Ders Öğretim Planı
TÜRKİYE'NİN EKONOMİK YAPISI
1 |
Dersin Adı: |
TÜRKİYE'NİN EKONOMİK YAPISI |
2 |
Dersin Kodu: |
SOS0012 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Araş.Gör.Dr. Mikail KAR |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi B Blok Görükle Kampüsü 16059 Nilüfer Bursa / Türkiye Tel: 0224 294 0739 E-mail: mikailkar@uludag.gov.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Temel İktisadi Göstergeleri Öğrenerek Türkiye'nin Ekonomik Özelliklerini Anlamak ve Değerlendirebilmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
İktisadın temel kavramlarını öğrenmek;;
|
2 |
Temel makroekonomi ilkelerini anlamak;;
|
3 |
Anahtar makroekonomik değişkenleri ve bu değişkenlerin ölçümlerini öğrenmek;;
|
4 |
Bir ülke ekonomisinin temel konularını öğrenmek;;
|
5 |
Türkiye ekonomisini dönemsel olarak tanımak;;
|
6 |
Politika değişikliklerini ve sonuçlarını belirlemek;;
|
7 |
Rakamsal değerlerle dönemler arası kıyas yapabilmek;;
|
8 |
Türkiye ekonomisinde uygulanan politikaların teorik arka planını ortaya koymak;;
|
9 |
Türkiye Ekonomisi'ni dönemin ulusal ve uluslararası gelişmeleri ekseninde değerlendirebilmek;;
|
10 |
Türkiye ekonomisine ilişkin güncel gelişmeleri değerlendirebilmek;;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
İktisada Giriş |
|
2 |
Makro İktisat Ve Mikro İktisat Çalışma Alanları |
|
3 |
Makro İktisadi Göstergelerin Öğrenilmesi |
|
4 |
Türkiye Ekonomisi’ne Giriş |
|
5 |
Türkiye Ekonomisi’nin Tarihsel Gelişimi |
|
6 |
Türkiye Ekonomisi’nin Yapısı Ve Sanayi Politikası |
|
7 |
Türkiye’nin Planlı İktisadı Kalkınma Dönemleri |
|
8 |
1980 Sonrası Sanayileşme Politikası Ve Temel Sektörler |
|
9 |
Türkiye’nin Para Ve Mali Politika Uygulamaları |
|
10 |
Liberalizasyon Politikaları Ve Yapısal Uyum |
|
11 |
Türkiye’nin Kamu Sektöründeki Büyüme |
|
12 |
Özelleştirme Politikası |
|
13 |
Dış Ticaret Ve Avrupa Birliği Politikaları |
|
14 |
Türkiye’nin Makroekonomik Performansı |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
KEPENEK, Yakup ve Nurhan Yentürk, (2009), Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi. ŞAHİN, Hüseyin, (2007), Türkiye Ekonomisi, Ezgi Kitabevi. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
|
|
|
Ödevler |
0 |
|
|
Projeler |
|
|
|
Arazi Çalışmaları |
|
|
|
Arasınavlar |
1 |
|
|
Diğer |
|
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
|
|
Toplam İş Yükü |
|
|
|
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
|
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
|
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
PY14
|
PY15
|
PY16
|
OK1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK9
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK10
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |