Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MATEMATİK COĞRAFYA
1 Dersin Adı: MATEMATİK COĞRAFYA
2 Dersin Kodu: COG2019
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ALİ YİĞİT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Ali Yiğit
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Evren, evrende dünyanın yeri belirtildikten sonra, dünyanın şekli hakkındaki görüşler ile dünyanın büyüklüğünü bulmak için yapılmış olan ölçümler kronolojik olarak açıklanmaktadır. Bu konuları takiben dünyanın fiziksel özellikleri, hareketleri ve bu hareketleri bilmesini sağlamaktır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dünya özelinde tüm Evren ve Güneş sistemi ve bu sistemlerin işleyişleri konu alınmakta, Dünyanın şekli, büyüklüğü, fiziksel özellikleri (hacmi, yoğunluğu, kütlesi, sıcaklığı, manyetik özelliği), Dünyanın yapısal özellikleri, Dünyanın hareketleri (kendi etrafında, Güneş çevresinde ve kutup hareketleri), Dünya üzerinde yer belirleme, Zaman konuları işlenmektedir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Matematik coğrafyayı tanımlayarak matematik coğrafyanın araştırdığı konuları bilir;
2 Evrenin oluşumu ve güneş sisteminin nasıl meydana geldiğini bilir;
3 Dünyanın oluşumunu anlar ve Dünyanın yapısı ve iç özelliklerini bilir;
4 Dünyanın günlük ve yıllık dönüşünün nasıl meydana geldiğini anlar;
5 Geçmiş dönemlerde Dünyanın büyüklüğü konusunda öne sürülen görüşleri bilir;
6 Saatler konusunda hesaplamalar yapar ve Zaman ve Takvim kavramlarını bilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Matematik Coğrafyanın tanımı, Coğrafya içindeki yeri ve önemi
2 Evrenin oluşumu
3 Galaksiler ve Güneş sistemi
4 Gezegenler ve Ay
5 Dünyanın oluşumu ve hayatın başlangıcı
6 Dünyanın şekli ve bu şeklinin ortaya çıkardığı sonuçlar
7 Dünyanın büyüklüğü, boyutları ile okyanus ve kıtaların dağılışı
8 Dünyanın fiziksel özellikleri (hacmi, yoğunluğu, kütlesi, sıcaklığı, manyetik özelliği)
9 Dünyanın içyapısı ve özellikleri
10 Dünyanın hareketleri
11 Dünya üzerinde yer belirleme
12 Koordinat sistemleri
13 Zaman (yerel saat, ulusal saat, uluslararası saat, saat dilimleri, mevsimler, takvim)
14 Dünyanın gelecekteki durumu ile ilgili tahminler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Doğanay, H., (1992). Coğrafyaya Giriş. Atatürk Üniv. Yay. No:726, Kazım Karabekir Eğitim Fak. Yay. No:23, Erzurum.
Özçağlar, A., (2001). Coğrafyaya Giriş Hilmi Usta Matbaacılık, Ankara.
Raisz, E. (1948) General Cartography. Mcgraw-Hill Book Conpany, İnc. New York
Kolukısa, E.A. (2003). Coğrafyaya Giriş Matematik Coğrafya. Ankara. ISBN NO: 975-705-8
Öngör, S., 1960, Matematik Coğrafya. Güven Yayınevi İstanbul.
Kolukısa, E. A., 1993, Matematik Coğrafya. Ankara.
Elibüyük, M., 2000, Matematik Coğrafya. Ekol Yayınevi, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Anlatım, Soru-cevap, Örnek olay, Tartışma, grup çalışması
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 4 3 2 0 0 2 2 5 3 0 0 2 3
OK2 4 3 3 4 4 4 3 5 3 0 0 4 2
OK3 4 4 4 4 4 4 4 5 3 0 0 4 2
OK4 4 4 4 4 4 4 4 5 3 0 0 4 2
OK5 4 4 4 4 4 4 4 5 3 0 0 4 2
OK6 4 4 4 4 4 4 4 5 3 0 0 4 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr