1 | Dersin Adı: | İSLAM DÜŞÜNCE OKULLARI |
2 | Dersin Kodu: | FDB6101 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Mehmet Birgül |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
mfbirgul@uludag.edu.tr, 2431066-60333 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İslam düşüncesinin genel çerçevesi, muhtevası, tartışma konuları hakkında bilgi vermek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | İslam dünyasında gelişen entelektüel okullar –kelam/teoloji, tasavvuf/mistisizm ve felsefe-, bu okulların ele aldıkları başlıca konular ve temsilcileri |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri | |
2 | Farklılığı Körükleyen Temel Dinamikler | |
3 | İslam’da Teolojik Tartışmanın Başlaması: İlm-i Kelam ve Kelam Okulları | |
4 | Mutezile, Eşarilik ve Matüridilik | |
5 | İslam’da Felsefi Düşüncenin Doğuşu ve Gelişimi | |
6 | Felsefe Okulları: Peripatetik Platonik ve Neoplatonik Gelenekler | |
7 | İslam Felsefesinin Eleştirisi: Gazali | |
8 | Felsefi Kelam: Fahreddin er-Razi | |
9 | İslam’da Mistik Düşüncenin Doğuşu ve Gelişimi | |
10 | Sühreverdi ve İşrakilik | |
11 | İslam Mistisizmi ve Felsefe: İbn Arabi ve Molla Sadra | |
12 | Klasik Dönem Sonrası İslam Düşüncesi | |
13 | İbn Haldun | |
14 | Katip Çelebi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
M. Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, Sarkaç Yay., 2010. M.M. Şerif, İslam Düşüncesi Tarihi I-IV, İnsan Yay., İst. 1990. Süleyman Uludağ, İslam Düşüncesinin Yapısı, Dergah Yay., 2009. P. Adamson-Taylor, İslam Felsefesine Giriş, Küre Yay., İst. 2008. İbn Haldun, Mukaddime I-II, Dergah Yay., 2010. Katib Çelebi, Mizanü’l-Hakk, Kabalcı Yay., 2008. F. Daftari, İslam’da Entelektüel Gelenekler |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bir final sınavı yapılacaktır. | |
Açıklama | Dönem sonunda tüm dersleri içeren final sınavı klasik sistemde yapılacaktır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 217 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7,23 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |