Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKİYE'DE BİTKİSEL ÇEŞİTLİLİK
1 Dersin Adı: TÜRKİYE'DE BİTKİSEL ÇEŞİTLİLİK
2 Dersin Kodu: BYL0506
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Dersin ön koşulu yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL KUŞAKSIZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Gül KUŞAKSIZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gult@uludag.edu.tr
Tel: 0 (224) 294 1787
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi B Blok
Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA 16059
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı Türkiye’nin flora zenginliği tanıtmak, ülkemizde çeşitli amaçlarla kullanılan bitki türlerinden ekonomik bakımdan önemli olan bitki grupları; Tarla bitkileri: tahıllar, baklagiller, endüstriyel bitkiler, bahçe bitkileri; sebzeler, meyveler, süs bitkileri, tıbbi ve aromatik bitkiler ve orman ağaçlarını tanıtmaktır. Hedef ülkemizdeki zengin bitki genetik çeşitliliğini tanıtırken etkili biçimde korunması, kullanılması ve işletilmesi gerektiğini öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci Türkiye’ nin floristik zenginliğinin sebebinin topografik, jeolojik yapısına, iklimine bağlı olduğunu açıklıyabilir.;
2 Türkiye’ nin fitocoğrafik bölgelerini tanımlayabilir.;
3 Türkiye bitki gen kaynaklarını listeleyebilir.;
4 Bitki genetik çeşitliliğini azaltan etkenleri hatırlıyabilir.;
5 Türkiye’ de bitki genetik çeşitliliğini yerinde korunması için yapılması gereken çalışmalardan bazılarını uygulayabilir.;
6 Bitki çeşitliğini yerinin dışında koruma ile ilgili neler yapılabileceğini anımsayabilir.;
7 Türkiye’nin endemik ve tehlike altındaki türlerini listeleyebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türkiye’nin floristik zenginliğinin sebebi olan topografik, jeolojik yapı ve iklim.
2 Genetik çeşitliliğin korunması bakımından Fitocoğrafik bölgeler sınırları ve bölgelerde yayılış gösteren bitki türleri.
3 Türkiye bitki gen kaynaklarının durumu; tür zenginliği, endemik ve tehlike altındaki türler, yararlanılan bitkiler.
4 Bitki genetik çeşitliliğini azaltan etkenler; tarımsal etkinlikler, sanayileşme, kentleşme, ormancılık etkinlikleri ve yangınlar.
5 Türkiye’ de bitki genetik çeşitliliğini koruyan yasa ve yönetmelikler, uluslararası antlaşmalar ve işbirliği ayrıca Türkiye’ nin üye olduğu uluslararası kuruluşlar, ilgili kurum ve kuruluşlar.
6 Koruma alanları: orman alanları, tarım alanları, mera alanları ve öteki alanlar.
7 Ders tekrarı ve Arasınav
8 Yürürlükte olan koruma programları; doğal SİT alanları, Milli parklar, tabiat parkları, tabiat koruma alanları, tabiat anıtları.
9 Yürürlükte olan koruma programları; biyogenetik rezerv alanları, muhafaza ormanları, gen koruma ormanları, tohum meşcereleri, gen koruma yönetim alanları, öteki programlar.
10 Yerinde korumayı tamamlayıcı programlar; tohum bahçeleri, gen bankaları, koleksiyon bahçeleri.
11 Araştırma ve eğitim; Taksonomik, Ekolojik, Biyolojik araştırmalar.
12 Yerinde korumaya ilişkin araştırmalar; Toplum eğitimi, personel eğitimi, bilgi üretimi ve değişimi.
13 Genetik erozyon ve bitki türlerimiz, orman ağacı türlerimizde lokal ırkların önemi ve genetik kirlenme sorunları.
14 Doğal alanların ve bitki türlerinin korunmasının insanlık için önemi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: T. EKİM, A. GÜNER, The Floritic Richnes of Turkey, Curtis’s Botanical Magazine, Vol. 17, p:48-59, May 2000.
Z. KAYA, E. KÜN, A. GÜNER, Türkiye Bitki Genetik Çeşitliliğinin Yerinde (IN SITU) Korunması Ulusal Planı, Çevre Bakanlığı, 1998.
K. IŞIK, Çevre Sorunları Biyolojik Çeşitlilik ve Orman Gen Kaynaklarımız, TEMA, Doyuran Matbaa, 1999.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Ödevler 0 10 10
Projeler 1 6 6
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 2 0 0 0 0 3 2 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK6 0 0 0 2 0 0 0 0 2 2 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr