Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KİMYACILAR İÇİN TEKNİK İNGİLİZCE
1 Dersin Adı: KİMYACILAR İÇİN TEKNİK İNGİLİZCE
2 Dersin Kodu: KIM1004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MESUT GÖRÜR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Mesut GÖRÜR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mesutgorur@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin İngilizce dilinde kimyasal terminolojiye sahip olmasını ve kimyasal süreçleri net ve akıcı bir şekilde ifade edebilmesini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler alanları ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilecekler ve mesleki konularda basit İngilizce cümlelerle yazılı/sözlü olarak bilgi aktarabilecekler.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler İngilizce dilinde kimya alanında teknik yazıları okuyabilir, yazabilir ve anlayabilir.;
2 Öğrenciler İngilizce dilinde kimya alanında teknik raporları okuyabilir ve anlayabilir.;
3 Öğrenciler İngilizce dilinde teknik bir rapor vermek veya yazmak için bilimsel kelime dağarcığını ve terminolojiyi kullanabilir.;
4 Öğrenciler İngilizce dilinde kimyasal prosedürleri okuyabilir ve yazabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders Tanıtım (Bilim nedir?,Bilim dalları)
2 Bilimsel Yazım 1 (Kimya, Kimyada temel kavramlar)
3 Bilimsel Yazım 2 (Kimyasal birimler ve Laboratuvar cihazları)
4 Bilimsel Yazım 3 (Periyodik tablo, içerir, bulundurur, oluşur)
5 Başka kelimelerle izah etme 1 (Maddenin halleri)
6 Başka kelimelerle izah etme 2 (Kimyasal reaksiyonlar)
7 1. Ara Sınav
8 Bilgiler ile düzenleme ve planlama (organik reaksiyonlar
9 Kimyada yazı tarzları (Termokimya)
10 Makaleler Bahsetmeleri 1. (Anorganik kimya)
11 Makaleler Bahsetmeleri 2.
12 Öğrencilerin taslaklarına ait bahsetmeleri
13 Öğrencilerin taslaklarına ait bahsetmeleri
14 Öğrencilerin yazılarına ait son haline getirmek için ne gerektiğini son bahsetmeleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Course Book(s): Marting Bates, Tony Dudley-Evans, English for Science and Technology, Longman, 1983,
N. A. Burnham, F. L. Hutson, “Scientific English as a Foreign Language”, (2007) Basic English for Science, Oxford University Press 1978 http://www.upjs.sk/public/media/3499/English-for-Chemists.pdf
Robinson, M.S.; Stoller, F.L.; Constanza-Robinson, M.S.; Jones, J.K. Write Like A Chemist Oxford University Press, New York.
2008.
General Chemistry Principles and Modern Applications. Ninth Edition, Pearson International Edition. Petrucci, R.H.; Harwood, W.S.;
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan seçmeli ve/veya açık uçlu sorular içeren klasik sınavlar
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 62
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,07
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 4 3 3 0 0 0 4 0 5 0 4 5 0
OK2 4 3 3 0 0 0 4 0 5 0 4 5 0
OK3 4 3 3 0 0 0 4 0 5 0 4 5 0
OK4 4 3 3 0 0 0 4 0 5 0 4 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr