Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941891/ e-mail:ihmert@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bithynia Bölgesinde yapılan bilimsel kazı ve araştırmalar ışığında bölge prehistoryasının tanıtmak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu dersle öğrenci Bursa ilinin bir kısmını da kapsayan antik dönem Bithynia’sı hakkında temel bilgileri (Sınırları, Tarihi ve Coğrafi özellikleri gibi) öğrenir. Ardından Bithynia bölgesindeki höyükler ve antik kentler ayrı ayrı ele alınarak tanınır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Bölge kronolojisini bilme;
2
Kuzeybatı Anadolu’nun tarihi coğrafyasını tanıyabilme ;
3
Bölgenin arkeolojik potansiyelini anlayabilme;
4
Bölge Prehistoryasını tanıyabilme ;
5
Ege Göçlerinin bölgeye olan etkisini anlayabilme;
6
Kuzeybatı Anadolu’nun M.Ö. I.bin sonrası siyasi durumu bilme;
7
Mysia ve Bithynia Antik Bölgelerini tanıma ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Bölgedeki Paleontolojik kazılar ve Paleolotik merkezler
2
Bölge kronolojisi ve Kuzeybatı Anadolu’nun tarihi coğrafyası
3
Bölgedeki Neolitik kültür
4
Kuzeybatı Anadolu’daki Neolitik Yerleşmeler
5
Bölgedeki Prehistorik araştırma ve kazılar, Fikirtepe kültürü
6
Ilıpınar Höyük Kazıları
7
Ilıpınar Höyük Kazılarındaki bilimsel sonuçların değerlendirilmesi
8
Hocahöyük, Menteşehöyük ve Barcın Höyük Kazıları
9
Hocahöyük, Menteşehöyük ve Barcın Höyük Kazıları
10
Aktopraklık Höyük Kazıları
11
Aktopraklık Höyük Kazılarındaki bilimsel sonuçların değerlendirilmesi ve höyüğün ekstramural nekropol kazısı
12
Ege ve Balkan Göçlerinin Kuzeybatı Anadolu’ya olan etkileri
13
M.Ö. I.bin sonrasında bölgedeki etnik ve siyasal örgütlenmeler
14
Bithynia ve Mysia antik bölgeleri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
K.Bittle-Mellart, Some Prehistoic Sites in nortwestern Anatolia K.Bittle - J.Mellart - D.French, Anatolian Stadies Carles Texıer, Küçük Asya J.Roodenberg – C. Thissen, The Ilıpınar Excavatıons I-II J.Roodenberg, Kültürbakanlığı Kazı sonuçları Necmi Karul, Kültür Bakanlığı Araştırma Sonuçları,2008 Necmi Karul, İstanbul Üniv. Bilim Kültür ve Sanat Dergisi 2011/6 N.Başgelen –M. Özdoğan, Türkiyede Neolitik Dönem
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
10
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
30
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
Sınavlarla sonuç odaklı bilginin hatırlanması, ödevlerle ölçme ve muhakemeye dayalı araştırma yönlerinin geliştirilmesi sağlanır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
1
10
10
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
106
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,2
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU