1 | Dersin Adı: | GÖRSEL PROGRAMLAMA |
2 | Dersin Kodu: | BMB3016 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi Murtaza CİCİOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Murtaza CİCİOĞLU |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | murtazacicioglu@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Nesne Yönelimli programlaya tekrar bakış, görsel programlamanın temel taşları: değer türleri, operatör yeniden tanımlama, olağandışı durum ve olay işleme, grafiksel kullanıcı arayüzü çerçeve yapılarını kullanım ve dosya ve XML tabanlı verilerle çalışma konuları işlenecektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | C# programlama dili ile genel amaçlı program yazabilmek. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş | |
2 | C Programlama Diline Giriş | |
3 | Yapısal Programlama | |
4 | Yapısal Programlama | |
5 | Kontrol Yapıları | |
6 | Kontrol Yapıları | |
7 | Fonksiyonlar | |
8 | Özyineleme | |
9 | Diziler | |
10 | Sıralama | |
11 | İşaretçiler | |
12 | Karakter dizileri | |
13 | Yapılar | |
14 | Dosya İşleme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Microsoft Visual C# 2008: An Introduction to Object Oriented Programming, Joyce Farrell, Third Edition, 2009, ISBN:1-4239-0255 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 15 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ara sınav ve final sınavında ders konularıyla ilgili klasik problem çözme yeteneği ölçülecektir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 70 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |