1 | Dersin Adı: | BARAJLARIN PLANLANMASI VE TASARIMI |
2 | Dersin Kodu: | INS5066 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MURAT KANKAL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | mkankal@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Baraj yapımının fayda ve maliyetlerini tahmin etme. Barajların çevre etkilerini belirleme. Barajlar için taşkın çalışmaları yapma. Hazne kapasitesini hesaplama ve baraj yüksekliğini belirleme. Baraj jeolojisi ve baraj temellerinin önemini anlama. Baraj gövdesinin tasarımı. Dolu savak ve enerji kırıcıların tasarımı. Su alma yapıları ve çıkış yapılarının tasarımı. İnşaat sırasında akarsuyun çevrilmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Günümüzde önemi giderek artan su kaynaklarının etkin bir şekilde planlanması ve kullanılmasını sağlayan barajlar konusunda ve barajların olası çevresel etkileri hususunda deneyim kazanmış olacaklar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Biriktirme yapılarına giriş | |
2 | Planlama esasları | |
3 | Barajların çevre etkileri | |
4 | Baraj taşkın hidrolojisi | |
5 | Barajlarda katı madde hareketi | |
6 | Baraj hazneleri | |
7 | Baraj jeolojisi ve temelleri | |
8 | Dolgu barajlar | |
9 | Beton barajlar | |
10 | Kemer barajlar | |
11 | Silindir sıkıştırmalı beton barajlar | |
12 | Dolu savaklar ve enerji kırıcılar | |
13 | Su alma yapıları ve dip savaklar | |
14 | Akarsu çevirme yapıları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
MEHMET BERKÜN, 2007 SU YAPILARI, BİRSEN YAYINEVİ AĞIRALIOĞLU, N., 2007, BARAJ PLANLAMA VE TASARIMI (BARAJ PLANLAMA ESASLARI), CILT 1, 2. BASKI, SU VAKFI. AĞIRALIOĞLU, N., 2005, BARAJ PLANLAMA VE TASARIMI (BARAJ GÖVDE TASARIMI), CILT 2, SU VAKFI. AĞIRALIOĞLU, N., 2007, BARAJ PLANLAMA VE TASARIMI (DİĞER HİDROLİK YAPILARIN TASARIMI), CILT 3, SU VAKFI. AĞIRALIOĞLU, N., 2011, BARAJ GÜVENLIĞI, BETA YAYINEVI. HERZOG, M.A.M., 1999, PRACTICAL DAM ANALYSIS, THOMAS TELFOLD LTD. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 1 | 15 | 60 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |