Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OYUN PROGRAMLAMA I
1 Dersin Adı: OYUN PROGRAMLAMA I
2 Dersin Kodu: BLPS241
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. RUKİYE TOPUZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Faruk Kaynaklı
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: rtopuz@uludag.edu.tr
0224 294 26 77
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı öğrenciye tasarım, geliştirme, test ve hata ayıklama aşamaları üzerinden başlangıç düzeyinde oyun programlayabilme becerisi kazandırmak ve oyun tasarımının ilkeleri, oyun programlama terminolojisi, modern oyun motorlarının temelini oluşturan teknolojiler, takım projelerinin yönetimi gibi konularda bir anlayış geliştirmektir. Oyun programlamada Yapay Zekâ, Fizik, Öğrenme, Matematik, İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Bilgisayar Grafikleri gibi çeşitli alanlar da kullanıldığından, dersin bir başka ve önemli amacının da öğrenciye bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bir bakış açısı kazandırmak olduğu söylenebilir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Oyun Programlamanın Temelleri;
2 2D ve 3D Modelleme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Oyun programlama üzerine temel kavramlar
2 Oyun programlama üzerine temel kavramları
3 Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler
4 Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler
5 Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler
6 Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek
7 Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek
8 Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek
9 Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek
10 Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek
11 Temel matematik ve fizik bilgilerinin programlamada kullanmak
12 Temel matematik ve fizik bilgilerinin programlamada kullanmak
13 Bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bakış
14 Bilgisayar oyunu tasarlamada etik
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 1 0 0 2 0 2 0 0 0 0
OK2 3 3 0 0 0 0 4 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr