Ders Öğretim Planı
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I
1 |
Dersin Adı: |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
2 |
Dersin Kodu: |
TAR5183 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
4 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Cafer Çiftci |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Danışman Öğretim Üyesi / Advisor |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: cafer1@uludag.edu.tr / Tel: 0224 2941861 Adres: Uludağ Üni. Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 BURSA |
18 |
Dersin Web Adresi: |
http://tarih.uludag.edu.tr |
19 |
Dersin Amacı |
Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilme.;
|
2 |
Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilme.;
|
3 |
Tezi ile ilgili çağdaş yaklaşım ve yöntemleri değerlendirebilme.;
|
4 |
Tez çalışmasında karşılaşabileceği kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında orataya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilme. ;
|
5 |
Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilme.;
|
6 |
Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilme.;
|
7 |
Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilme.;
|
8 |
Tez çalışmasının bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilme. ;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. |
|
2 |
Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması |
|
3 |
Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi |
|
4 |
Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. |
|
5 |
Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. |
|
6 |
Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. |
|
7 |
Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. |
|
8 |
Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. |
|
9 |
Rapor hazırlama ve sunma. |
|
10 |
Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. |
|
11 |
Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. |
|
12 |
Yorum, değerlendirme ve analiz. |
|
13 |
Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. |
|
14 |
Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunum. |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
|
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
100 |
Toplam |
1 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
0 |
Finalin BAşarıya Oranı |
100 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
4 |
56 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
4 |
40 |
Ödevler |
0 |
5 |
20 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
4 |
4 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
5
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
5
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |