Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SAYISAL YÖNTEMLER II
1 Dersin Adı: SAYISAL YÖNTEMLER II
2 Dersin Kodu: ISL4402
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL EMEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğretim Üyesi Burcu AVCI ÖZTÜRK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç.Dr.Gül GÖKAY EMEL
ggokay@uludag.edu.tr
Tel: 0224 29 41055
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İşletmenin farklı fonksiyonlarında karar destek amaçlı olarak kullanılmak üzere, farklı sayısal tekniklerin uygulanması, elde edilen sonuçların yorumlanması ve karar vericilere yararlı olacak şekilde sunulmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İşletme problemlerini modelleme, verilere dayalı nicel işletme kararlarını alma, yazılım kullanma ve analitik düşünme becerisini geliştirme
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ulaştırma problemlerini başarılı bir şekilde modelleyebilme;
2 Kurulan bir ulaştırma modeli için farklı yöntemlerle başlangıç tablosu oluşturabilme;
3 Minimum ve maksimum amaçlı ulaştırma ve atama problemlerini çözebilme ve sonuçlarını yorumlayabilme;
4 Şebeke modellerini farklı işletme problemlerine uygulayabilme ve proje değerlendirmelerinde kullanabilme;
5 Tamsayılı programlama problemlerini modelleyebilme ve çözümlerini yapabilme;
6 Kesikli değişkenlere sahip üretim planları hazırlayabilme;
7 Farklı tekniklerle bulduğu çözümleri karar destek amaçlı olarak kullanabilme ve işletmeci olarak yorumlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Transport Probleminin Yapısı ve Doğrusal Programlama Modelinin Kurulması
2 Transport Modellerinde Başlangıç Tablosu Oluşturma Yöntemleri (Kuzey-Batı, Değerleme ve VAM Yöntemleri)
3 Transport Modellerinin Atlama Taşı Yöntemi ile Optimum Çözümü
4 Açık Transport Modelleri (Arzın Talepten ve Talebin Arzdan Fazla Olması Durumları) ve Transport Modellerinde Bozulma
5 Transport Problemlerinde Optimum Çözümün MODİ Yöntemi İle Bulunması
6 Atama Probleminin Yapısı ve Doğrusal Programlama ile Modellerinin Kurulması
7 Atama Modellerinin Macar Algoritması ile Optimum Çözümü
8 Transport ve Atama Modellerinin Farklı İşletme Problemlerine Uygulanması
9 Şebeke Analizi ve Şebeke Modelleri
10 Şebeke Modellerinin Doğrusal Programlama ve Özel Algoritmalar ile Çözümleri
11 Tamsayılı Programlama ve Tamsayılı Programlama Modellerinin Kurulması
12 Tamsayılı Programlama Modellerinin Çözümünde Dal-Sınır Algoritması
13 Tamsayılı Programlama Modellerinin Çözümünde Gomory Kesme Düzlemi Algoritması
14 Tamsayılı Programlamanın İşletme Problemleri Üzerindeki Uygulaması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: * Zekai, Yılmaz, Sayısal Yöntemler, Ekin Kitabevi, Bursa, 2004.
* Ahmet Öztürk, Yöneylem Araştırması, Ekin Kitabevi, Bursa, 2011.
* Wayne L. Winston, Operations Research: Applications and Algorithms, Thomson Brooks/Cole, Australia, 2004.
* M. Akif Bakır, Bülent Altunkaynak, Tamsayılı Programlama Teori Modeller ve Algoritmalar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ara Sınavı ve Yıl Sonu Sınavı
Açıklama Ara ve final sınavı zorunludur. Minimum geçme notu 50/100 dir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 40 40
Diğer 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 236
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,87
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 3 4 0 0 5 3 5 0 0 4
OK2 0 0 0 0 0 0 0 3 5 0 0 0
OK3 3 3 0 0 0 0 0 3 5 0 0 0
OK4 5 0 2 2 0 5 4 0 5 2 3 0
OK5 0 3 0 0 0 0 0 0 5 2 0 0
OK6 3 2 4 0 0 2 4 0 5 3 0 0
OK7 2 3 0 5 5 5 2 1 5 4 2 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr