Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLİM TARİHİ
1 Dersin Adı: BİLİM TARİHİ
2 Dersin Kodu: TTE5007
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Almanca
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi KAMİL DOĞANCI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Zeynep Dörtok Abacı
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Kamil Doğancı
e-mail: kamil@uludag.edu.tr
Tel: (224) 2941864
Adres: Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, E Blok, Oda No: 40
16059 - Görükle Yerleşkesi, Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bilimin tarihsel gelişmesi ışığında bilimi, bilimsel düşünmeyi ve bilimsel değişimi özümsemek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tarihsel süreçte bilimin nasıl yapıldığını görme ve üzerine düşünme;
2 Bilimin uygarlıklara göre değişim ve gelişim sürecini anlama;
3 Bilim insanlarının yaşama koşulları ve bilim üretme ilişkilerini anlama;
4 Bilimin gerekliliği bilincini kazanma;
5 Bilimsel buluşların arkasındaki düşünceyi ve yapıyı kavrama;
6 Dönemin yaşam koşulları, siyasal ve ekonomik yapısı bağlamında bilimi açıklamak;
7 Tıp alanındaki bilimsel gelişmeleri kavrama;
8 Eczacılıkta tarihi süreçte meydana gelen gelişimi algılama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tarih Öncesi Çağlarda Bilim ve Teknoloji
2 İlk Çağlarda Bilim: Çin, Hint ve Orta Asya’da Bilim
3 Mısır, Mezopotamya ve Anadolu’da Bilimsel Gelişmeler
4 Eski Yunan Bilimi
5 Roma’nın Bilime Katkıları
6 Ortaçağ Hıristiyan Dünyasında Bilim
7 Ortaçağ İslam Dünyasında Bilim
8 Türklerin İslamiyet’i Kabulü ve Bu Dönemdeki Bilimsel Gelişmeler
9 Rönesans
10 Bilimsel Devrim ve Aydınlanma Çağı
11 Osmanlılarda Bilim
12 Yakınçağda Bilimsel Gelişmeler
13 Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde Bilim
14 Genel Değerlendirme ve Tartışma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Colin A. Ronan, Bilim Tarihi, Tübitak Yayınları, Ankara, 1983.
Bahri Ata, Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme, Pegem Akademi, 2010.
M. Richard-S. Westfall, Modern Bilimin Oluşumu, çev. İsmail Hakkı Duru, Tübitak Yayınları, Nisan, 1997.
Cemal Yıldırım, Bilimin Öncüleri, Tübitak Yayınları, Mart, 1995.
Lawrence M. Principe, History of Science: Antiquity to 1700, The Teaching Company, 2002.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 8 40
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 8 5 40
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr