Dersin amacı öğrencilerin İngilizce dilinde kimyasal terminolojiye sahip olmasını ve kimyasal süreçleri net ve akıcı bir şekilde ifade edebilmesini sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrenciler alanları ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilecekler ve mesleki konularda basit İngilizce cümlelerle yazılı/sözlü olarak bilgi aktarabilecekler.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrenciler İngilizce dilinde kimya alanında teknik yazıları okuyabilir, yazabilir ve anlayabilir.;
2
Öğrenciler İngilizce dilinde kimya alanında teknik raporları okuyabilir ve anlayabilir.;
3
Öğrenciler İngilizce dilinde teknik bir rapor vermek veya yazmak için bilimsel kelime dağarcığını ve terminolojiyi kullanabilir.;
4
Öğrenciler İngilizce dilinde kimyasal prosedürleri okuyabilir ve yazabilir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Ders Tanıtım (Bilim nedir?,Bilim dalları)
2
Bilimsel Yazım 1 (Kimya, Kimyada temel kavramlar)
3
Bilimsel Yazım 2 (Kimyasal birimler ve Laboratuvar cihazları)
4
Bilimsel Yazım 3 (Periyodik tablo, içerir, bulundurur, oluşur)
5
Başka kelimelerle izah etme 1 (Maddenin halleri)
6
Başka kelimelerle izah etme 2 (Kimyasal reaksiyonlar)
7
1. Ara Sınav
8
Bilgiler ile düzenleme ve planlama (organik reaksiyonlar
9
Kimyada yazı tarzları (Termokimya)
10
Makaleler Bahsetmeleri 1. (Anorganik kimya)
11
Makaleler Bahsetmeleri 2.
12
Öğrencilerin taslaklarına ait bahsetmeleri
13
Öğrencilerin taslaklarına ait bahsetmeleri
14
Öğrencilerin yazılarına ait son haline getirmek için ne gerektiğini son bahsetmeleri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Course Book(s): Marting Bates, Tony Dudley-Evans, English for Science and Technology, Longman, 1983, N. A. Burnham, F. L. Hutson, “Scientific English as a Foreign Language”, (2007) Basic English for Science, Oxford University Press 1978 http://www.upjs.sk/public/media/3499/English-for-Chemists.pdf Robinson, M.S.; Stoller, F.L.; Constanza-Robinson, M.S.; Jones, J.K. Write Like A Chemist Oxford University Press, New York. 2008. General Chemistry Principles and Modern Applications. Ninth Edition, Pearson International Edition. Petrucci, R.H.; Harwood, W.S.;
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Çoktan seçmeli ve/veya açık uçlu sorular içeren klasik sınavlar
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
1
14
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
62
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,07
Dersin AKTS Kredisi
2
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU