| 1 | Dersin Adı: | LİNEER CEBİR II |
| 2 | Dersin Kodu: | MAT0504 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | - |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Atilla Akpınar |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof.Dr. Basri ÇELİK- Prof.Dr. Esen İYİGÜN |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: aakpinar@uludag.edu.tr Telefon: +90 224 2941774 Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü 16059 Görükle-Bursa-TÜRKİYE |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Lineer dönüşümler ile matrisler arasındaki ilişkiyi kurarak matrislerin eşelon formunu, varsa tersini ve rankını bulmayı ve de lineer denklem sistemlerini değişik metotlarla çözmeyi öğretmektir. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Lineer dönüşüme karşılık gelen matris, | |
| 2 | Bir lineer dönüşümün rankı | |
| 3 | Basit operasyonlar, eşelon form ve indirgenmiş eşelon form | |
| 4 | Vektörlerin ve matrislerin basit operasyonları | |
| 5 | Lineer denklem sistemleri, tanım ve örnekler, Gauss metodu ile çözüm metodu | |
| 6 | Lineer denklem sistemlerinin Gauss-Jordan metodu ile çözümü, LU ayrışımı | |
| 7 | Arasınav ve arasınav ile ilgili değerlendirme, geçmiş konuların tekrarı | |
| 8 | Determinantlar ve determinant fonksiyonunun temel özellikleri | |
| 9 | Determinant açılımları ve örnekler | |
| 10 | Ters matris bulma | |
| 11 | Bir lineer dönüşümün determinantı | |
| 12 | Problem çözümü | |
| 13 | Determinant ile lineer denklem sistemlerinin çözümü | |
| 14 | Determinant ile lineer denklem sistemlerinin çözümü |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Lineer Cebir, H.Hilmi Hacısalihoğlu, Ankara, 1985 2) Uygulamalı Lineer Cebir, B.Kol-D.R.Hill (tercüme), Ankara, 2002 3) Linear Algebra, Serge Lang, Newyork, 1972 4) Elemantary Linear Algebra, Hartfiel.Hobbs, 1987, PWS Publisher |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 11 | 11 |
| Diğer | 14 | 2 | 28 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 11 | 11 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |