1 | Dersin Adı: | LİNEER CEBİR II |
2 | Dersin Kodu: | MAT0504 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Atilla Akpınar |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof.Dr. Basri ÇELİK- Prof.Dr. Esen İYİGÜN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: aakpinar@uludag.edu.tr Telefon: +90 224 2941774 Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü 16059 Görükle-Bursa-TÜRKİYE |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Lineer dönüşümler ile matrisler arasındaki ilişkiyi kurarak matrislerin eşelon formunu, varsa tersini ve rankını bulmayı ve de lineer denklem sistemlerini değişik metotlarla çözmeyi öğretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Lineer dönüşüme karşılık gelen matris, | |
2 | Bir lineer dönüşümün rankı | |
3 | Basit operasyonlar, eşelon form ve indirgenmiş eşelon form | |
4 | Vektörlerin ve matrislerin basit operasyonları | |
5 | Lineer denklem sistemleri, tanım ve örnekler, Gauss metodu ile çözüm metodu | |
6 | Lineer denklem sistemlerinin Gauss-Jordan metodu ile çözümü, LU ayrışımı | |
7 | Arasınav ve arasınav ile ilgili değerlendirme, geçmiş konuların tekrarı | |
8 | Determinantlar ve determinant fonksiyonunun temel özellikleri | |
9 | Determinant açılımları ve örnekler | |
10 | Ters matris bulma | |
11 | Bir lineer dönüşümün determinantı | |
12 | Problem çözümü | |
13 | Determinant ile lineer denklem sistemlerinin çözümü | |
14 | Determinant ile lineer denklem sistemlerinin çözümü |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Lineer Cebir, H.Hilmi Hacısalihoğlu, Ankara, 1985 2) Uygulamalı Lineer Cebir, B.Kol-D.R.Hill (tercüme), Ankara, 2002 3) Linear Algebra, Serge Lang, Newyork, 1972 4) Elemantary Linear Algebra, Hartfiel.Hobbs, 1987, PWS Publisher |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 11 | 11 |
Diğer | 14 | 2 | 28 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |