Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TASAVVUF FELSEFESİ METİNLERİ
1 Dersin Adı: TASAVVUF FELSEFESİ METİNLERİ
2 Dersin Kodu: İLA4250
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 9
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ABDURREZZAK TEK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Abdurrezzak Tek
atek@uludag.edu.tr ,
0224 243 10 66-60162, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tasavvufi felsefe metinlerinin üslup ve içerikleri hakkında bilgi ve fikir edindirmek, bu metinler aracılığıyla İslam literatürünü tanıyıp günümüz bilimsel araştırmalarıyla karşılaştırarak değerlendirme becerisi kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Alan bilgisi edinimi
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tasavvuf metinlerin üslubunu tanıma.;
2 Tasavvufi metinleri okuyup anlayabilme becerisi kazanma.;
3 Bu metinler üzerinden İslam kültürünü klasik kaynaklardan araştırabilme.;
4 Klasik tasavvufî metinlerin nesir ve şiir örneklerinden yararlanabilme.;
5 İslam dinini temel kaynaklarından öğrenebilme becerisi edinme.;
6 İslam’ın felsefî çalışmalarıyla medeniyete yaptığı katkıları fark edebilme.;
7 Tasavvufla ilgili felsefî eserlerin telif metodu hakkında fikir edinebilme.;
8 İslam ilim anlayışını kavrayabilme.;
9 Tasavvufî metinlerdeki konu zenginliğinin farkına varma.;
10 Biçim ve içeriklerini günümüzün ilmi araştırmalarıyla karşılaştırıp sonuç çıkarabilme becerisini kazanabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tasavvufi düşüncenin temel yapısı
2 Tasavvufla ilgili felsefi metinlerin uslubu
3 Muhasibi ve tasavvufta nefs kavramı
4 Luma’da tasavvufi kavramlar
5 Kelebazi’nin Taarrufu’nda itikadi konular
6 Kuşeyri’nin Risale’sinde ilk dönem sufileri
7 Keşfü’l-mahcub’ta tasavvufi ekoller
8 Gazzali’nin metinlerinde zahir-batın ayrımı
9 Sühreverdi ve tasavvufi adab
10 İbnü’l-Arabî ile oluşan tasavvufi-felsefi dil
11 Fütühat-ı Mekkiyye’nin konuları ve üslubu
12 Fusûsu’l-hikem ve sufilerin varlık teorisi
13 Tasavvufi-Felsefi metinlerle ilgili şerh geleneği
14 Metinlerle ilgili genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Muhasibî, el-Riaye, Kahire 2001.
2. Serrâc, el-Luma, Beyrut 1984.
3. Kuşeyrî, er-Risale, Kahire 1985.
4. Kelebazi, et-Taarruf, Beyrut 2005.
5. İbnü’l-Arabî Fusûsu’l-hikem, Beyrut 1980.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları 1 arasınav ve 1 final olmak üzere test sınavı yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 80 3 240
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 271
Toplam İş Yükü / 30 saat 9
Dersin AKTS Kredisi 9
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK8 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr