1 | Dersin Adı: | MATEMATİK COĞRAFYA |
2 | Dersin Kodu: | COG2019 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALİ YİĞİT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Doç. Dr. Ali Yiğit |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Evren, evrende dünyanın yeri belirtildikten sonra, dünyanın şekli hakkındaki görüşler ile dünyanın büyüklüğünü bulmak için yapılmış olan ölçümler kronolojik olarak açıklanmaktadır. Bu konuları takiben dünyanın fiziksel özellikleri, hareketleri ve bu hareketleri bilmesini sağlamaktır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Dünya özelinde tüm Evren ve Güneş sistemi ve bu sistemlerin işleyişleri konu alınmakta, Dünyanın şekli, büyüklüğü, fiziksel özellikleri (hacmi, yoğunluğu, kütlesi, sıcaklığı, manyetik özelliği), Dünyanın yapısal özellikleri, Dünyanın hareketleri (kendi etrafında, Güneş çevresinde ve kutup hareketleri), Dünya üzerinde yer belirleme, Zaman konuları işlenmektedir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Matematik Coğrafyanın tanımı, Coğrafya içindeki yeri ve önemi | |
2 | Evrenin oluşumu | |
3 | Galaksiler ve Güneş sistemi | |
4 | Gezegenler ve Ay | |
5 | Dünyanın oluşumu ve hayatın başlangıcı | |
6 | Dünyanın şekli ve bu şeklinin ortaya çıkardığı sonuçlar | |
7 | Dünyanın büyüklüğü, boyutları ile okyanus ve kıtaların dağılışı | |
8 | Dünyanın fiziksel özellikleri (hacmi, yoğunluğu, kütlesi, sıcaklığı, manyetik özelliği) | |
9 | Dünyanın içyapısı ve özellikleri | |
10 | Dünyanın hareketleri | |
11 | Dünya üzerinde yer belirleme | |
12 | Koordinat sistemleri | |
13 | Zaman (yerel saat, ulusal saat, uluslararası saat, saat dilimleri, mevsimler, takvim) | |
14 | Dünyanın gelecekteki durumu ile ilgili tahminler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Doğanay, H., (1992). Coğrafyaya Giriş. Atatürk Üniv. Yay. No:726, Kazım Karabekir Eğitim Fak. Yay. No:23, Erzurum. Özçağlar, A., (2001). Coğrafyaya Giriş Hilmi Usta Matbaacılık, Ankara. Raisz, E. (1948) General Cartography. Mcgraw-Hill Book Conpany, İnc. New York Kolukısa, E.A. (2003). Coğrafyaya Giriş Matematik Coğrafya. Ankara. ISBN NO: 975-705-8 Öngör, S., 1960, Matematik Coğrafya. Güven Yayınevi İstanbul. Kolukısa, E. A., 1993, Matematik Coğrafya. Ankara. Elibüyük, M., 2000, Matematik Coğrafya. Ekol Yayınevi, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Anlatım, Soru-cevap, Örnek olay, Tartışma, grup çalışması | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |