1 | Dersin Adı: | BİLİM , TEKNOLOJİ ve TOPLUM |
2 | Dersin Kodu: | SOS2206 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ERKAN ŞENŞEKERCİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr.Öğr.Üyesi Erkan Şenşekerci erkans@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin temel amacı, öğrencilerin toplumsal değişmelere yol açan bilimsel ve teknolojik gelişmeleri tanıması ve bunları sosyal bilgiler dersinin öğretim programlarıyla ilişkilendirebilmelerini sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Oryantasyon: Dersin amaç ve içeriği ile ilgili kaynakların açıklanması. | |
2 | Bilim ve teknoloji kavramları | |
3 | Bilimin doğası ve bilimsel süreçler | |
4 | Bilim ve teknolojinin toplumsal ve kültürel yaşam üzerindeki etkileri | |
5 | İlkçağda bilim ve teknoloji | |
6 | Ortaçağda bilim ve teknoloji | |
7 | Yeniçağda bilim ve teknoloji | |
8 | Yakınçağda bilim ve teknoloji | |
9 | Günümüzde bilim ve teknoloji | |
10 | Teknoloji kaynaklı toplumsal sorunlar | |
11 | Toplumsal sorunların çözümünde bilimsel ve teknolojik öneriler | |
12 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin önemi, gündemi ve geleceği | |
13 | Sosyal bilgiler öğretim programlarında bilim ve teknoloji | |
14 | Bilim ve teknoloji kullanımında toplumsal duyarlılık |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Ata, Bahri, Bilim Teknoloji ve Sosyal Değişme, Pegem Akademi Yay. • Bilim, Teknoloji ve Yenilik (Ed. Cem Tüzün), Bilgi Üniversitesi Yay. • Castells, Manuel, Bin Yılın Sonu & Enformasyon Çağı, Bilgi Üniversitesi Yay. • Cipolla, Carlo, Zaman Makinesi Saat ve Toplum, Kitap Yay. • Croissant, Jennifer, Bilim Teknoloji ve Toplum, Phoenix Yay. • Erdoğan, E. Aristoteles'ten Newton'a Paradigmatik Bilim Tarihi, Arkeoloji ve Sanat Yay. • Feenberg, Andrew, Teknoloji ve Toplum • Habermas, Jurgen, İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim, Yapı ve Kredi Bankası Yay. • McClellan, James E. & Dorn, H., Dünya Tarihinde Bilim ve Teknoloji, Akılçelen Kitaplar Yay. • Russell, Bertrand, Bilimin Toplum Üzerindeki Etkileri, İlya Yay. • Sayılı, Aydın, Hayatta En Hakiki Mürşit İlimdir, Gündoğan Yay. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 0 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | 1 | ||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | ||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |