1 |
Dersin Adı: |
OYUN PROGRAMLAMA I |
2 |
Dersin Kodu: |
BLPS241 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör. RUKİYE TOPUZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr. Gör. Faruk Kaynaklı |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
rtopuz@uludag.edu.tr 0224 294 26 77 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrenciye tasarım, geliştirme, test ve hata ayıklama aşamaları üzerinden başlangıç düzeyinde oyun programlayabilme becerisi kazandırmak ve oyun tasarımının ilkeleri, oyun programlama terminolojisi, modern oyun motorlarının temelini oluşturan teknolojiler, takım projelerinin yönetimi gibi konularda bir anlayış geliştirmektir. Oyun programlamada Yapay Zekâ, Fizik, Öğrenme, Matematik, İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Bilgisayar Grafikleri gibi çeşitli alanlar da kullanıldığından, dersin bir başka ve önemli amacının da öğrenciye bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bir bakış açısı kazandırmak olduğu söylenebilir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Oyun programlama üzerine temel kavramlar |
|
2 |
Oyun programlama üzerine temel kavramları |
|
3 |
Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler |
|
4 |
Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler |
|
5 |
Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler |
|
6 |
Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek |
|
7 |
Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek |
|
8 |
Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek |
|
9 |
Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek |
|
10 |
Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek |
|
11 |
Temel matematik ve fizik bilgilerinin programlamada kullanmak |
|
12 |
Temel matematik ve fizik bilgilerinin programlamada kullanmak |
|
13 |
Bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bakış |
|
14 |
Bilgisayar oyunu tasarlamada etik |
|