| 1 | Dersin Adı: | İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ |
| 2 | Dersin Kodu: | RES3510 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. GÜLSÜM YEŞİLYURT |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr.Gör.Gülsüm YEŞİLYURT Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak. Güzel Sanatlar Eğitimi Böl. Resim-İş Eğitimi ABD +90 (224) 2942576 |
| 18 | Dersin Web Adresi: | yesilyurt@uludag.edu.tr |
| 19 | Dersin Amacı | Bireylerin iş ve sosyal yaşamları içerisinde doğru beden dilini kullanarak sağlıklı iletişim becerileri geliştirebilmelerini sağlamaktır. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | İletişim kavramının anlamı, içeriği ve türleri | |
| 2 | Beden dilinin anlamı ve önemi | |
| 3 | İlk izlenim etkisi | |
| 4 | Sosyal bölgeler ve hakimiyet alanları | |
| 5 | Beden dilinde el, baş ve kolların kullanımı | |
| 6 | Beden dilinde bacakların kullanımı | |
| 7 | İş görüşmelerinde dikkat edilmesi gereken konular | |
| 8 | Etkili sunum için öneriler | |
| 9 | Değerlendirme | |
| 10 | Uygulama: Sunum deneyimi | |
| 11 | Uygulama: Sunum deneyimi | |
| 12 | Uygulama: Sunum deneyimi | |
| 13 | Uygulama: Sunum deneyimi | |
| 14 | Uygulama: Sunum deneyimi |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Allen PEASE, Beden Dili, Rota Yayıncılık, 1997, İstanbul. • Suat TAŞER, Konuşma Eğitimi, Papirüs Yayıncılık, 1995, İstanbul. • Ahmet Şerif İZGÖREN, Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, Elma Yayınevi, 2007, İstanbul. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 60 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 2 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |