Bu dersin amacı, problem çözmenin matematik eğitimindeki yerini ve öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmanın yöntemlerini tartışmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Dersi alan öğrencilerin problem çözme ile ilgili bakış açıları genişleyecek ve dolayısıyla öğretiminin önemini de kavrayacaklardır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Problemin ve problem çözmenin ne olduğunu kavrama;
2
Problem çözmenin önemini takdir etme;
3
Problem türlerini bilme
;
4
Problem çözmenin aşamalarını anlama
;
5
Rutin problem çözme ve öğretimi hakkında bilgi sahibi olma;
6
Rutin olmayan problem çözme ve öğretimi hakkında bilgi sahibi olma;
7
Problem kurmayı ve önemini kavrama;
8
Problem kurma stratejilerini kullanma;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Problem ve Problem Çözme Nedir?
2
Problem Çözmenin Önemi, Amaçları
3
Problem Türleri
4
Problem çözme aşamaları
5
Rutin problem çözme (Verilen ve istenenleri belirleme, şekil çizme, tahmin etme)
6
Rutin problem çözme (Problemi kısımlarına ayırma, çözümü değerlendirme)
7
Rutin problem çözme (Zor bilinen problemler için kolay çözümler)
8
Rutin problem çözme (Zor bilinen problemler için kolay çözümler)
9
Rutin olmayan problem çözme (Sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol)
10
Rutin olmayan problem çözme (Şekil çizme, bağıntı bulma)
11
Rutin olmayan problem çözme (Problemi basitleştirme, denklem veya eşitsizlik kurma, tahmin etme)
12
Rutin olmayan problem çözme
(tablo yapma, muhakeme etme)
13
Problem kurma (tanımı, önemi)
14
Problem kurma (stratejileri)
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Murat Altun, Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi Yeliz Yazgan, Çiğdem Arslan, Matematiksel Sıradışı Problem Çözme Stratejileri ve Örnekleri George Polya, Nasıl Çözmeli?
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Yazılı yoklama
Açıklama
Kısa ve uzun cevaplı, çoktan seçmeli, doğru-yanlış tipi sorular kullanılacaktır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
30
30
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
35
35
Toplam İş Yükü
93
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,1
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU