Ders Öğretim Planı
NALLAMA TEKNİKLERİNE GİRİŞ
1 |
Dersin Adı: |
NALLAMA TEKNİKLERİNE GİRİŞ |
2 |
Dersin Kodu: |
AAAZ117 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. Soner Demir |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Soner DEMİR B.U.Ü. Mennan Pasinli Atçılık MYO, Görükle Yerleşkesi 16059 Görükle / Nilüfer, BURSA e-mail: sonerdemir@uludag.edu.tr Tel. 0224 295 5245 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
At nalını ve Nallama Tekniklerini uygulamada ihtiyaç duyulan nalı ve nallama tekniklerini hakkında bilgi vermek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Nalbantlık ve tarihçesini öğrenme;
|
2 |
Nal ve Nalbantlık malzemelerinin geçmişten günümüze değişimini öğrenme;
|
3 |
Nalbant malzemelerini öğrenme ve uygulama alanlarını tanımlayabilme;
|
4 |
Nalbant - Veteriner hekim-Antrenör iletişimini doğru kurmayı öğrenme;
|
5 |
Atın vücut yapısını ve amudiyet bozukluklarını tanımlayabilme;
|
6 |
Ayak ve tırnak yapısını öğrenme ve tanımlayabilme;
|
7 |
Ayak ve tırnağın hareket kabiliyetini ve mekanik özelliğini (mihanikiyeti )tanımlayabilme;
|
8 |
Nalbantın ata yaklaşmasını öğrenme ve uygulayabilme;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Nalbant Nedir? NAlbantlığın Tarihçesi |
|
2 |
Atın Vücut Yapısı |
|
3 |
Atın Bacak Ve Ayak Yapısı |
|
4 |
Tırnak(Toynak) Yapısı ve Tırnağın Bölümleri |
|
5 |
Tırnağın Özellikleri |
|
6 |
Tırnak (Toynak) Bozuklukları |
|
7 |
Amudiyet ve Amudiyet yapıları |
|
8 |
Hatalı Bozuk Amudiyetler |
|
9 |
Tırnağın Aşınması ve Esnemesi |
|
10 |
Ata Yaklaşma ve Atla İletiişim Kurma |
|
11 |
Atın Ayağını Tutmak ve Ayak Kaldırmak |
|
12 |
Nal Nedir Nalın Ayırt Edilmesi. |
|
13 |
Mıh Nedir Mıhın Bölümleri Mıhın Formu |
|
14 |
Tarihden Günümüze Nalbant Malzemeleri ve Gelişimi |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Atın NAllanması ve Ayak Hastalıkları 1944 ( Cemal BÖKE) |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
14 |
1 |
14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
|
|
|
Ödevler |
0 |
|
|
Projeler |
|
|
|
Arazi Çalışmaları |
|
|
|
Arasınavlar |
1 |
|
|
Diğer |
|
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
|
|
Toplam İş Yükü |
|
|
|
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
|
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
|
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |