Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİL ve EDEBİYAT ÖĞRETİMİ II
1 Dersin Adı: DİL ve EDEBİYAT ÖĞRETİMİ II
2 Dersin Kodu: ING3106
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi FİGUN DİNÇER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: figun@uludag.edu.tr 0224 2942258 Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği, Görükle, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amaçları İngiliz ve Amerikan edebiyatlarından tiyatro eseri ve şiir okumak ve yazıldıkları dönemleri anlamak; estetik, sosyal ve kişisel edebiyat sevgisi oluşturmak; dil, yapı, anlam, düşünce ve değerler göz önünde bulundurularak derinlemesine okuma, tartışma ve yazmayı teşvik etmek; pedagojik uygulamalarla tiyatro eserleri ve şiirleri kullanarak dil öğretmeyi öğrenmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dil öğretiminde edebiyat türlerinden şiir ve tiyatro eseri kullanımına odaklanır. Bunların özelliklerini ve eleştirel düşünmeyi geliştirir. Dil becerilerini geliştirme amacıyla bu tür eserleri kullanarak çeşitli aktiviteler geliştirir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dil öğretiminde edebiyatın kullanımını benimser.;
2 Derinlemesine okuma yeteneğini geliştirir.;
3 İngiliz ve Amerikan şiir ve tiyatro örneklerinden okuyup incelemeyi geliştirir;
4 Her dil düzeyinde gençler ve yetişkinlerle şiir ve tiyatro kullanımına değişik yaklaşımlar tanır ve uygular;
5 Edebiyat eserlerinde kültürel değerleri taşıyan kalıplaşmış ifadeleri öğrenir;
6 Edebiyat eserlerinde gelenekler/görenekler/âdetler; inançlar, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançları tanır ve dil öğretimine aktarır;
7 Edebiyat eserlerinde siyasi, tarihî ve ekonomik özgeçmişi görür ve bunları dil öğretiminde kullanır;
8 Edebi metinlerdeki mecazi/ çağrışımsal yan anlam ve mizah ögelerini dil öğretiminde kullanımını uygular.;
9 Eleştirel bakış açısı kullanır ve geliştirir;
10 kültür öğretimi yöntemlerini şiir ve tiyatro eserleri kullanımı yoluyla belirtilen alanlarda incelemeyi geliştirir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Edebiyatın ve türlerinin tanıtımı
2 Dil sınıflarında şiir kullanımına giriş
3 Şiir okuma ve inceleme alıştırmaları
4 Dil öğretiminde şiir kullanım yaklaşımları
5 Şiir ve materyal tasarımı, ders planı geliştirme
6 Dil becerilerinin her biri için farklı şiir kullanarak dil öğretimi aktivite geliştirme
7 Şiir kullanımında öğrencilerin olası sorunlarına çözümler
8 Öğrencilerin gruplar halinde, sınıf içinde şiir kullanarak dil öğretimi aktiviteleri hazırlanması
9 Sunumlar
10 Tiyatro eserleri tanıtımı ve dil öğretiminde kullanım yolları
11 Seçilen bir tiyatro eserinin sınıf içinde tartışılması (Trifles ve/veya the Death of a Salesman)
12 Tiyatro eseri bölümleri gruplarca kullanılarak ders planlanılması
13 Çeşitli aktivite örnekleri: öğrenci sunumları
14 Örneklere devam: öğrenci sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Lazar, G. (1993). Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers (Cambridge Teacher Training and Development). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9780511733048
İnan, B. &Yüksel, D. (2013) Literature and Language Teaching a Course Book. Ankara: Pegem Akademi
Maley, Alan; Moulding, Sandra (1985) Poem into Poem: Reading and Writing Poems with Students of English. Cambridge University Press.
Maley, Alan and Alan Duff (1989).The Inward Ear—Poetry in the language classroom . Cambridge University Press
Publication Date: 1985
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları 1. Açık uçlu, çoktan seçmeli sorular. 2. Dil öğretim aktivite sunumları
Açıklama Mutlak değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 4 10 40
Ödevler 2 10 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 4 4 5 4 3 4 3 3 3 3 3 3 3 3 2
OK2 4 3 3 3 3 3 3 4 3 3 3 3 3 3 3
OK3 3 4 4 4 4 5 4 3 4 4 3 2 2 2 1
OK4 4 5 4 4 4 4 4 4 3 4 3 3 2 2 1
OK5 4 4 4 4 4 3 4 3 4 3 3 3 3 2 1
OK6 4 4 4 4 3 4 4 3 4 3 3 3 3 2 1
OK7 4 3 4 4 3 4 3 4 3 4 3 4 3 2 1
OK8 4 4 4 4 4 4 4 3 3 4 3 2 2 2 1
OK9 4 4 3 5 4 3 3 4 3 3 3 3 3 3 1
OK10 4 4 3 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr