Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DUYUSAL ANALİZ TEKNİKLERİ
1 Dersin Adı: DUYUSAL ANALİZ TEKNİKLERİ
2 Dersin Kodu: GIDS114
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Dersin Önkoşulu Yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. Pınar AYDINOL SÖNMEZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: paydinol@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Mustafa Kemal Paşa Meslek Yüksekokulu Mustafa Kemal Paşa/BURSA
(224)613 3102/61511
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yenilikleri takip eden, Doğru bilgiye ulaşmada izleyeceği yolu bilen,Türk gıda endüstrisinin öncü ve yenilikçi kadrosunu oluşturacak öğrenciler yetiştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Uygun duyusal analiz yöntemini seçebilme;
2 Seçilen yöntemi farklı gıdalarda uygulayabilme ;
3 Gıdalarda renk, koku analizleri yapabilme ;
4 Gıdalarda tekstür analizleri yapabilme ;
5 Yapılan analizleri değerlendirebilme ;
6 Gruplar halinde takım çalışması yapabilme ;
7 Gıdaların Türk Gıda Kodeksine uygunluğunu belirleme ;
8 Yapılan analizlerin kayıtlarını tutabilme ;
9 Mesleki ve toplumsal etik değerler kazanma ;
10 Yeni ürünler geliştirebilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Duyusal analizin ilkeleri Duyusal değerlendirmenin uygulanışı
2 Duyu organlarının yapısı ve algılamadaki rolleri Duyusal değerlendirmede duyu organlarının kullanımının öğrenilmesi
3 Panelist ve panel yerlerinin taşıması gerekli özellikler Duyusal değerlendirme için şartların oluşturulması
4 Panelist seçimi ve eğitimi Duyusal değerlendirme yapacak panelistlerin belirlenmesi
5 Duyusal analiz yöntemlerinin seçimi ve farklı gıdalarda uygulanması Belirlenen gıdalarda uygulanacak analiz tekniklerinin belirlenmesi
6 Uygun formların ve skorlamanın yapılması Duyusal analiz tablolarının hazırlanması
7 Eşik değerinin belirlenmesi, Duyusal analiz tablolarının hazırlanması
8 Ders Tekrarı ve Ara sınav Yapı ile ilgili analiz uygulaması
9 Tekstür analizi Renk ve görünüş ile ilgili analizler
10 Renk ve görünüş analizi Kabul kriterlerinin belirlenmesi
11 Kabul ve tercih analiz yöntemleri Verilerin sonuçlandırılması
12 Duyusal analiz bulgularının istatistiksel olarak değerlendirilmesi, Yeni ürün geliştirme
13 Tanımlayıcı analiz ve gıda tasarımında kullanımı Yeni analiz tekniklerinin uygulanışı
14 Duyusal analiz tekniklerindeki gelişmeler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Altuğ, T. ve Elmacı,Y. 2005. Gıdalarda Duyusal Değerlendirme
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 7 2 14
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 99
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,97
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 3 4 0 4 0 0 4 0 0 0
OK3 3 0 4 4 0 0 0 0 0 0 4 0
OK4 3 0 4 4 0 0 0 0 5 0 4 0
OK5 0 4 4 4 0 3 0 0 4 5 4 5
OK6 0 0 0 5 0 0 0 0 5 0 0 5
OK7 3 5 0 0 3 0 0 0 4 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 4 5
OK9 0 0 0 4 0 0 0 0 5 0 0 0
OK10 4 4 0 5 5 0 0 0 4 0 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr