Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİMDE AHLAK ve ETİK
1 Dersin Adı: EĞİTİMDE AHLAK ve ETİK
2 Dersin Kodu: MBZ0011
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Mustafa Naci KULA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Mustafa Naci KULA
mnacikula@uludag.edu.tr
0224 294 22 41
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, temel ahlak ve etik prensiplerini öğrencilere tanıtmak ve profesyonel hayatlarında kullanmaları için onlara kılavuzluk etmektir
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eğitimde Etik ve ahlak kurallarını tanımlamak;
2 Eğitimde Etik ve ahlak alanıyla ilgili temel kavramları ayırt etmek ;
3 Ahlak ve etik arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek;
4 Eğitimde Ahlak ve Etik alanında dinin günlük hayatta ahlaki konulara olan bakış açısını açıklayabilmek;
5 Etik ve hukuk arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek;
6 Öğretmenlik mesleğinin prensiplerini açıklayabilmek;
7 Öğretmenlerin yaşayabilecekleri olası etik sorunları tartışabilmek;
8 Öğretim yeterliklerini listeleyebilmek;
9 Öğretmenlik mesleği ile ilgili etik olmayan davranışları içeren vakaları analiz edebilmek;
10 Öğretmen-çevre ilişkisinin prensiplerini tanımlayabilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Etik ve ahlak ile ilgili temel kavramlar, ahlak ve ahlakın temelleri, ahlak ve etik kuramları
2 İş etiği ve meslek etiği kavramları
3 Etik İlke, Etik Kural, İş ve Meslek ahlakı/Etiği
4 Meslek etiğinin ortaya çıkışı ve önemi, bir meslek olarak öğretilmesi, öğretimin önemi ve temel özellikleri
5 Sosyal,Kültürel;Ahlaki ve Etik Yönleriyle Öğretmenlik Mesleği
6 Eğitim ve Öğrenme Hakkı ve Öğretmenlikle İlgili Etik İlkeler
7 Okulda ve Öğrenme Sürecinde Etik
8 Eğitim Paydaşları Arasındaki İlişkilerde Etik
9 Eğitim ve okul yöneticilerinin, veli ve öğrencilerin etik sorumlulukları
10 Okulda ve Eğitimde Etik Dışı Davranışlar, Etik İkilemler, Sorunlar
11 Okullarda Ahlak Eğitimi ve Etik Kurullar
12 Etik Bir Lider Olarak Okul Müdürü ve Öğretmen
13 Eğitimde Rehberlik Hizmetleri ve Etik
14 Eğitim Araştırmalarında Etik
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Edt. Ada, Ş & Silman, F. (2020) Eğitimde Ahlak ve Etik, Pegem Akademi, Ankara
2. Edt. Oral, B., Çoban, A. & Bars, M. (2019) Eğitimde Ahlak ve Etik, Pegem Akademi, Ankara
3. Edt. Levent, F.A. ( 2019) Eğitimde Ahlak ve Etik, Nobel İstanbul
4. Karadağ, E, Temel, E., & Koçyiğit,M.( 2018) Eğitimde Ahlak ve Etik, Nobel İstanbul
5.Noddings, N. ( 2013) Caring: A Relational Approach to Ethics and Moral Education, University of California Press
6.Rosenstand, N. ( 2017) The Moral of the Story: An Introduction to Ethics, McGraw-Hill Education
7.Carr, D & Steutel, J. ( 1999) Virtue Ethics and Moral Education (Routledge International Studies in the Philosophy of Education),Routledge International Studies in the Philosophy of Education, Publisher:Routledge
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 18 18
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 5
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 5
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 5
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 5
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr