Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: FEN4401
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Salih Çepni
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Salih Çepni
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Katılanlar fen eğitiminde disiplinler arası yaklaşım ve örnekleri hakkında bilgilenir; bu bilgileri sınıf ortamına aktarma yeterliği kazanır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 STEM (fen-teknoloji-mühendislik-matematik), STEAM, E-STEM eğitimi hakkında bilgi sahibi olur.;
2 Fen, teknoloji, mühendislik, matematik, sanat, bilgi-işleme alanlarında gerekli yeterliliğe sahip olur.;
3 Bu alanlarda akademik bilgiler bilir.;
4 Edindiği bilgileri pratiğe nasıl dökeceğini bilir.;
5 Bu alanların nasıl birbiriyle etkileşimi olduğunu bilir.;
6 Teorik bilgiyi pratiğe dökmeyi bilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 STEM Eğitimi ve Tarihçesi
2 STEM alt bileşenleri nelerdir? STEM öğretimi stratejileri nelerdir?
3 Teknolojinin fen derslerine entegrasyonunu nasıl gerçekleştirebiliriz?
4 Matematik alanını Fen derslerine nasıl entegre edebiliriz? Mühendislik alanının fen derslerine entegrasyonunu nasıl gerçekleştirebiliriz?
5 İşbirlikli Öğrenme ortamlarında STEM Uygulamaları?
6 Farklılaştırılmış STEM Öğretimi?
7 Farklı STEM entegrasyonları nelerdir? STEAM, E-STEM yaklaşımları fen ortamlarına nasıl entegre edilir?
8 STEM, STEAM, E-STEM uygulama örnekleri sunumu
9 Ara Sınav 1
10 STEM eğitimi ve diğer entegrasyonlarının uzun vadede faydaları nelerdir?
11 STEM, STEAM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama
12 STEM, STEAM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama
13 STEM, STEAM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama
14 Final
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kuramdan Uygulamaya Stem Eğitimi
Editör(ler) : Salih Çepni
Pegem Akademi Yayıncılık
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 15
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 8 48
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 1 1 3 2 4 5 3 3 2 2 3 2 3 3 3
OK2 4 1 1 4 2 3 4 3 3 5 5 4 4 4 4 4
OK3 1 4 1 3 4 5 5 5 5 3 5 3 3 5 3 3
OK4 1 1 1 3 4 5 5 5 4 3 3 5 5 5 5 5
OK5 5 1 1 1 2 4 4 2 3 2 1 2 2 2 3 2
OK6 1 5 5 1 2 5 5 5 3 4 3 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr