| 1 | Dersin Adı: | OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI |
| 2 | Dersin Kodu: | MBS0018 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. DİLEK ZEREN ÖZER |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. AHMET KILINÇ |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç.Dr.Dilek ZEREN ÖZER Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı A Blok Görükle /BURSA Tel: 0 224 2942254 E-posta: dzeren@uludag.edu.tr |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Okul dışı öğrenme ortamlarında fen eğitimi hakkında bilgi sahibi olmak, öğretmen adaylarının alanlarına uygun farklı okul dışı öğrenme ortamlarına uygun etkinlik örneklerini geliştirmek, ve değerlendirme tekniklerini öğrenmektir. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | • Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları | |
| 2 | • Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi | |
| 3 | • Okul Dışı Ortamlarda öğretim | |
| 4 | • Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Uygun Öğretim Yöntem Ve Teknikleri (Proje Tabanlı Öğrenme, İstasyon Tekniği Vb.) ve öğretim materyalleri | |
| 5 | Müzeler • Müze Kavramı ve çeşitleri • Müze Eğitiminde kullanılan öğrenme kuramları • Müze için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | |
| 6 | Bilim ve Teknoloji Merkezleri (BTM) • Türkiye’deki Önemli Bilim ve Teknoloji Merkezleri • Eğitimde Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin kullanımı • BTM gezileri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | |
| 7 | Hayvanat Bahçeleri • Türkiye’deki Önemli Hayvanat • Eğitimde Hayvanat Bahçelerinin kullanımı • Hayvanat bahçesi için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | |
| 8 | Botanik Bahçeleri ve Herbaryum • Türkiye’deki Önemli Botanik Bahçeleri • Eğitimde Botanik Bahçelerinin kullanımı • Botanik Bahçeleri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | |
| 9 | Bilim şenlikleri ve Bilim kampı • Eğitimde Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarının kullanımı • Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarında örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | |
| 10 | Planetaryumlar • Planetaryum kavramı • Planetaryumların amacı ve önemi • Türkiye’deki Önemli Planetaryumlar • Eğitimde Planetaryumların kullanımı • Planetaryum gösterileri ve içerikleri • Planetaryumlar için örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | |
| 11 | Milli Parklar • Dünya’da ve Türkiye’de Milli Park Kavramı • Türkiye’deki Önemli Milli Parklar • Eğitimde Milli Parkların kullanımı • Milli Parklar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | |
| 12 | Akvaryumlar • Türkiye’deki Akvaryumlar • Eğitimde Akvaryumların kullanımı • Akvaryumlar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | |
| 13 | Doğa Eğitimleri • TÜBİTAK Doğa Eğitimleri • Doğa Eğitimi Örnekleri Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Değerlendirme | |
| 14 | Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları Eğitimde Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları kullanımı Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları öğrenme etkinliklerinin planlanması ve örnek etkinlikler |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Humberstone, B. & Stan, I. (2011). Outdoor Learning: Primary Pupils' Experiences And Teachers' Interaction In Outdoor Learning. Education 3-13, 39 (5), 529-540 • Kavak, N., Tufan,Y. ve Demirelli, H. (2006). Fen-Teknoloji Okuryazarlığı Ve İnformal Fen Eğitimi: Gazetelerin Potansiyel Rolü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 17-28. • Laçin Şimşek, C. (2011). Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Fen Eğitimi. C. Laçin Şimşek (Editör), Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları (1.Baskı), s. 1-23. Ankara: Pegem Akademi. • Linderman Matthies, P. & Knecht, S. (2011). Swiss Elementary School Teachers Attitudes Toward Forest Education. The Journal of Environmental Education, 42 (3), 152 167 • Türkmen, H. (2010). İnformal (Sınıf-Dışı) Fen Bilgisi Eğitimine Tarihsel Bakış ve Eğitimimize Entegrasyonu. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 3 (39), 46-59 • Cross, R. (1996). Teaching Primary Science, Longman Ltd. Australia. • Bosak,V.S. (1991). Science is . Scholastic. U.S.A. • Köseoğlu, F.ve Kanlı, U. (2019) Okul duvarlarının ötesine öğrenme yolculuğu. Ankara: Nobel yayıncılık. • Şen, A.İ. (2019). Okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem Yayınları. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 25 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ödevler | 1 | 0 | 0 |
| Projeler | 1 | 40 | 40 |
| Arazi Çalışmaları | 1 | 5 | 5 |
| Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,77 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |