Ders Öğretim Planı
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA ve VBA UYGULAMALARI
1 |
Dersin Adı: |
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA ve VBA UYGULAMALARI |
2 |
Dersin Kodu: |
EKO2004 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
4 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
7 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ARZU EREN ŞENARAS |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
arzueren@uludag.edu.tr Uludağ University Faculty of Economics and Administrative Sciences A Block 16059 Nilüfer/Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencinin Visual Basic Application kullanabilmesini sağlamaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Öğrenciler VBA programlaması ile karmaşık problemlere daha etkili çözümler üretir. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Programlama mantığını kavrayabilme;
|
2 |
Algoritma Oluşturabilme;
|
3 |
Akış Çizgesi Oluşturabilme;
|
4 |
If yapısını uygulayabilme;
|
5 |
Case yapısını uygulayabilme;
|
6 |
Döngü oluşturabilme;
|
7 |
VBA'de kod geliştirebilme;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Programlama Mantığına Giriş |
|
2 |
Algoritmanın Hazırlanması, Akış Çizgeleri |
|
3 |
Excel'de VBA Geliştirmeye Giriş |
|
4 |
Alt programlar, Değişkenleri tanımlamak |
|
5 |
Mesaj Kutusu, Girdi kutusu |
|
6 |
If yapısı |
|
7 |
İç İçe gömülü if yapısı |
|
8 |
Case Yapısı |
|
9 |
For döngüsü |
|
10 |
iç içe for döngüleri, for each döngüsü
|
|
11 |
Do döngüsü, do while |
|
12 |
İndisli değişkenler |
|
13 |
VBA Uygulama Örnekleri |
|
14 |
VBA Uygulama Örnekleri |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Hayrettin Kemal Sezen, 2010. Excel & VBA (2010-2013) Kullanım ve Programlama, Sentez Basım Yayım |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Ödevler, vize ve final sınavı |
Açıklama |
Bu ders bağıl değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
25 |
75 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
30 |
30 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
60 |
60 |
Toplam İş Yükü |
|
|
237 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
6,9 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
2
|
3
|
2
|
3
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
3
|
4
|
1
|
OK2
|
3
|
3
|
3
|
4
|
2
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
OK3
|
3
|
3
|
4
|
2
|
3
|
3
|
1
|
2
|
3
|
3
|
2
|
2
|
OK4
|
3
|
3
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
1
|
3
|
OK5
|
2
|
3
|
3
|
2
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
3
|
2
|
2
|
OK6
|
3
|
3
|
1
|
2
|
4
|
3
|
4
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
OK7
|
3
|
2
|
3
|
2
|
2
|
3
|
3
|
4
|
2
|
2
|
2
|
4
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |