Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MİKRO ÖĞRETİM
1 Dersin Adı: MİKRO ÖĞRETİM
2 Dersin Kodu: MBS0016
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Salih Çepni
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: cepnisalih@uludag.edu.tr
cepnisalih@yahoo.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğretmenlerin mesleki yeterliklerini ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışları kavraya bilme, Mikro Öğretim planı hazırlayabilme, Plana uygun eğitim ortamı oluşturma, Konuya uygun araç-gereç ve materyalleri hazırlama, Belirlenen sürede uygulamayı gerçekleştirme, Uygulamayı videoda izleyerek öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirebilme.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu derse katılım gösteren öğretmen adayları, öğretmen yeterliklerinin alt boyutları olan mesleki bilgi ve becerilerini keşfetme ve geliştirme fırsatı bulacaktır. Bu ders öğretmen adaylarına öğretim programını tanıma, anlama, beklentilerini ve gereklilikleri öğrenme açısından katkı sağlayacak, ileride öğrenme ortamları oluşturmalarında, öğretim planlama ve öğretim sürecini yönetmede faydalı olacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sınıf ortamlarında hangi öğretim becerilerine sahip olabileceğini fark eder.;
2 Öğretimi planlama ve uygulamada pratik bilgi ve beceriler kazanır.;
3 Öğretimde uygun materyalleri hazırlar ve kullanır.;
4 Öğretimde yeni strateji, yöntem ve teknikleri sınıf içi etkinliklerde uygular.;
5 Kendi öğretmen yeterliklerini online olarak değerlendirir.;
6 Mikro öğretim yöntemi ve uygulaması konusunda yapılmış araştırmaları gözden geçirir.;
7 Hizmet öncesinde eğitim-öğretim uygulamaları için deneyim kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Etkili öğretim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
2 Öğretmenlerin mesleki yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışları
3 Ders planı hazırlama
4 Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları
5 Mikro öğretim yöntem ve uygulamaları konusunda yapılan araştırmaların incelenmesi
6 Konu/ üniteye uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama
7 Sınıfta 3E/5E Modeline uygun örnek bir ders anlatımı yapılması
8 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
9 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
10 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
11 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
12 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
13 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: YÖK Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Fakülte-Okul İşbirliği Klavuzu, YÖK YAYINLARı,1997
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yapılandırmacı Yaklaşım temel alınarak 3E ile araştırma, tartışma ve gözlemlere dayalı yöntemler hafta kazanımlarına uygun olarak kullanılacaktır. Değerlendirmeler, dönem içinde öğrencilerin yaptığı sınıf etkinliklerini rubrikler ile değerlendirerek; dönem sonunda geleneksel (test ya da yazılı sınavlar) ve alternatif (Kavram haritası, anlam çözümleme tablosu, yapılandırılmış grid gibi) ölçme değerlendirme yöntemleri kullanılarak yapılacaktır. Bursa Uludağ Üniversitesi Öğretim Yönetmeliği gereği, eğitim-öğretim programlarının özelliği olarak bu ders kapsamında kredili sistem uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 6 30
Ödevler 3 15 45
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,97
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 1 1 1 1 3 3 1 1 1 1 1 1 3 1
OK2 1 1 1 5 1 1 1 5 1 1 5 3 1 4 5 1
OK3 1 1 1 5 1 1 1 5 1 1 5 1 1 1 5 1
OK4 1 1 1 5 1 1 1 5 1 1 5 3 1 1 5 1
OK5 1 1 1 1 4 4 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1
OK6 1 1 5 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK7 1 1 1 5 1 1 1 5 1 1 1 5 1 1 5 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr