Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLİM FELSEFESİ
1 Dersin Adı: BİLİM FELSEFESİ
2 Dersin Kodu: İLA3201
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Kasım KÜÇÜKALP
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: kasimkucukalp@uludag.edu.tr
0 505 732 29 06
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrenciye, bilim felsefesindeki temel tartışmaları sunmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci, bilim felsefesine yönelik pozitivizm, postmodern teori, eleştirel teori ve bilimin tarihsel doğası gibi yaklaşımları da içerecek şekilde değişik yaklaşım biçimleri arasındaki farkları anlama yetisi kazanır;
2 Öğrenci bilim felsefesindeki merkezi problemlerin ve onlara yönelik mümkün çözüm bilgisini kazanır.; ;
3 Öğrenci bilim felsefesindeki merkezi problemlerin hangi bilimsel ve başka bağlamlarda ortaya çıktığını tanıma becerisi kazanır.; ;
4 Öğrenci bilimsel metot ve bilimin doğasını anlama becerisi kazanır.; ;
5 Öğrenci tümevarımsal akıl yürütme, doğrulama, açıklama ve doğa kanunu gibi anahtar nitelikteki felsefî kavramları anlar.;;
6 Öğrenci, bilimsel teorilerin epistemolojik statüsüne ve bilimsel teorilerin doğasına dair alternatif yaklaşımlara dair realist ve anti-realist temel argümanları anlama becerisi kazanır;
7 Öğrenci bilim felsefesine dair değişik teorileri mukayese edip karşılaştırır.; ;
8 Öğrenci bilim felsefesine ait terminolojiyi kullanır.; ;
9 Öğrenci bilim felsefesiyle bağlantılı çağdaş etik, politik ve kültürel meseleleri tartışır.; ;
10 Öğrenci bilim felsefesinde ortaya çıkan etik, epistemolojik, metodolojik, ontolojik ve dini sorular hakkında eleştirel bir şekilde düşünebilir.; ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş: Bilim, Felsefe ve Din
2 Bilime Yönelik Tarihsel ve Felsefî Perspektifle
3 Bilimsel Model ve Bilimsel Açıklama
4 Bilimsel Bilginin Empirist ve Rasyonalist Yorumları
5 Sosyal veya Kültürel Bilimler
6 Tarihsel veya Sosyal Bilimlerde Tarihselcilik
7 Bilimsel Açıklama vs. Tarihsel Anlama
8 Mantıksal Pozitivizm
9 Popper: Yanlışlamacılık
10 Wıttgenstein: Anlamın Resim Kuramından Dil Oyunlarına
11 Kuhn: Bilimsel Devrimlerin Yapısı
12 Althusser: Teorik Pratiğin Teorisi
13 Feyerabend: Anarşist Bilgi Kuramı Yahut Kuramsal Çoğunluk
14 Postmodernizm: Büyük Anlatılara Karşı Umutsuz Bir İsyan
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bilim Felsefesi: Doğan Özlem Bilim Felsefesi: Ömer Demir
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 3 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr