1 | Dersin Adı: | BİLİM FELSEFESİ |
2 | Dersin Kodu: | İLA3201 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Kasım KÜÇÜKALP |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
kasimkucukalp@uludag.edu.tr 0 505 732 29 06 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye, bilim felsefesindeki temel tartışmaları sunmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş: Bilim, Felsefe ve Din | |
2 | Bilime Yönelik Tarihsel ve Felsefî Perspektifle | |
3 | Bilimsel Model ve Bilimsel Açıklama | |
4 | Bilimsel Bilginin Empirist ve Rasyonalist Yorumları | |
5 | Sosyal veya Kültürel Bilimler | |
6 | Tarihsel veya Sosyal Bilimlerde Tarihselcilik | |
7 | Bilimsel Açıklama vs. Tarihsel Anlama | |
8 | Mantıksal Pozitivizm | |
9 | Popper: Yanlışlamacılık | |
10 | Wıttgenstein: Anlamın Resim Kuramından Dil Oyunlarına | |
11 | Kuhn: Bilimsel Devrimlerin Yapısı | |
12 | Althusser: Teorik Pratiğin Teorisi | |
13 | Feyerabend: Anarşist Bilgi Kuramı Yahut Kuramsal Çoğunluk | |
14 | Postmodernizm: Büyük Anlatılara Karşı Umutsuz Bir İsyan |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Bilim Felsefesi: Doğan Özlem Bilim Felsefesi: Ömer Demir |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |