| 1 | Dersin Adı: | POSTMODERN TOPLUM |
| 2 | Dersin Kodu: | SSY4061 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi Erhan KUÇLU |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü 16059 Görükle / Bursa Tel: 0224 294 18 41 E-mail: ikeskin@uludag.edu.tr |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Modern- postmodern, modernite-postmodernite, kolonyalizm post-kolonyalizm, oryantalizm, çokkültürcülük kavramları, Batı ve Doğu bilgisinin özellikleri, modernite ve post-modernite sürecine ilişkin teoriler hakkında bilgi vermek. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Postmodernizm ve modernizmin genel tanımları ve ilişkisi. | |
| 2 | Postmodernizmin tarihsel ve siyasal ortaya çıkış şartları | |
| 3 | Aydınlanma düşüncesi ve postmodern yaklasimlarin modern düsüncedeki kökleri. | |
| 4 | Postyapısalcı düşüncenin postmodern düşünceyle ilişkisi. | |
| 5 | Akil ve özneciligin elestirisi | |
| 6 | Kuram, anlati ve dogruluk | |
| 7 | Ara Sınav + Postmodern dil | |
| 8 | Temelcilik/anti-temelcilik | |
| 9 | Nedensellik/keyfilik | |
| 10 | Yapıbozumculuk | |
| 11 | Öznelerarasılık | |
| 12 | Modernligin genişlemesi veya yeni bir asama olarak postmodernizm tartışmaları. | |
| 13 | Postmodernizmin sosyolojide sonuçları ve postmodern bir sosyolojinin olanakları | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Akay, Ali Postmodernizm, L& M Yayınları, İstanbul, 2005. Harvey, David Postmodernliğin Durumu, Metis Yayınları, İstanbul, 2003. Sarup, Madan Post-Yapisalcilik ve Postmodernizm, Bilim ve Sanat Yayinlari, Ankara, 2004. Megill, Allan Aşırılığın Peygamberleri, Say Yayınları, İstanbul, 2012. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ödevler | 0 | 10 | 30 |
| Projeler | 2 | 10 | 20 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |