Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GEMİ TRAFİK YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: GEMİ TRAFİK YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: DLIS239
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. İBRAHİM SAPMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi
Gemlik Asım Kocabıyık Meslek Yüksekokulu
Deniz ve Liman İşletmeciliği Programı
16600 Gemlik/Bursa
Telefon: 0 224 512 3491
E-Posta: emtacar@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı temel olasılık ve istatistik kavramlarının öğretmek, temel olasılık dağılışlarının ve denizcilik sektöründe uygulamalarını tanıtmak, istatistiksel veri analizi teknikleri ve denizcilik sektörü uygulamaları konusunda beceri kazanımlarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Gemi trafik ve rıhtım planlaması yapabilir
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İstatistiğin temel kavramlarını kullanabilme;
2 Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini kullanarak dağılım hakkında yorum yapabime,;
3 Basıklık ve çarpıklık ile dağılımlara farklı bakabilme,;
4 Olasılık kavramı ve özelliklerini kullanarak problem çözebilme,;
5 Kesikli ve sürekli dağılımlardan faydalanarak sorunları tanımlayabilme becerilerini kazanır.;
6 Temel istatistik ve olasılık dağılışlarının denizcilik sektöründe uygulamalarını yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İstatistiğe giriş, istatistik kelimesinin anlamı, istatistiğin tanımı, istatistiğin konusu, istatistiğin tarihçesi, istatistiğin önemi
2 verilerin toplanması, temel kavramlar, birim, vasıf ve şık, kütle, derleme çeşitler
3 Sınıflama ve gruplama, sınıflama sistemi, sınıflamanın uygulaması, sınıflamada karşılaşılan sorunlar
4 seriler, grafikler, diyagramlar, kartogramlar, stereogramlar, kartezyen koordinatlı grafikler, bileşik kartezyen grafikler, kutupsal grafikler, bölünme serilerinin grafikleri, kartezyen
5 Medyan, Karteller, Mod, Ortalama Tipinin Seçimi, çözümlü problemler ile açıklanır.
6 Oranlar, oran çeşitleri, aynı cinsten olayların oranları, bileşim oranları, endeksler, farklı cinsten olayların oranları, yoğunluk oranları, türeme oranları, oran hesabında ve yorumunda karşılaşılan sorunlar, çözümlü problemler ile açıklanır
7 Denizcilikte kuyruk teorisi,ulaştirma modeli,şebeke modeli
8 DERS TEKRARI ve ARASINAV
9 Denizcilikte çok kanalli kuyruk teorisi ve kuyruk modellerinde uygun rihtim sayisi
10 Limanlarda ulaştirma modeli çözüm yöntemi ve çözüm yönteminin geliştirilmesi
11 Limanlarin servis hizmetleri ve kuyruk uzunluklari
12 Limanlarda model çözümlemesi
13 Denizyolu taşimaciliğinda yolcu talebine bağli tasit rotalama ve çizelgeleme çalişmasi
14 Denizyolu taşimaciliğinda yolcu talebine bağli tasit rotalama ve çizelgeleme uygulamasi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: [1] TURANLI, Münevver; GÜRİŞ, Selahattin; AYAYDIN, Aydın, İstatistik Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Der Yayınları, İstanbul, 1995. [2] ÇAKICI, Metin; OĞUZHAN, Adil; ÖZDİL, Tuncer, Temel İstatistik, İzmir, 1999. [3] DÜNDAR, Durmuş; ÇAĞLAR, Nazan, İstatistik Temel Bilgiler, Yöntemler ve Uygulamalar, Der Yayınları, 2008, [4] ŞENESEN, Ümit,İstatistik Sayıların Arkasını Anlamak, Literatür Yayıncılık, 2004.
Course Notes
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 3 12
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 89
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,97
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 0 0 4 0 0 2 0 0 0 0 0
OK2 2 0 0 3 0 0 3 0 0 0 2 0
OK3 2 0 0 2 0 0 3 0 0 0 0 0
OK4 3 0 0 2 0 0 2 0 0 0 0 0
OK5 3 0 0 2 0 0 2 0 0 0 0 0
OK6 3 0 0 2 0 0 3 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr