Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
1 Dersin Adı: PAZARLAMA STRATEJİLERİ
2 Dersin Kodu: ISL4316
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MURAT HAKAN ALTINTAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Murat Hakan Altıntaş
Doç. Dr. Erkan ÖZDEMİR
Doç. Dr. Çağatan Taşkın
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi, İ.İ.B.F. İşletme Bölümü, Görükle, Bursa, 16059 mhakan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İşletmelerin pazarlama faaliyetlerini bir bütün olarak gerçekleştirirken, piyasa koşulları içerisinde rekabet avantajı oluşturacak stratejilerin belirtilmesi
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İşletmelerin pazar koşulları içerisinde ürün/hizmetlerini nasıl yöneteceklerini kavrayabilme ;
2 İşletmelerin sektörlerinde karşılaşabilecekleri pazarlama sorunlarını analiz etme ve bu sorunlara çözüm önerileri üretme;
3 İşletmelerde marka kavramını açıklama ve markalaşma sürecini kavrama ;
4 İşletmelerin iş çevresini analiz edebilme;
5 Fiyatlandırma stratejileri ve fiyatlamanın nasıl yönetileceğini kavrama;
6 İşletmelerin en etkin pazarlama örgütlemesinin nasıl gerçekleşeceğini kavrama.;
7 Müşterinin pazar koşullarında nasıl yönetilebileceğini kavrama;
8 Piyasa koşullarının pazarlama faaliyetlerinin etkinliğiyle paralel nasıl izlenmesi gerektiğini öğrenme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Pazarlama Kavramı
2 Pazarlama Çevresi
3 Pazarlama Planlaması
4 Stratejik Pazarlama Planlaması
5 Pazar Payı Stratejileri
6 Rekabet Stratejileri
7 Ürün ve Ürün Farklılaştırma
8 Stratejik Ürün Bölümlendirmesi
9 Ürün Stratejileri
10 Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri
11 Dağıtım Stratejileri ve Dağıtım Kanalları
12 Tutundurma ve Reklam Stratejileri
13 Satış Gücü Stratejileri
14 Pazarlama Araştırması Teknikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: O. C. Ferrell, Michael D. Hartline, Marketing Strategy, 3rd Ed., Thomson South Western, Ohio, 2005, Philip Kotler ve Kevin Lane Keller, Marketing Management, 13 th. Ed., Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Prentice Hall, 2009.
Ömer TORLAK, Remzi ALTUNIŞIK, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, 2. Baskı, Beta Basım Yayın, İstanbul, 2012
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 15 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 45 45
Diğer 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 50 50
Toplam İş Yükü 204
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,8
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 0 0 0 0 0 5 0 0 0 4
OK2 3 5 4 0 0 0 0 5 0 0 0 4
OK3 0 0 4 5 0 0 0 5 0 0 0 4
OK4 0 0 4 0 0 0 0 5 0 0 0 4
OK5 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 4
OK6 5 0 4 0 0 0 0 5 0 0 0 4
OK7 0 3 3 4 0 0 0 5 0 0 4 4
OK8 4 4 0 0 0 0 0 5 0 0 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr