğitim gören öğrencilere kendi konularında uygulayabilecekleri istatiksel yöntemleri ve teknikleri vermektir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Çok değişkenli istatistiksel analizin temel kavramları ve kullanım alanları | |
2 | Çok değişkenli istatistiksel analizde kullanılan matris kuramı | |
3 | Sürekli çok değişkenli dağılımlar | |
4 | Çok değişkenli normal dağılım | |
5 | Çok değişkenli hipotez testleri | |
6 | Temel bileşenler analizi | |
7 | Faktör analizi | |
8 | Kanonik korelasyon analizi | |
9 | Diskriminant analizi | |
10 | Lojistik regresyon analizi | |
11 | Kümeleme analizi | |
12 | Çok boyutlu ölçekleme | |
13 | Çok boyutlu ölçekleme ile temel bileşenler analizinin karşılaştırılması | |
14 | Çok değişkenli regresyon analizi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Hüseyin Tatlıdil, Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz, Ziraat Matbaacılık A. Ş. Ankara, 2002. 2. Editör: Şeref Kalaycı, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayınevi, 2010. 3. Reha Alpar, Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler, Detay Yayıncılık, 2011. 4. Şener Büyüköztürk, Güçlü Şekercioğlu ve Ömay Çokluk, Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik - SPSS ve LISREL Uygulamaları, Pegem A Yayıncılık, 2012. 5. Ali Sait Albayrak, Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, 2006. 6. Wolfrang Karl Hardle & Leopold Simar, Applied Multivariate Statistical Analysis, Springer-Verlag, 2012. 7. V. Serdobolskii, Multivariate Statistical Analysis: A High-Dimensional Approach, Kluwer Academic Publishers, 2010. 8. Parimal Mukhopadhyay, Multivariate Statistical Analysis, World Scientific Publishing, 2009. 9. Brian Everitt & Torsten Hothorn, An Introduction to Applied Multivariate Analysis with R, Springer, 2011. 10. Bruce L. Brown, Suzanne B. Hendrix, Dawson W. Hedges, Timothy B. Smith, Multivariate Analysis for the Biobehavioral and Social Sciences: A Graphical Approach, John Wiley & Sons., 2012. 11. Joseph F. Hair, William C. Black, Barry J. Babin, Rolph E. Anderson, Multivariate Data Analysis, Prentice Hall, 2009. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme çoktan seçmeli test soruları ve yazılı sorular ile yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |