Bu dersin amacı öğretmen adaylarının program geliştirme sürecini kavramalarına yardımcı olmak ve bilgi edinmelerini sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Oluşturulan eğitim programlarında yaşanan problemli durumların fark edilmesi. Program geliştirmenin bilimsel temellere dayalı ve uygun bir şekilde sistematik ve sürekli biçimde yürütülmesi. Program geliştirmede yeni tekniklerin öğrenilmesinde ve eğitim programları kapsamında verilecek bilgilerin sunulmasında çeşitli yöntem ve tekniklerin kullanılması.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklama;
2
Eğitim programını oluşturan öğeleri ve aralarındaki ilişkiyi açıklama;
3
İhtiyaç belirleme süreci ve tekniklerine örnekler verebilme;
4
Program geliştirme modellerini karşılaştırma;
5
Eğitim programı tasarımında kullanılan yaklaşımları açıklama;
6
Program tasarısı hazırlamada dikkat edilmesi gerekenleri program öğeleri ile ilişkilendirerek açıklama;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Derse giriş ve tanıtım
2
Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar
3
program geliştirmenin temelleri
4
Türkiye de ve Dünya'da program geliştirmee
5
Eğitim programı tasarımı
6
Eğitim programı tasarımı yaklaşımları
7
Eğitimde program geliştirme modelleri
8
Program geliştirmenin planlanması
9
İhtiyaç belirleme
10
ihtiyaç beilrleme teknikleri
11
Program tasarısı hazırlama
12
Hedef ve içerikf belirleme
13
Öğrenme yaşantılarının ve değerlendirmenin belirlenmesi
14
genel tartışma ve özet
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Sönmez. V. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı yayıncılık. Küçükahmet, L. (2006).Öğretimde planlama ve değerlendirme. (17. Baskı).Ankara: Nobel Yayıncılık. Demirel, Ö. (2009). Planlamadan uygulamaya öğretme sanatı. Ankara: Pegema Yayıncılık. Demirel, Ö. (2004). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (yedinci baskı). Ankara: PEGEMA Yayıncılık. Büyükkaragöz, S.S. (1997). Program geliştirme “kaynak metinler” (ikinci baskı). Konya: Kuzucular Ofset. Uzun, A., Şahin, E., Uz, R., & Şahin, Ş. (2019). Anadolu Lisesi İngilizce Ders Programının Bağlam-Girdi-Süreç-Ürün Modeline Göre Öğrenci Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi.International Journal of Turkish Studies, 14(5),2729-2750.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Öğrencilerin dönem içinde yaptığı ödevler, öğretim üyesinin hazırladığı değerlendirme formları ile değerlendirilmektedir. Çoktan seçmeli ve yazılı sınav soruları ile ölçme ve değerlendirme gerçekleştirilmektedir.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
10
4
40
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
20
20
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
32
32
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU