1 | Dersin Adı: | İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ |
2 | Dersin Kodu: | RES3510 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. GÜLSÜM YEŞİLYURT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr.Gör.Gülsüm YEŞİLYURT Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak. Güzel Sanatlar Eğitimi Böl. Resim-İş Eğitimi ABD +90 (224) 2942576 |
18 | Dersin Web Adresi: | yesilyurt@uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | Bireylerin iş ve sosyal yaşamları içerisinde doğru beden dilini kullanarak sağlıklı iletişim becerileri geliştirebilmelerini sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İletişim kavramının anlamı, içeriği ve türleri | |
2 | Beden dilinin anlamı ve önemi | |
3 | İlk izlenim etkisi | |
4 | Sosyal bölgeler ve hakimiyet alanları | |
5 | Beden dilinde el, baş ve kolların kullanımı | |
6 | Beden dilinde bacakların kullanımı | |
7 | İş görüşmelerinde dikkat edilmesi gereken konular | |
8 | Etkili sunum için öneriler | |
9 | Değerlendirme | |
10 | Uygulama: Sunum deneyimi | |
11 | Uygulama: Sunum deneyimi | |
12 | Uygulama: Sunum deneyimi | |
13 | Uygulama: Sunum deneyimi | |
14 | Uygulama: Sunum deneyimi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Allen PEASE, Beden Dili, Rota Yayıncılık, 1997, İstanbul. • Suat TAŞER, Konuşma Eğitimi, Papirüs Yayıncılık, 1995, İstanbul. • Ahmet Şerif İZGÖREN, Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, Elma Yayınevi, 2007, İstanbul. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |