YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi |
1,2 |
2,3 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi |
1,2 |
2,3 |
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olmak |
1,2 |
2,3 |
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olma becerisi |
1,2 |
2,3 |
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi |
1,2 |
2,3 |
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi |
1,2 |
2,3 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi |
1,2 |
2,3 |
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak |
1,2 |
2,3 |
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilme |
1,2 |
2,3 |
Sözlü ve yazılı iletişimde Türk Dilini etkin kullanabilme |
1,2 |
2,3 |
Temel teknik resim kurallarını bilme, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi |
1,2 |
2,3 |
Teorik alan ve bilgi uygulamada kullanabilme becerisi |
1,2 |
2,3 |
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi |
1,2 |
2,3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle, bilim ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olma |
1,2 |
2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Soyut ve somut problemler için yaratıcı yanıtlar/çözümler geliştirir. 2-Alanıyla ilgili süreçlerde, olası toplumsal ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar. 3-İlgili toplumsal, bilimsel ve etik sorunların bilgisine dayanarak yargıya varır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olmak |
1,2,3 |
1,3,4 |
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olma becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak |
1,2,3 |
1,3,4 |
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilme |
1,2,3 |
1,3,4 |
Sözlü ve yazılı iletişimde Türk Dilini etkin kullanabilme |
1,2,3 |
4 |
Temel teknik resim kurallarını bilme, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Teorik alan ve bilgi uygulamada kullanabilme becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle, bilim ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olma |
1,2,3 |
1,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız hareket eder ve sorumluluk alır, bir proje hazırlar ve yürütür. 2-Proje geliştirirken yaratıcılık sergiler. 3-Öğrenme ortamlarında karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4-Kendi başarımını ve başkalarınınkini değerlendirir ve geliştirir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi |
1,2 |
1,4 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi |
1,2 |
1,4 |
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olmak |
1,2 |
1,4 |
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olma becerisi |
1,2 |
1,4 |
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi |
1,2 |
1,4 |
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi |
1,2,4 |
1,4 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi |
1,2 |
1,4 |
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak |
1,2 |
1,4 |
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilme |
1,2 |
1,4 |
Sözlü ve yazılı iletişimde Türk Dilini etkin kullanabilme |
1,2 |
1,4 |
Temel teknik resim kurallarını bilme, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi |
1,2,4 |
1,4 |
Teorik alan ve bilgi uygulamada kullanabilme becerisi |
1,2 |
1,4 |
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi |
1,2,4 |
1,4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle, bilim ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olma |
1,2 |
1,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Fikirlerini, proje ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilere dayandırarak ve iyi yapılandırılmış ve tutarlı bir biçimde akranlarına, danışmanlarına ve olası kullanıcılara/işverenlere sunar. 2-İçselleşmiş, kişisel, geniş kapsamlı bir dünya görüşünü dile getirir. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar; dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. 4-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımıyla birlikte alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Daha ileri düzeyde öğrenme için gerekli öğrenme ihtiyaçlarını belirler. 2-Enformasyonun doğası, teknik altyapısı ve sosyal, kültürel ve ideolojik bağlamı ve etkileri üzerinde eleştirel ve eytişimsel (diyalektik, eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) düşünür (karar verme ve bilgiye dayalı, sorumlu eylem için gerekli öğren 3-Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, bunun için planlar yapar ve bunları uygular. 4-Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. |
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olmak |
1,2,3 |
1,3,4 |
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olma becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olmak |
1,2,3 |
1,3,4 |
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilme |
1,2,3 |
1,3,4 |
Sözlü ve yazılı iletişimde Türk Dilini etkin kullanabilme |
1,2,3 |
1 |
Temel teknik resim kurallarını bilme, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Teorik alan ve bilgi uygulamada kullanabilme becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle, bilim ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme gayretine sahip olma |
1,2,3 |
1,3,4 |
|