Ders Öğretim Planı
DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ
1 |
Dersin Adı: |
DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ |
2 |
Dersin Kodu: |
FEN4401 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
7 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Salih Çepni |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Salih Çepni |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Katılanlar fen eğitiminde disiplinler arası yaklaşım ve örnekleri hakkında bilgilenir; bu bilgileri sınıf ortamına aktarma yeterliği kazanır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
STEM (fen-teknoloji-mühendislik-matematik), STEAM, E-STEM eğitimi hakkında bilgi sahibi olur.;
|
2 |
Fen, teknoloji, mühendislik, matematik, sanat, bilgi-işleme alanlarında gerekli yeterliliğe sahip olur.;
|
3 |
Bu alanlarda akademik bilgiler bilir.;
|
4 |
Edindiği bilgileri pratiğe nasıl dökeceğini bilir.;
|
5 |
Bu alanların nasıl birbiriyle etkileşimi olduğunu bilir.;
|
6 |
Teorik bilgiyi pratiğe dökmeyi bilir.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
STEM Eğitimi ve Tarihçesi |
|
2 |
STEM alt bileşenleri nelerdir? STEM öğretimi stratejileri nelerdir? |
|
3 |
Teknolojinin fen derslerine entegrasyonunu nasıl gerçekleştirebiliriz? |
|
4 |
Matematik alanını Fen derslerine nasıl entegre edebiliriz? Mühendislik alanının fen derslerine entegrasyonunu nasıl gerçekleştirebiliriz? |
|
5 |
İşbirlikli Öğrenme ortamlarında STEM Uygulamaları? |
|
6 |
Farklılaştırılmış STEM Öğretimi? |
|
7 |
Farklı STEM entegrasyonları nelerdir? STEAM, E-STEM yaklaşımları fen ortamlarına nasıl entegre edilir? |
|
8 |
STEM, STEAM, E-STEM uygulama örnekleri sunumu |
|
9 |
Ara Sınav 1 |
|
10 |
STEM eğitimi ve diğer entegrasyonlarının uzun vadede faydaları nelerdir? |
|
11 |
STEM, STEAM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama |
|
12 |
STEM, STEAM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama |
|
13 |
STEM, STEAM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama |
|
14 |
Final |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kuramdan Uygulamaya Stem Eğitimi Editör(ler) : Salih Çepni Pegem Akademi Yayıncılık |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
15 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
3 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ödevler |
1 |
8 |
48 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
6 |
6 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
PY14
|
PY15
|
PY16
|
OK1
|
4
|
1
|
1
|
3
|
2
|
4
|
5
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
2
|
3
|
3
|
3
|
OK2
|
4
|
1
|
1
|
4
|
2
|
3
|
4
|
3
|
3
|
5
|
5
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
OK3
|
1
|
4
|
1
|
3
|
4
|
5
|
5
|
5
|
5
|
3
|
5
|
3
|
3
|
5
|
3
|
3
|
OK4
|
1
|
1
|
1
|
3
|
4
|
5
|
5
|
5
|
4
|
3
|
3
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
OK5
|
5
|
1
|
1
|
1
|
2
|
4
|
4
|
2
|
3
|
2
|
1
|
2
|
2
|
2
|
3
|
2
|
OK6
|
1
|
5
|
5
|
1
|
2
|
5
|
5
|
5
|
3
|
4
|
3
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |