1 | Dersin Adı: | DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI I |
2 | Dersin Kodu: | RPD3001 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FİLİZ GÜLTEKİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
gultekinfiliz@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Görükle-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ruh sağlığı bozukluğunun tanımını, nedenlerini, tarihçesini, çocukluk ve ergenlik dönemi davranış bozukluklarının sınıflandırılmasını ve tanı ölçütlerini (DSM V), nedenlerini, müdahale yöntemlerini bilmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders, psikolojik danışman adaylarının, çocukluk döneminde görülen davranış bozukluklarını tanımaları, böylece ilgili kurum ve kuruluşlara yönlendirebilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca okul, aile, çalışma vb. koşullarını davranış bozukluğu olan bireyin gelişimine imkân sağlayacak şekilde düzenleme becerilerini kazandırmaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ruh sağlığı çalışmalarının tarihsel gelişimi Ruh sağlığı, uyum, normal-normal dışı ilişkisi | |
2 | Ruh sağlığını etkileyen faktörler Normal dışının ölçütleri | |
3 | Psikolojik danışmanların davranış bozukluklarına ilişkin rol ve görevleri | |
4 | Nörogelişimsel bozukluklar – Otizm açılımı kapsamında bozukluk | |
5 | Nörogelişimsel bozukluklar – Dikkat eksikliği/aşırı hareketlilik bozukluğu | |
6 | Nörogelişimsel bozukluklar – Özgül öğrenme bozukluğu | |
7 | Yıkıcı bozukluklar, dürtü denetimi ve davranım bozuklukları | |
8 | Depresyon bozuklukları ve intihar | |
9 | Kaygı bozuklukları – Ayrılma kaygısı bozukluğu, Seçici mutizm, Okul korkusu | |
10 | Beslenme ve yeme bozuklukları | |
11 | Beslenme ve yeme bozuklukları | |
12 | Madde ve ilişkili bozukluklar | |
13 | Madde ve ilişkili bozukluklar | |
14 | Çocuk istismarı ve ihmali |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kring, A.M., Johnson, S. L., Davison, G., Neale, J. (2015). Anormal Psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Austin, V.L, and Sciarra, D. T. (2012). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Freud, A. (1989). Ego Ve Savunma Mekanizmaları. (Çev. Yeşim Erim). İstanbul: Bağlam Yayıncılık. Geçtan, E. (1997). Psikodinamik Psikiyatri ve Normaldışı Davranışlar. İstanbul: Remzi Kitabevi. Mash, E.J. and Wolfe, D.A. (2002). Abnormal Child Psychology. USA: Wadsworth. Oltmanns, T.M and Emery, R.E. (1995). Abnormal Psychology. New Jersey: Prentice Hall. Öztürk, O. (2002). Ruh Sağlığı Ve Bozuklukları. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri. Oltmanns, T. F., Martin, M.T., Davison, G. C ve Neale, J. M. (2017). Anormal psikolojide vaka çalışmaları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli, kısa cevaplı, açık uçlu, boşluk doldurma, eşleşen sınavlar | |
Açıklama | “-“ |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |