1 | Dersin Adı: | BİLİM TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | TTE5007 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Almanca |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi KAMİL DOĞANCI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Zeynep Dörtok Abacı |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Kamil Doğancı e-mail: kamil@uludag.edu.tr Tel: (224) 2941864 Adres: Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, E Blok, Oda No: 40 16059 - Görükle Yerleşkesi, Nilüfer-BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bilimin tarihsel gelişmesi ışığında bilimi, bilimsel düşünmeyi ve bilimsel değişimi özümsemek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tarih Öncesi Çağlarda Bilim ve Teknoloji | |
2 | İlk Çağlarda Bilim: Çin, Hint ve Orta Asya’da Bilim | |
3 | Mısır, Mezopotamya ve Anadolu’da Bilimsel Gelişmeler | |
4 | Eski Yunan Bilimi | |
5 | Roma’nın Bilime Katkıları | |
6 | Ortaçağ Hıristiyan Dünyasında Bilim | |
7 | Ortaçağ İslam Dünyasında Bilim | |
8 | Türklerin İslamiyet’i Kabulü ve Bu Dönemdeki Bilimsel Gelişmeler | |
9 | Rönesans | |
10 | Bilimsel Devrim ve Aydınlanma Çağı | |
11 | Osmanlılarda Bilim | |
12 | Yakınçağda Bilimsel Gelişmeler | |
13 | Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde Bilim | |
14 | Genel Değerlendirme ve Tartışma |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Colin A. Ronan, Bilim Tarihi, Tübitak Yayınları, Ankara, 1983. Bahri Ata, Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme, Pegem Akademi, 2010. M. Richard-S. Westfall, Modern Bilimin Oluşumu, çev. İsmail Hakkı Duru, Tübitak Yayınları, Nisan, 1997. Cemal Yıldırım, Bilimin Öncüleri, Tübitak Yayınları, Mart, 1995. Lawrence M. Principe, History of Science: Antiquity to 1700, The Teaching Company, 2002. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 8 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 8 | 5 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |