Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
1 Dersin Adı: EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
2 Dersin Kodu: MBS0009
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. RÜÇHAN UZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. SEDAT YÜKSEL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ruchan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğretmen adaylarının program geliştirme sürecini kavramalarına yardımcı olmak ve bilgi edinmelerini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Oluşturulan eğitim programlarında yaşanan problemli durumların fark edilmesi. Program geliştirmenin bilimsel temellere dayalı ve uygun bir şekilde sistematik ve sürekli biçimde yürütülmesi. Program geliştirmede yeni tekniklerin öğrenilmesinde ve eğitim programları kapsamında verilecek bilgilerin sunulmasında çeşitli yöntem ve tekniklerin kullanılması.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklama;
2 Eğitim programını oluşturan öğeleri ve aralarındaki ilişkiyi açıklama;
3 İhtiyaç belirleme süreci ve tekniklerine örnekler verebilme;
4 Program geliştirme modellerini karşılaştırma;
5 Eğitim programı tasarımında kullanılan yaklaşımları açıklama;
6 Program tasarısı hazırlamada dikkat edilmesi gerekenleri program öğeleri ile ilişkilendirerek açıklama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Derse giriş ve tanıtım
2 Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar
3 program geliştirmenin temelleri
4 Türkiye de ve Dünya'da program geliştirmee
5 Eğitim programı tasarımı
6 Eğitim programı tasarımı yaklaşımları
7 Eğitimde program geliştirme modelleri
8 Program geliştirmenin planlanması
9 İhtiyaç belirleme
10 ihtiyaç beilrleme teknikleri
11 Program tasarısı hazırlama
12 Hedef ve içerikf belirleme
13 Öğrenme yaşantılarının ve değerlendirmenin belirlenmesi
14 genel tartışma ve özet
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Sönmez. V. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı yayıncılık.
Küçükahmet, L. (2006).Öğretimde planlama ve değerlendirme. (17. Baskı).Ankara: Nobel
Yayıncılık.
Demirel, Ö. (2009). Planlamadan uygulamaya öğretme sanatı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
Demirel, Ö. (2004). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (yedinci baskı).
Ankara: PEGEMA Yayıncılık.
Büyükkaragöz, S.S. (1997). Program geliştirme “kaynak metinler” (ikinci baskı). Konya:
Kuzucular Ofset.
Uzun, A., Şahin, E., Uz, R., & Şahin, Ş. (2019). Anadolu Lisesi İngilizce Ders Programının Bağlam-Girdi-Süreç-Ürün Modeline Göre Öğrenci Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi.International Journal of Turkish Studies, 14(5),2729-2750.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin dönem içinde yaptığı ödevler, öğretim üyesinin hazırladığı değerlendirme formları ile değerlendirilmektedir. Çoktan seçmeli ve yazılı sınav soruları ile ölçme ve değerlendirme gerçekleştirilmektedir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 32 32
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr