Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME
1 Dersin Adı: MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME
2 Dersin Kodu: İMÖ4001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. YELİZ YAZGAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: İş Tel 0224.2755024
e-mail: yazgany@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, problem çözmenin matematik eğitimindeki yerini ve öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmanın yöntemlerini tartışmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersi alan öğrencilerin problem çözme ile ilgili bakış açıları genişleyecek ve dolayısıyla öğretiminin önemini de kavrayacaklardır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Problemin ve problem çözmenin ne olduğunu kavrama;
2 Problem çözmenin önemini takdir etme;
3 Problem türlerini bilme ;
4 Problem çözmenin aşamalarını anlama ;
5 Rutin problem çözme ve öğretimi hakkında bilgi sahibi olma;
6 Rutin olmayan problem çözme ve öğretimi hakkında bilgi sahibi olma;
7 Problem kurmayı ve önemini kavrama;
8 Problem kurma stratejilerini kullanma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Problem ve Problem Çözme Nedir?
2 Problem Çözmenin Önemi, Amaçları
3 Problem Türleri
4 Problem çözme aşamaları
5 Rutin problem çözme (Verilen ve istenenleri belirleme, şekil çizme, tahmin etme)
6 Rutin problem çözme (Problemi kısımlarına ayırma, çözümü değerlendirme)
7 Rutin problem çözme (Zor bilinen problemler için kolay çözümler)
8 Rutin problem çözme (Zor bilinen problemler için kolay çözümler)
9 Rutin olmayan problem çözme (Sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol)
10 Rutin olmayan problem çözme (Şekil çizme, bağıntı bulma)
11 Rutin olmayan problem çözme (Problemi basitleştirme, denklem veya eşitsizlik kurma, tahmin etme)
12 Rutin olmayan problem çözme (tablo yapma, muhakeme etme)
13 Problem kurma (tanımı, önemi)
14 Problem kurma (stratejileri)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Murat Altun, Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi
Yeliz Yazgan, Çiğdem Arslan, Matematiksel Sıradışı Problem Çözme Stratejileri ve Örnekleri
George Polya, Nasıl Çözmeli?
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı yoklama
Açıklama Kısa ve uzun cevaplı, çoktan seçmeli, doğru-yanlış tipi sorular kullanılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 35 35
Toplam İş Yükü 93
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,1
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr