1 | Dersin Adı: | BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ VII |
2 | Dersin Kodu: | MUZ4207 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 1 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MURAT CAF |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Porf. Şirin AKBULUT DEMİRCİ Doç. Dr. Hatice ONURAY EĞİLMEZ Dr. Öğr. Üyesi K. Mete SUNGURTEKİN Öğr.Gör. Nilüfer YILMAZ Öğr.Gör. Lale NECEF Öğr. Gör. Alpay GÜLDOĞAN Öğr. Gör. Ardan KANALICI Öğr. Gör. Özgür EĞİLMEZ Öğr.Gör. Yusuf HASANOV Öğr.Gör. Murat Cemil Öğr.Gör.V.Özgür Sağlam Doç. Sezin Alıcı Dr. Öğr. Gör. Üyesi Ajda Şenol Öğr.Gör. Z. Ezgi KARA Tuna BOZKAYA Murat COŞKUN Doç. Dr. Gülnihal GÜL Öğr. Gör. Dr. Çiğdem YİĞİT Öğr. Gör. Göknur YILDIZ Doç.Dr.Erol Demirbatır Öğr.Gör.Elhan Necef |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi AD – Görükle Kampüs/Nilüfer - BURSA 0224-2940972 muratcaf@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Piyano edebiyatı ve literatürünü geliştirmek adına her dönemden eserleri farklı yorumculardan dinlemek ve düzeyine uygun eserleri çalmak. Her tonda dizi arpej ve kadans çalışmalarına yer vermek. Çalışılan eserlerin armonik ve form analizlerini edisyon üzerinde incelemek. 4 el piyano eserlerinden örnekler incelemek ve çalmak. Tuşede ton hakimiyetini geliştirmek amacıyla kromatik egzersizler çalışmak. Çağdaş eserleri armonik ve formsal bakımdan analiz ederek düzeyine uygun eserlerden örnekler çalışmak. Çağdaş Türk bestecilerinden örnekler çalışmak. Jazz müziğinden düzeye uygun eserleri incelemek, analiz etmek ve çalmak. Sahne deneyimini geliştirmek için solo ve eşlikçi pozisyonlarda konser organizasyonlarına katılmak. Teknik, bilgi ve becerileri yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak pekiştirici çalışmalar. Yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak çalma, yay tekniklerini yeni konumda uygulama, öğrenilen konumlara ilişkin dizileri değişik yay teknikleriyle çalma, spiccato yay tekniği, pizzicato tekniği ve sol elle ditme, flajöle (flütsü, ıslıksı) vb. teknikler, teknik ve müzikal becerileri kapsayan uygun ulusal ve evrensel eserler. Viyola öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak Viyolayı öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazanmayı amaçlar. Öğrenilen teknik, bilgi ve becerilerin bir yeni konumda kalıcı ve geçişli çalışmalarla pekiştirmek; yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak çalmak; detache, legato, martele, staccato ve spiccato yay tekniklerini yeni konumda karma olarak uygulamak; öğrenilen konumları kapsayan gam çalışmalarını yapmak; çift ses çalmak; teknik ve müzikal becerileri kapsayan ulusal ve evrensel boyuttaki düzeye uygun eserler yorumlamaktır. Bireysel çalgı eğitimi gitar dersinin amacı; aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örneklerin bireysel gelişmeye uygun olarak çalgıya özgü literatür ile okul müziği eğitiminde öğrenme öğretme etkinliklerini kapsar. Bu dersin amacı, teknik bilgi ve becerileri pekiştirici çalışmalar. Klasik dönem konçerto türü ve Çağdaş Türk bestecilerine ait eserlerin tanıtımı, seslendirilmesi ve yorumlanması. Öğrencilere flüt çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. Bu dersin amacı, klarnetin öğelerini, klarnet çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek, klarnet çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyon alabilmektir. Temel klarnet tekniklerini seslendirebilmek. Düzeyine uygun Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler seslendirmek. Öğrencilere klarnet çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. Öğrencinin bağlama ile Konya tavrı, Yozgat sürmelileri, Ankara Seymen havaları, Azeri tavrı ve Semahlara ait tezene vuruşları ve repertuar çalışmaları yapmasını sağlamaktır. Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek. Teknik, bilgi ve becerileri yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak pekiştirici çalışmalar. Yeni bir konumda kalıcı ve geçişli olarak çalma, farklı yay tekniklerini yeni konumda uygulama, öğrenilen konumlara ilişkin dizileri değişik yay teknikleriyle çalma, spiccato yay tekniğini farklı konumlarda uygulama, teknik ve müzikal becerileri kapsayan uygun ulusal ve evrensel eserler. Pus ve 7. pozisyon çalışılmaları. Viyolonselde dağarcık geliştirme. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Önceki dönem öğrenilen gamları, etütler ve eserleri hatırlama. Re bemol Major ve Si bemol minör tonlarında dizi, uzun-kısa arpej, kadans ve oktavlı akor çevrimleri. 5. Konumda teorik bilgiler ve çalışmalar. VI. Pozisyon kalıcı egzersiz ve etütler. Pus konumda Do majör, Do minör, Re majör ve Re minör gam ve arpejler. Dersimizin amacı, içeriği, çalışma yöntemi ve değerlendirilmesi. Ton çalışmaları. M. Moyse La Sonarite. Klarnet Bakımı: Klarnet gövdesinin badem yağıyla yağlanması. Konya tavrı. 5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar. Romantik Dönem Bilgisi. Romantik Dönem Eserlerinde Çalışmalar. | |
2 | Sol bemol majör, mi bemol minör tonlarında dizi, arpej ve kadans çalışmaları ile paralel üçlü gam. Barok Dönemi eseri armonik ve form analizinin yapılması ve deşifresi. Barok Dönem eserlerinin farklı yorumculardan dinlenmesi. 5. Konumda Mi major dizi ve arpej çalışmaları. I. VI. Pozisyonlar arası egzersiz ve etütler. 1. konum ve pus konumu arası geçişli yay teknikleri, ritim ve konum değiştirme kurallarına dikkat edilerek etütler çalışma. 17. Yüzyıl müziği ve gitar bestecileri. Ton ve 1 oktav gam çalışmaları. Dönem içi repertuvar belirleme. Ton geliştirme egzersizleri, vibrato tekniği çalışma. Ova garibi ve gurbet havaları. 5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler. Konçerto Formu Bilgisi ve Analiz. | |
3 | Barok Dönemi eserinin çalışılması. Klasik Dönem eserlerinin armonik ve form analizinin yapılması ve çalışılması. 5. Konumda diyezli ve bemollü tonlarda etüt çalışmaları. VII. Pozisyon kalıcı egzersiz ve etütler. Spiccato yay tekniği içeren etüt çalışma. Çalışılan eserlerin biçim ve müzikal özelliklerinin incelenmesi. Gam çalışması. Farklı flüt teknikleri içeren etüt çalışması. Klasik dönem flüt müziği. Klasik dönem konçerto türünde eser deşifresi. Farklı dil vurma teknikleri, staccato hızlandırma egzersizleri. Baraklar ve bozlaklar. 5’li, 6’lı, oktav arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler. Yay Teknikleri Bilgisi. Karma Yay Tekniklerinde Çalışmalar II. | |
4 | Barok Dönem ve Klasik Dönem eserininin çalışılması. Klasik Dönemden eserleri farklı yorumculardan dinleme. Öğrenilen konumlar arası geçişli etüt çalışmaları. I. VI. Pozisyonlar arası egzersiz ve etütler. Çift sesli etüt çalışma. 18. Yüzyıl müziği ve gitar bestecileri. Reichert çalışmaları ile gamların pekiştirilmesi. Farklı flüt teknikleri ve değeri içeren etüt çalışması. Mozart stil özellikleri. Mi Bemol Majör, Do minör ve Mi Majör tonarında dizi çalışmaları. Yahyalı Kerem- bozlak dizisi, uşak ve kürdi Makamları. Oktav, 9’lu, 12’li arpej ve sıralı staccato -legato alıştırmalar ve örnek eserler. Geliştirici Egzersiz Çalışmaları II. | |
5 | Barok Dönem ve Klasik Dönem eserlerinin çalışılması. Etüt ve eser çalışmaları. Konum Değiştirme Çalışmaları. Düzeyine uygun yay teknikleri, ritim ve değiştirici işaretlere dikkat edilerek etüt çalışma. Çalışılan eserlerin biçim ve müzikal özelliklerinin incelenmesi. Gam ve etüt yoluyla temel flüt tekniklerinin çalışılması. Çalışılan eseri dönem özelliklerine yönelik seslendirme (Klasik dönem). Mi Bemol Majör, Do minör ve Mi Majör tonarında arpej ve aralık çalışmaları. Misket ve Düz Kerem dizisi, eviç, ferahnak ve karcığar makamları. Ses eğitiminde artikülasyon. La bemol Majör Tonalite Bilgisi. La Bemol Majörde Çalışmalar. | |
6 | Barok Dönem ve Klasik Dönem eserlerinin çalışılması. Aksak ritmli ezgi ve eser çalışmaları. Spiccato yay tekniği. Düzeyine uygun yay teknikleri, ritim ve değiştirici işaretlere dikkat edilerek etüt çalışma. 19. Yüzyıl müziği ve gitar bestecileri. Farklı artikülasyonlarda gam çalışmaları. Etüt ve eser yoluyla farklı artikülasyon (staccato, tek dil ve çift dil, legato) çalışmaları. Mi Bemol Majör, Do minör ve Mi Majör tonarında egzersiz ve müzikal etütler çalışma. Garip ve derbeder ayağı, hicaz ve saba makamları. Register geçişlerini destekleyici staccato ve legato alıştırmalar ve örnek eserler. Fa Minör Tonalite Bilgisi. Fa Minörde Çalışmalar. | |
7 | Çağdaş Dönem eserlerinin farklı yorumculardan dinlenmesi. Çağdaş eserleri armonik ve formsal bakımdan analiz ederek düzeyine uygun eser çalışılması. Sağ ve sol elle psiccato çalma. Detache, Legato, Staccato ve Spiccato Tekniklerinde Uygulamalar. Düzeyine uygun yay teknikleri, ritim ve değiştirici işaretlere dikkat edilerek etüt çalışma. Çarpma, apogiatür, mordant,grupetto, glisando tremolo teknikleri. 2 oktav gam çalışmaları. Reichert gam çalışmaları. Etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Klasik dönem eserinin farklı bölümlerinin çalışılması. Mi Bemol Majör, Do minör ve Mi Majör tonarında düet deşifre etme. Tatyan dizisi ve hüzzam makamı. Accelite çalışmalarını destekleyici alıştırmalar ve örnek eserler. Konum Değiştirme II Konum Değiştirme Çalışmaları. | |
8 | Çağdaş Türk bestecilerinden örnekler çalışılması. Marş temposunda etüt çalışmaları. Ulusal marş çalışması. Romantik Dönem. Sonat formunda çalınacak eserin bestecisi ve eserin dönem özellikleri. Eser seçimi. Üç oktav tek ses diziler. Farklı artikülasyonlarda gam çalışmaları, etütte yer alan flüt tekniklerinin (süsleme, çarpma notalar ve tril) çalışılması. Konçertonun tüm bölümlerinin çalışılması. Klarnet Konçerto formunu inceleme, seviyeye uygun eser belirleme. Müstezat dizisi ve nihavend makamı. Accelite çalışmalarını destekleyici alıştırmalar ve örnek eserler. Spiccato Çalışmaları. | |
9 | Çağdaş Türk bestecilerinden örnekler çalışması. Kemanda doğal ve yapay ıslıksı (Flajöle) seslerle çalma. Çağdaş Türk Müziği. Sonat formunda eser. Türk müziği ve bu formdaki çeşitli gitar düzenlemelerinin seslendirilmesi. Sahne performansında dikkat edilmesi gereken unsurlar ve eserlerin sahnede seslendirilmesine yönelik çalışmalar. Sınıf konserlerine hazırlık. Klarnet için Konçerto eser yorumlama. Longalar, saz semaileri ve peşrevler. Çağdaş Türk Müziği eserleri. Topluluk Önünde Seslendirme-Yorumlama II. | |
10 | Jazz müziğinden düzeye uygun eserlerin incelenmesi, analizi ve çalışılması. Çift ses ve oktav etüt çalışması. Karma Yay Tekniklerinde Uygulamalar. Sonat formunda eser. 20. Yüzyıl müziği ve gitar bestecileri. Artikülasyon çalışmaları (M. Moyse Ecole d’articulation No.1-5). Klarnet için Konçerto eser yorumlama. Yozgat Sürmelisi “Dersini Almış da Ediyor Ezber” türküsü. Çağdaş Türk Müziği eserleri. Okul Eğitim Müzikleri I Düzenleme-Seslendirme çalışmaları. | |
11 | Jazz müziğinden düzeye uygun eser çalışılması. Öğrenilen konularla ilgili tekniklerle ilgili etüt ve eser çalışmaları. Okul Eğitim Müzikleri, Düzenleme-Seslendirme Çalışmaları. Sonat formunda eser. Verilen çalışmaların dinlenmesi ve gitar düzenlemeleri. Farklı artikülasyonda gam çalışmaları, farklı artikülasyonlarda Reichert dizi çalışmaları. Farklı ritim kalıpları ve flüt tekniklerini (çift dil) içeren etüt çalışması. Türk eserinin seslendirilmesi. Mi Bemol Majör, Do minör ve Mi Majör tonarında dizileri, arpejleri ve aralıklarını hızlandırma, metronom çalışmaları. Ankara Seymen türküleri. Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. Teknik ve Müzikal Problemler ve Çözümleri. | |
12 | Jazz müziğinden eser çalışması. 4 el piyano eserlerinden örnekler incelenmesi, eserlerin farklı yorumculardan dinlenmesi ve çalışılması. Tiz konumlarda etüt çalışmaları. İleri Düzey Etüt Çalışmaları. Çalışılan etüt ve eseri tekniğine ve dönemine uygun müzikal biçimde seslendirme. Dönemin zorunlu eserinin çalışılması. Eserin teknik ve anlatım yönünden incelenmesi. Sib Majör ve Si Minör gamlarının flütün tüm oktavlarını kapsayacak şekilde farklı artikülasyonlarda düz dizi, arpej, kromatik, üçlü vb. çalışmalarının yapılası. Reichert dizi çalışması. Tüm aralıklarla Kromatik çalışmaları Halaylar ve deyişler. Eserlerde teknik ve müzikal analiz. Pouse Çalışmaları. | |
13 | 4 el piyano eserinin çalışılması. Öğrenilen tüm yay tekniklerini içeren etüt ve eser çalışmaları. İleri Düzey Etüt Çalışmaları. Çalışılan etüt ve eseri tekniğine ve dönemine uygun müzikal biçimde seslendirme. Etüt ve eserler üzerinde teknik ve müzikal çözümleme etkinlikleri. Sınavda seslendirilecek etüt ve eserin dönem stil özellikleri doğrultusunda çalışılması. Farklı formlarda solo klarnet eserlerini yorumlama. Azeri tavrı “Kız Gül Beden” , “Azeri Oyun Havası”, “Elmas”, Eserlerde teknik ve müzikal analiz. Viyolonsel Öğretme Yöntemleri. | |
14 | Topluluk önünde seslendirme yapmaya teşvik etme. Etüt ve eser çalışmaları. Dönem sonu eserini eşlikli seslendirme-yorumlama. Çalışılan etüt ve eseri tekniğine ve dönemine uygun müzikal biçimde seslendirme. Yarıyıl sonu sınavına hazırlık. Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar. Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. “Divriği Semahı”, “Kısas Semahı” , “Ilgıt Ilgıt Esen Seher Yelleri” ve “Erzincan Kırklar Semahı” Korrepetisyon. Konser Repertuarı I Repertuar Tanıma Çalışmaları. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
BACH, J.S., İki Sesli Envansiyonlar, Işık Yayınevi, Bakü 1981 BACH, J.S., Üç Sesli Envansiyonlar, Işık Yayınevi, Bakü 1981 BACH, J.S. Das Wohltemperierte Klavier I, Breitkopf, Wıesbaden, EB 2374 BACH, J.S., Das Wohltemperierte Klavier II, Breitkopf, Wiesbaden, EB 2375 BACH, J. C. F. (n.d.). Sonata A major four hands. Wilhelmshaven: Edition Pegasus. BEETHOVEN, L., Piano Sonatas I, EMB, Budapeşt, Z 40086, 1981 BEETHOVEN, L., Complete works for piano four hands. Vienna: Wiener Urtex Edition, Schott/ Universal Edition, 1993 BRAHMS, J., Macar Dansları 4 el piyano, Verlag u Eiguthum der Simrock schen Musikhandlung, Berlin, n.d.(1869, 1880). CAMPOS,C.Jazz-Latin Salsa&Afro-Cuban Montunos, 1994 CHOPIN, F., Valsler, MCMXLIX, Polonya 1984 CHOPIN, F., Noktürnler, Muziçna Ukraina, Kiyev 1985 CZERNY, K., 40 Etüd op. 299, Rıcordı, E.R. 2733 CRAMER, İ., Etüdler I-II, Muzıka, Moskova 1965 ÇİMEN, G., Ercan N., Piyano Albümü, Arkadaş Yayınevi, 2011 DEBUSSY, C. (n.d.). Small suit for four hands piano. Paris: Durand&C. DEBUSSSY, C. Works for piano four hands and two pianos. New York: Dover Publications, Inc.1991 DIABELLI, A., 6 Sonatin 4 el piyano için Op. 163, Viyana, 1836 - Uçan Ali, Keman İçin Özgün Parçalar, Dağarcık Yayınları - Can Ömer, Keman Eğitimi II - III, Agraf, Ankara, 2000. -Auer Leopold, Graded Course of Violin Playing Book 2 -Wohlfahrt Franz, 60 Etudes, -Seybold Arthur, Neue Violin Etüden, 5- 6 -Bang Maia, Violin Method, Part IV. KREUTZER Etütler RODE Capriccio STAMITZ Re Majör Konçerto E.Nanny Band II, Storch& Hrabe 57 Studies for String Bass, J. Hrabe- 86 Studies for Contrabass, F. Simandl- 30 Etudes fort he Double Bass, Kontrbas edebiyatından eserler. 1-AGUADO.Metodo de Guıtarra 2–AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I, II Evrensel Müzikevi, 1999 3-AYDINTAN,Ziya Gitar Eşlikli Okul Şarkıları Evrensel Müzikevi, 4- CARCASSİ,Matteo. Gitarren Schule 5- CARULLİ,Ferdinando. Metoto Guıtar 6- GÖTZE,Walter Leıchtes Gıtarrenspıel 7- KÜÇÜKAY,Bekir. Gitar Eğitimi II,III,IV KESİKLİ,Melih SÖKMEN,Erdem İ.Ü.Konservatuarı 8- NOAD,Frederic.SoloGuitar PlayingI I, II Omnibus Press 1976, 9- La Guitara Enchantee , Doberman Yppan 1982 10- MİLLS,John . Gitar Metodu , Alkım Yayınevi 11- PUJOL,Emilio. Guıtar Scholl 12- The guıtar Musıc of Spaın Volume The Complete Flute Scale Book, Boosey & Hawkes. M. Moyse – La Sonarite (15-17). Reichert Seven Daily Exercices no.1 M. Moyse Ecole d’articulation No.1-5 J. Andersen Op. 15 No-24 Berbigue- No.51 Mozart Sol Majör Konçerto Ekrem Zeki Ün - Yunusun Mezarında David Pino “The Clarinet and Clarinet Playing” Aurello Magnanı “Methode Complete de Clarinette” C. Baerman “Complete Method for Clarinet” H. Klose “Klarnet Metodu Vol. II” ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Editions, 2004, İstanbul ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999 TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1992 ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1996 TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba Edition, Ankara, 1972 SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Editions, Ankara, 1970 YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991 PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Editions, İstanbul, 2001 BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Edition, İstanbul, 1988 TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Editions, İzmir, 2000 Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Baritones, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Bass, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Mezzo- Soprano, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Soprano, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Tenor, G. Schırmer: New York. Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara. Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. Kummer 10 Melodiche Etuden, Merk 20 Studien Für Violoncello, Grützmaher Etuden Op.38, Duport Etüden, Popper High School Of Cello Playing. Viyolonsel Edebiyatından Eserler. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 2 | 1 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 31 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 1,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 1 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |