Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
Genel Tanıtım
İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesinden sonra Türkiye’nin 3’üncü Sosyal Siyaset Bölümü olarak kurulan Bölümümüz, 1974 yılında kurulan Bursa Üniversitesi, İktisadi ve Sosyal Bilimler Fakültesinin 4 bölümünden biri olarak; “Sosyal Siyaset ve Kooperatifçilik Bölümü” adı ile eğitim öğretime başlamıştır. 1982 yılında 2547 sayılı Kanunla Üniversitemizin İsmi, Uludağ Üniversitesi; Fakültemizin ismi “İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi”; Bölümümüzün ismi de “Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü” olarak değiştirilmiştir. 1974 yılında lisans programına öğrenci alarak eğitime ile başlayan bölümümüz, 1981 yılından itibaren yüksek lisans ve doktora seviyesinde lisansüstü eğitim-öğretim faaliyetlerine de başlamıştır.
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü, yüksek öğretimde Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bilimi alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Yükseköğretim Kurumları Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkilerinde lisans derecesi alabilmek için, bölüm eğitim programında belirtilen biçimde 240 AKTS karşılığı zorunlu ve seçimlik derslerin başarıyla tamamlanması gerekmektedir. Bu koşula ek olarak akademik not ortalamasının en az 2.00 olması şarttır.
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri bölümü lisans programı, temelde sosyal politika alanında güncel ve evrensel bilgi birikimine destek sağlayacak bir eğitim planına sahiptir. Temel amaç, alana ilişkin disiplinler arası bilginin bütün yönleriyle özümsenmesini sağlamaktır. Bu amaca uygun olarak dört anabilim dalının yanı sıra, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi´ndeki diğer programlardan da destek derslere yer verilmiştir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Sosyal bilimlerde ve özel olarak sosyal politikada temel kavramları anlayabilme ve bunların gündelik hayattaki karşılıklarını değerlendirebilmeli;
|
2.
İktisadi, sosyal, siyasal, hukuksal, sosyolojik ve psikolojik olgularla alanı içeren bilgileri bağdaştırabilme; toplum-içi ilişkilerin yapısını analiz edebilme; bu sayede güncel gelişmeleri etkin biçimde takip edebilmeli;
|
3.
Toplumsal olaylarda ve özel olarak çalışma yaşamında sosyal adalet ilkesini temel değer olarak benimseme ve toplumsal sorunlara duyarlı olabilmeli;
|
4.
Eğitimde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri paralelinde değerlendirerek, toplumun ihtiyaç duyabileceği alanlarda bunları kullanabilmeli;
|
5.
Sosyal sorunların çözümüne yönelik proje geliştirebilme; sosyal bilimlerdeki nicel ve nitel yöntemlere haiz olma ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilmeli;
|
6.
Sosyal politika ve çalışma yaşamını içeren hukuksal metinlerin ve düzenlemelerin niteliklerini kavrayabilme ve bunlar hakkında eleştiriler geliştirebilmeli;
|
7.
Türkçe'nin yazılı ve sözlü kurallarına uygun bir biçimde düşüncelerini ifade edecek ve bunları konunun uzmanları dışındaki genel kitleye iletebilecek dil ve yorumlama yeteneğine sahip olabilme; aynı zamanda ilgili evrensel-bilimsel gelişmeleri takip edebilmenin yanında kendini bu düzeyde ifade edebilmeyi sağlayacak yabancı dil bilgisine sahip olabilmeli;
|
8.
Siyasal ve iktisadi gelişmelerin sonuçlarını kavrayabilme ve bunların gelecek yönelimleri hakkında bilgi sahibi olabilmeli;
|
9.
Takım çalışmasına yatkınlık ve mesleğine ilişkin bilimsel ve etik ilkelerin bilincinde olabilmeli;
|
10.
Eleştirel düşünce, farklılıklara saygı ve küresel gerekliliklere uygun bir biçimde bilgi-becerilerini, ülkesi ve tüm insanlık yararına kullanabilme duyarlılığına sahip olma ve yaşam boyu öğrenmenin önemine inanmalı.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- İktisadi, sosyal, siyasal, hukuksal, sosyolojik ve psikolojik olgularla alanı içeren bilgileri bağdaştırabilme; toplum-içi ilişkilerin yapısını analiz edebilme; bu sayede güncel gelişmeleri etkin biçimde takip edebilmeli;
- Sosyal bilimlerde ve özel olarak sosyal politikada temel kavramları anlayabilme ve bunların gündelik hayattaki karşılıklarını değerlendirebilmeli;
- Sosyal politika ve çalışma yaşamını içeren hukuksal metinlerin ve düzenlemelerin niteliklerini kavrayabilme ve bunlar hakkında eleştiriler geliştirebilmeli;
- Takım çalışmasına yatkınlık ve mesleğine ilişkin bilimsel ve etik ilkelerin bilincinde olabilmeli;
- Sosyal sorunların çözümüne yönelik proje geliştirebilme; sosyal bilimlerdeki nicel ve nitel yöntemlere haiz olma ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilmeli;
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- İktisadi, sosyal, siyasal, hukuksal, sosyolojik ve psikolojik olgularla alanı içeren bilgileri bağdaştırabilme; toplum-içi ilişkilerin yapısını analiz edebilme; bu sayede güncel gelişmeleri etkin biçimde takip edebilmeli;
- Toplumsal olaylarda ve özel olarak çalışma yaşamında sosyal adalet ilkesini temel değer olarak benimseme ve toplumsal sorunlara duyarlı olabilmeli;
- Sosyal politika ve çalışma yaşamını içeren hukuksal metinlerin ve düzenlemelerin niteliklerini kavrayabilme ve bunlar hakkında eleştiriler geliştirebilmeli;
- Eğitimde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri paralelinde değerlendirerek, toplumun ihtiyaç duyabileceği alanlarda bunları kullanabilmeli;
- Sosyal bilimlerde ve özel olarak sosyal politikada temel kavramları anlayabilme ve bunların gündelik hayattaki karşılıklarını değerlendirebilmeli;
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Eleştirel düşünce, farklılıklara saygı ve küresel gerekliliklere uygun bir biçimde bilgi-becerilerini, ülkesi ve tüm insanlık yararına kullanabilme duyarlılığına sahip olma ve yaşam boyu öğrenmenin önemine inanmalı.
- Siyasal ve iktisadi gelişmelerin sonuçlarını kavrayabilme ve bunların gelecek yönelimleri hakkında bilgi sahibi olabilmeli;
- Sosyal bilimlerde ve özel olarak sosyal politikada temel kavramları anlayabilme ve bunların gündelik hayattaki karşılıklarını değerlendirebilmeli;
- Takım çalışmasına yatkınlık ve mesleğine ilişkin bilimsel ve etik ilkelerin bilincinde olabilmeli;
- Sosyal politika ve çalışma yaşamını içeren hukuksal metinlerin ve düzenlemelerin niteliklerini kavrayabilme ve bunlar hakkında eleştiriler geliştirebilmeli;
- Toplumsal olaylarda ve özel olarak çalışma yaşamında sosyal adalet ilkesini temel değer olarak benimseme ve toplumsal sorunlara duyarlı olabilmeli;
- İktisadi, sosyal, siyasal, hukuksal, sosyolojik ve psikolojik olgularla alanı içeren bilgileri bağdaştırabilme; toplum-içi ilişkilerin yapısını analiz edebilme; bu sayede güncel gelişmeleri etkin biçimde takip edebilmeli;
- Sosyal sorunların çözümüne yönelik proje geliştirebilme; sosyal bilimlerdeki nicel ve nitel yöntemlere haiz olma ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilmeli;
- Eğitimde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri paralelinde değerlendirerek, toplumun ihtiyaç duyabileceği alanlarda bunları kullanabilmeli;
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Türkçe'nin yazılı ve sözlü kurallarına uygun bir biçimde düşüncelerini ifade edecek ve bunları konunun uzmanları dışındaki genel kitleye iletebilecek dil ve yorumlama yeteneğine sahip olabilme; aynı zamanda ilgili evrensel-bilimsel gelişmeleri takip edebilmenin yanında kendini bu düzeyde ifade edebilmeyi sağlayacak yabancı dil bilgisine sahip olabilmeli;
- Eğitimde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri paralelinde değerlendirerek, toplumun ihtiyaç duyabileceği alanlarda bunları kullanabilmeli;
- Takım çalışmasına yatkınlık ve mesleğine ilişkin bilimsel ve etik ilkelerin bilincinde olabilmeli;
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Siyasal ve iktisadi gelişmelerin sonuçlarını kavrayabilme ve bunların gelecek yönelimleri hakkında bilgi sahibi olabilmeli;
- Sosyal bilimlerde ve özel olarak sosyal politikada temel kavramları anlayabilme ve bunların gündelik hayattaki karşılıklarını değerlendirebilmeli;
- Eleştirel düşünce, farklılıklara saygı ve küresel gerekliliklere uygun bir biçimde bilgi-becerilerini, ülkesi ve tüm insanlık yararına kullanabilme duyarlılığına sahip olma ve yaşam boyu öğrenmenin önemine inanmalı.
- Sosyal politika ve çalışma yaşamını içeren hukuksal metinlerin ve düzenlemelerin niteliklerini kavrayabilme ve bunlar hakkında eleştiriler geliştirebilmeli;
- İktisadi, sosyal, siyasal, hukuksal, sosyolojik ve psikolojik olgularla alanı içeren bilgileri bağdaştırabilme; toplum-içi ilişkilerin yapısını analiz edebilme; bu sayede güncel gelişmeleri etkin biçimde takip edebilmeli;
- Türkçe'nin yazılı ve sözlü kurallarına uygun bir biçimde düşüncelerini ifade edecek ve bunları konunun uzmanları dışındaki genel kitleye iletebilecek dil ve yorumlama yeteneğine sahip olabilme; aynı zamanda ilgili evrensel-bilimsel gelişmeleri takip edebilmenin yanında kendini bu düzeyde ifade edebilmeyi sağlayacak yabancı dil bilgisine sahip olabilmeli;
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Sosyal bilimlerde ve özel olarak sosyal politikada temel kavramları anlayabilme ve bunların gündelik hayattaki karşılıklarını değerlendirebilmeli;
- Eleştirel düşünce, farklılıklara saygı ve küresel gerekliliklere uygun bir biçimde bilgi-becerilerini, ülkesi ve tüm insanlık yararına kullanabilme duyarlılığına sahip olma ve yaşam boyu öğrenmenin önemine inanmalı.
- Toplumsal olaylarda ve özel olarak çalışma yaşamında sosyal adalet ilkesini temel değer olarak benimseme ve toplumsal sorunlara duyarlı olabilmeli;
- Eğitimde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri paralelinde değerlendirerek, toplumun ihtiyaç duyabileceği alanlarda bunları kullanabilmeli;
- İktisadi, sosyal, siyasal, hukuksal, sosyolojik ve psikolojik olgularla alanı içeren bilgileri bağdaştırabilme; toplum-içi ilişkilerin yapısını analiz edebilme; bu sayede güncel gelişmeleri etkin biçimde takip edebilmeli;
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Eğitimde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri paralelinde değerlendirerek, toplumun ihtiyaç duyabileceği alanlarda bunları kullanabilmeli;
|
|
2 |
İktisadi, sosyal, siyasal, hukuksal, sosyolojik ve psikolojik olgularla alanı içeren bilgileri bağdaştırabilme; toplum-içi ilişkilerin yapısını analiz edebilme; bu sayede güncel gelişmeleri etkin biçimde takip edebilmeli;
|
1 |
5 |
Sosyal bilimlerde ve özel olarak sosyal politikada temel kavramları anlayabilme ve bunların gündelik hayattaki karşılıklarını değerlendirebilmeli; |
1,2 |
1,2 |
Sosyal politika ve çalışma yaşamını içeren hukuksal metinlerin ve düzenlemelerin niteliklerini kavrayabilme ve bunlar hakkında eleştiriler geliştirebilmeli;
|
2 |
1 |
Sosyal sorunların çözümüne yönelik proje geliştirebilme; sosyal bilimlerdeki nicel ve nitel yöntemlere haiz olma ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilmeli;
|
1 |
3 |
Takım çalışmasına yatkınlık ve mesleğine ilişkin bilimsel ve etik ilkelerin bilincinde olabilmeli;
|
1 |
2,5 |
Toplumsal olaylarda ve özel olarak çalışma yaşamında sosyal adalet ilkesini temel değer olarak benimseme ve toplumsal sorunlara duyarlı olabilmeli;
|
|
1 |
Türkçe'nin yazılı ve sözlü kurallarına uygun bir biçimde düşüncelerini ifade edecek ve bunları konunun uzmanları dışındaki genel kitleye iletebilecek dil ve yorumlama yeteneğine sahip olabilme; aynı zamanda ilgili evrensel-bilimsel gelişmeleri takip edebilmenin yanında kendini bu düzeyde ifade edebilmeyi sağlayacak yabancı dil bilgisine sahip olabilmeli;
|
|
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. 2-Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. 3-Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. 4-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. 5-Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Eğitimde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri paralelinde değerlendirerek, toplumun ihtiyaç duyabileceği alanlarda bunları kullanabilmeli;
|
1 |
1 |
Eleştirel düşünce, farklılıklara saygı ve küresel gerekliliklere uygun bir biçimde bilgi-becerilerini, ülkesi ve tüm insanlık yararına kullanabilme duyarlılığına sahip olma ve yaşam boyu öğrenmenin önemine inanmalı.
|
|
4 |
İktisadi, sosyal, siyasal, hukuksal, sosyolojik ve psikolojik olgularla alanı içeren bilgileri bağdaştırabilme; toplum-içi ilişkilerin yapısını analiz edebilme; bu sayede güncel gelişmeleri etkin biçimde takip edebilmeli;
|
1 |
3,5 |
Siyasal ve iktisadi gelişmelerin sonuçlarını kavrayabilme ve bunların gelecek yönelimleri hakkında bilgi sahibi olabilmeli;
|
|
4 |
Sosyal bilimlerde ve özel olarak sosyal politikada temel kavramları anlayabilme ve bunların gündelik hayattaki karşılıklarını değerlendirebilmeli; |
1 |
1,3,4 |
Sosyal politika ve çalışma yaşamını içeren hukuksal metinlerin ve düzenlemelerin niteliklerini kavrayabilme ve bunlar hakkında eleştiriler geliştirebilmeli;
|
1 |
1 |
Sosyal sorunların çözümüne yönelik proje geliştirebilme; sosyal bilimlerdeki nicel ve nitel yöntemlere haiz olma ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilmeli;
|
|
4 |
Toplumsal olaylarda ve özel olarak çalışma yaşamında sosyal adalet ilkesini temel değer olarak benimseme ve toplumsal sorunlara duyarlı olabilmeli;
|
1 |
1 |
Türkçe'nin yazılı ve sözlü kurallarına uygun bir biçimde düşüncelerini ifade edecek ve bunları konunun uzmanları dışındaki genel kitleye iletebilecek dil ve yorumlama yeteneğine sahip olabilme; aynı zamanda ilgili evrensel-bilimsel gelişmeleri takip edebilmenin yanında kendini bu düzeyde ifade edebilmeyi sağlayacak yabancı dil bilgisine sahip olabilmeli;
|
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. 2-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. 3-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. 4-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 5-Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir 6-İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Eğitimde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri paralelinde değerlendirerek, toplumun ihtiyaç duyabileceği alanlarda bunları kullanabilmeli;
|
1 |
2 |
Eleştirel düşünce, farklılıklara saygı ve küresel gerekliliklere uygun bir biçimde bilgi-becerilerini, ülkesi ve tüm insanlık yararına kullanabilme duyarlılığına sahip olma ve yaşam boyu öğrenmenin önemine inanmalı.
|
2 |
1 |
İktisadi, sosyal, siyasal, hukuksal, sosyolojik ve psikolojik olgularla alanı içeren bilgileri bağdaştırabilme; toplum-içi ilişkilerin yapısını analiz edebilme; bu sayede güncel gelişmeleri etkin biçimde takip edebilmeli;
|
1 |
2 |
Siyasal ve iktisadi gelişmelerin sonuçlarını kavrayabilme ve bunların gelecek yönelimleri hakkında bilgi sahibi olabilmeli;
|
2 |
|
Sosyal bilimlerde ve özel olarak sosyal politikada temel kavramları anlayabilme ve bunların gündelik hayattaki karşılıklarını değerlendirebilmeli; |
2 |
2, |
Sosyal politika ve çalışma yaşamını içeren hukuksal metinlerin ve düzenlemelerin niteliklerini kavrayabilme ve bunlar hakkında eleştiriler geliştirebilmeli;
|
1 |
|
Sosyal sorunların çözümüne yönelik proje geliştirebilme; sosyal bilimlerdeki nicel ve nitel yöntemlere haiz olma ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilmeli;
|
1 |
|
Takım çalışmasına yatkınlık ve mesleğine ilişkin bilimsel ve etik ilkelerin bilincinde olabilmeli;
|
1 |
1 |
Toplumsal olaylarda ve özel olarak çalışma yaşamında sosyal adalet ilkesini temel değer olarak benimseme ve toplumsal sorunlara duyarlı olabilmeli;
|
2 |
3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. 4-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Eğitimde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri paralelinde değerlendirerek, toplumun ihtiyaç duyabileceği alanlarda bunları kullanabilmeli;
|
1 |
|
Eleştirel düşünce, farklılıklara saygı ve küresel gerekliliklere uygun bir biçimde bilgi-becerilerini, ülkesi ve tüm insanlık yararına kullanabilme duyarlılığına sahip olma ve yaşam boyu öğrenmenin önemine inanmalı.
|
|
1,5 |
İktisadi, sosyal, siyasal, hukuksal, sosyolojik ve psikolojik olgularla alanı içeren bilgileri bağdaştırabilme; toplum-içi ilişkilerin yapısını analiz edebilme; bu sayede güncel gelişmeleri etkin biçimde takip edebilmeli;
|
|
2,5 |
Siyasal ve iktisadi gelişmelerin sonuçlarını kavrayabilme ve bunların gelecek yönelimleri hakkında bilgi sahibi olabilmeli;
|
|
2,5 |
Sosyal bilimlerde ve özel olarak sosyal politikada temel kavramları anlayabilme ve bunların gündelik hayattaki karşılıklarını değerlendirebilmeli; |
|
2 |
Sosyal sorunların çözümüne yönelik proje geliştirebilme; sosyal bilimlerdeki nicel ve nitel yöntemlere haiz olma ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilmeli;
|
|
2 |
Takım çalışmasına yatkınlık ve mesleğine ilişkin bilimsel ve etik ilkelerin bilincinde olabilmeli;
|
1 |
2 |
Toplumsal olaylarda ve özel olarak çalışma yaşamında sosyal adalet ilkesini temel değer olarak benimseme ve toplumsal sorunlara duyarlı olabilmeli;
|
|
5 |
Türkçe'nin yazılı ve sözlü kurallarına uygun bir biçimde düşüncelerini ifade edecek ve bunları konunun uzmanları dışındaki genel kitleye iletebilecek dil ve yorumlama yeteneğine sahip olabilme; aynı zamanda ilgili evrensel-bilimsel gelişmeleri takip edebilmenin yanında kendini bu düzeyde ifade edebilmeyi sağlayacak yabancı dil bilgisine sahip olabilmeli;
|
1 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. 2-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. 3-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. 4-Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. 5-Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Türkçe'nin yazılı ve sözlü kurallarına uygun bir biçimde düşüncelerini ifade edecek ve bunları konunun uzmanları dışındaki genel kitleye iletebilecek dil ve yorumlama yeteneğine sahip olabilme; aynı zamanda ilgili evrensel-bilimsel gelişmeleri takip edebilmenin yanında kendini bu düzeyde ifade edebilmeyi sağlayacak yabancı dil bilgisine sahip olabilmeli;
|
2 |
1 |
Eğitimde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri paralelinde değerlendirerek, toplumun ihtiyaç duyabileceği alanlarda bunları kullanabilmeli;
|
|
3 |
Eleştirel düşünce, farklılıklara saygı ve küresel gerekliliklere uygun bir biçimde bilgi-becerilerini, ülkesi ve tüm insanlık yararına kullanabilme duyarlılığına sahip olma ve yaşam boyu öğrenmenin önemine inanmalı.
|
1,2 |
2,5, |
İktisadi, sosyal, siyasal, hukuksal, sosyolojik ve psikolojik olgularla alanı içeren bilgileri bağdaştırabilme; toplum-içi ilişkilerin yapısını analiz edebilme; bu sayede güncel gelişmeleri etkin biçimde takip edebilmeli;
|
1 |
2,5 |
Siyasal ve iktisadi gelişmelerin sonuçlarını kavrayabilme ve bunların gelecek yönelimleri hakkında bilgi sahibi olabilmeli;
|
1 |
4 |
Sosyal bilimlerde ve özel olarak sosyal politikada temel kavramları anlayabilme ve bunların gündelik hayattaki karşılıklarını değerlendirebilmeli; |
1,3 |
1,2,3,4, |
Sosyal politika ve çalışma yaşamını içeren hukuksal metinlerin ve düzenlemelerin niteliklerini kavrayabilme ve bunlar hakkında eleştiriler geliştirebilmeli;
|
1 |
2 |
Sosyal sorunların çözümüne yönelik proje geliştirebilme; sosyal bilimlerdeki nicel ve nitel yöntemlere haiz olma ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilmeli;
|
|
1 |
Takım çalışmasına yatkınlık ve mesleğine ilişkin bilimsel ve etik ilkelerin bilincinde olabilmeli;
|
|
1,5 |
Toplumsal olaylarda ve özel olarak çalışma yaşamında sosyal adalet ilkesini temel değer olarak benimseme ve toplumsal sorunlara duyarlı olabilmeli;
|
|
4,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. 3-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. 4-Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. 5-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7-Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Eğitimde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri paralelinde değerlendirerek, toplumun ihtiyaç duyabileceği alanlarda bunları kullanabilmeli;
|
2 |
1 |
Eleştirel düşünce, farklılıklara saygı ve küresel gerekliliklere uygun bir biçimde bilgi-becerilerini, ülkesi ve tüm insanlık yararına kullanabilme duyarlılığına sahip olma ve yaşam boyu öğrenmenin önemine inanmalı.
|
1 |
2,7 |
İktisadi, sosyal, siyasal, hukuksal, sosyolojik ve psikolojik olgularla alanı içeren bilgileri bağdaştırabilme; toplum-içi ilişkilerin yapısını analiz edebilme; bu sayede güncel gelişmeleri etkin biçimde takip edebilmeli;
|
1,2 |
2,6 |
Sosyal bilimlerde ve özel olarak sosyal politikada temel kavramları anlayabilme ve bunların gündelik hayattaki karşılıklarını değerlendirebilmeli; |
1,2 |
2 |
Sosyal sorunların çözümüne yönelik proje geliştirebilme; sosyal bilimlerdeki nicel ve nitel yöntemlere haiz olma ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilmeli;
|
|
2,3,6 |
Takım çalışmasına yatkınlık ve mesleğine ilişkin bilimsel ve etik ilkelerin bilincinde olabilmeli;
|
|
6 |
Toplumsal olaylarda ve özel olarak çalışma yaşamında sosyal adalet ilkesini temel değer olarak benimseme ve toplumsal sorunlara duyarlı olabilmeli;
|
3 |
|
Türkçe'nin yazılı ve sözlü kurallarına uygun bir biçimde düşüncelerini ifade edecek ve bunları konunun uzmanları dışındaki genel kitleye iletebilecek dil ve yorumlama yeteneğine sahip olabilme; aynı zamanda ilgili evrensel-bilimsel gelişmeleri takip edebilmenin yanında kendini bu düzeyde ifade edebilmeyi sağlayacak yabancı dil bilgisine sahip olabilmeli;
|
|
2,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden ? sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. 2-Neyi nasıl öğreneceğini bilir. 3-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. 4-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. 5-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 6-Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. 7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Bölümümüz öğrencileri, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencisi olarak Fakültemiz mezunlarının çalıştığı tüm alanlarda çalışabileceği gibi, Bölümümüz mezunlarının öncelikle tercih edildiği:
• Sanayi ve hizmet işletmelerinin insan kaynakları (personel yönetimi) departmanlarında uzman ve yönetici;
• İşçi, memur ve işveren kuruluşlarında eğitim ve toplu iş sözleşmesi uzmanı, iş ve sosyal güvenlik hukuku danışmanı;
• Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının bütün birimleri ve bağlı kuruluşlarında uzman ve denetim elemanı;
• Sosyal Güvenlik Kurumu’nda sosyal güvenlik uzmanı, sosyal güvenlik denetmeni ve müfettişi;
• Türkiye İş Kurumu’nda istihdam ve meslek uzmanı ve denetim elemanı,
• Dış İşleri Bakanlığında Çalışma Ataşeliği ve,
• bağımsız danışmanlık ve eğitim veren kurumlarda iş ve sosyal güvenlik uzmanı olarak
kariyer yapabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlarımız, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla ulusal ve uluslararası yüksek öğrenim kurumlarında yüksek lisans ve doktora öğrenimlerine yönelebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması, dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, kısa sınav vb. ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bağıl Değerlendirme Katma Sınırı 20 puan, Yarıyıl Sonu Sınav Limiti 50 puan ve Ham Başarı Notu Alt Sınırı 50 puandır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bursa Uludağ Üniversitesi İİBF
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü
Görükle Kampüsü 16059, Nilüfer, BURSA/TÜRKİYE
Tel: (224)2941191
Fax:(224)2941003
e-posta : cekosek@uludag.edu.tr
Web: http://www.uludag.edu.tr/ceko
BÖLÜM BAŞKANI: Prof. Dr. İlknur KILKIŞ
Telefon: (224) 2941132
e-posta: ilknur@uludag.edu.tr
ERASMUS KOORDİNATÖRÜ: Dr. Öğr. Üyesi Elif KARA
e-posta: elifkara@uludag.edu.tr
Araş. Gör. Dr. Gözde SOSYAL
e-posta: gsoysal@uludag.edu.tr
BOLOGNA KOORDİNATÖRÜ: Prof. Dr. Rabihan YÜKSEL ARABACI
e-posta: rabihan@uludag.edu.tr
MEVLANA KOORDİNATÖRÜ: Prof. Dr. Aşkın Keser
e-posta:askin@uludag.edu.tr
Araş. Gör. Gözde SÜMER KİBAR
e-posta: gozdesumer@uludag.edu.tr
FARABİ KOORDİNATÖRÜ: Prof. Dr. Aşkın Keser
e-posta:askin@uludag.edu.tr
Araş. Gör. Gözde SÜMER KİBAR
e-posta: gozdesumer@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri bölümünün eğitim dili Türkçedir. Bölüm, yedi profesör, iki doçent, dört doktor öğretim üyesi, bir öğretim görevlisi ve beş araştırma görevlisinden oluşan akademik kadroya sahiptir. Öğrenciler Bursa Uludağ Üniversitesinin Merkez Kütüphanesi´ndeki tüm olanaklardan yararlanmaktadır. Ayrıca fakülte içerisindeki okuma salonunu da kullanabilmektedirler. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi´ne ait iki ayrı bilgisayar laboratuvarı mevcuttur. Bunun yanı sıra bölümün Erasmus programı çerçevesinde ESTGF - Portekiz, Granda- İspanya ve Varna Üniversitesi - Bulgaristan´la öğrenci değişim anlaşması vardır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL1301 |
ÇALIŞMA SOSYOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL1401 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
EKO1005 |
MATEMATİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT1203 |
İKTİSADA GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL1203 |
MUHASEBE |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM1401 |
HUKUKA GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL1102 |
SOSYAL POLİTİKA |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO1202 |
BETİMSEL İSTATİSTİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT1204 |
MİKRO İKTİSAT |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL1004 |
İŞLETME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM1406 |
ANAYASA HUKUKU |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL2301 |
TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL YAPISI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL2401 |
SOSYAL PSİKOLOJİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT2109 |
MAKRO İKTİSAT |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
15 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL2302 |
ENDÜSTRİ SOSYOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL2404 |
ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM2410 |
BORÇLAR HUKUKU |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
15 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL3101 |
ÇALIŞMA EKONOMİSİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3103 |
SOSYAL GÜVENLİK TEORİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3109 |
ULUSLARARASI SOSYAL POLİTİKA |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3201 |
BİREYSEL İŞ HUKUKU |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL3002 |
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3102 |
ÇALIŞMA EKONOMİSİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3104 |
ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3202 |
TOPLU İŞ HUKUKU |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL4001 |
GÜNCEL KONULAR |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL4101 |
KARŞILAŞTIRMALI ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
CAL4103 |
İSTİHDAM VE İŞSİZLİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL4102 |
GELİR DAĞILIMI POLİTİKALARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
CAL4202 |
SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL4402 |
İNSAN KAYNAKLARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL2101 |
TÜRKİYE'DE SOSYAL POLİTİKA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL2303 |
SOSYAL DÜŞÜNCELER TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL2403 |
ÇALIŞMA YAŞAMINDA İLETİŞİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO2003 |
OFİS PROGRAMLARI HESAP TABLOLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO2107 |
EKONOMİK GÖSTERGELER ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO2217 |
DEMOGRAFİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT2301 |
HİZMET EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2103 |
İŞLETME YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2201 |
MUHASEBEDE DÖNEM SONU İŞLEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2203 |
FİNANS MATEMATİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2207 |
ŞİRKETLER MUHASEBESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2311 |
GİRİŞİMCİLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM2107 |
KARŞILAŞTIRMALI SİYASET |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM2203 |
KAMU YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM2303 |
DOĞA-İNSAN-BİLİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY2105 |
PARAFİSKAL YÜKÜMLÜLÜKLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY2107 |
KAMU MALİYESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ULU2105 |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL2102 |
REFAH SİSTEMLERİ VE SOSYAL POLİTİKALAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL2104 |
ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO2004 |
OFİS PROGRAMLARI -KELİME İŞLEM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO2206 |
NİCEL VERİ ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO2212 |
ÇIKARIMSAL İSTATİSTİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT2306 |
SANAYİ EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT2402 |
İKTİSADİ SİSTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2106 |
İŞLETMELERDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2108 |
SOSYAL GİRİŞİMCİLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL2504 |
TİCARET HUKUKU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM2104 |
SİYASET SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM2114 |
TÜRK DEMOKRASİ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM2308 |
KENT ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM2402 |
MEDENİ HUKUK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY2304 |
SAĞLIK HİZMETLERİ VE FİNANSMANI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY2404 |
VERGİ HUKUKU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL3105 |
YOKSULLUK VE REFAH POLİTİKALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3105 |
YENİ TOPLUM DÜZENİNDE EMEK HAREKETLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3301 |
ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3305 |
ÇALIŞMA TOPLUM VE SANAT |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3307 |
KAYIT DIŞI SEKTÖR VE İSTİHDAM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3403 |
ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3001 |
R İLE İSTATİSTİKSEL ANALİZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3203 |
İSTATİSTİKSEL PAKET PROGRAMLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3205 |
NİTEL VERİ ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3103 |
PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3303 |
TARIM EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3305 |
DÜNYA EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3307 |
ULUSLAR ARASI İKTİSAT TEORİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3215 |
MALİ TABLOLAR ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL3303 |
PAZARLAMA YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM3109 |
SİYASET FELSEFESİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM3205 |
BİLGİ TOPLUMU VE E-DEVLET |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM3405 |
ANAYASA YARGISI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY3301 |
KAMU EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY3405 |
TÜRK VERGİ SİSTEMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ULU3201 |
ULUSLARARASI GÖÇ VE NÜFUS HAREKETLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL3106 |
TÜRKİYE'DE SOSYAL GÜVENLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3108 |
YENİ DÜNYA DÜZENİNDE SOSYAL SORUNLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3110 |
ÖZEL GRUPLARA YÖNELİK SOSYAL POLİTİKALAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3112 |
İŞGÜCÜ PİYASASI İÇİN BECERİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL3302 |
AİLE SOSYOLOJİSİ VE POLİTİKASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3010 |
İLERİ EXCEL |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO3310 |
PYTHON İLE PROGRAMLAMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3102 |
POLİTİK İKTİSAT |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3206 |
REFAH EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3304 |
İKTİSADİ BÜYÜME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3306 |
DOGAL KAYNAKLAR EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT3308 |
ULUSLARARASI İKTİSAT POLİTİKASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM3104 |
MODERN SİYASAL AKIMLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM3106 |
DEVLET TEORİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM3302 |
KENTLEŞME VE KONUT POLİTİKASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM3304 |
ÇEVRE POLİTİKALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM3404 |
İDARE HUKUKU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY3202 |
DEVLET MUHASEBESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ULU3306 |
ULUSLARARASI ÖRGÜTLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL4101 |
KARŞILAŞTIRMALI İŞGÜCÜ PİYASALARI VE POLİTİKALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL4103 |
DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE ÇALIŞMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL4107 |
ÜCRET SİSTEMLERİ VE VERİMLİLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL4109 |
TÜRKİYEDE SENDİKAL HAREKETLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL4201 |
BİREYSEL İŞ HUKUKU ÖZEL KONULAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL4203 |
KARŞILAŞTIRMALI ÇALIŞMA HUKUKU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL4405 |
KARİYER YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT4109 |
TÜRKİYE EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT4307 |
KALKINMA EKONOMİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT4401 |
İKTİSADİ DÜŞÜNCELER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4105 |
HALKLA İLİŞKİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4307 |
İNOVASYON YÖNETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4309 |
SATIN ALMADA MÜZAKERE |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM4109 |
DEMOKRASİ TEORİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM4307 |
MEKAN VE KÜLTÜR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY4305 |
MALİYE POLİTİKASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ULU4103 |
ULUSLARARASI TERÖRİZM VE GÜVENLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ULU4111 |
KADIN FEMİNİZM VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CAL4106 |
SOSYAL DİYALOG VE YÖNETİME KATILMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL4110 |
GENÇ İŞGÜCÜ EĞİTİMİ VE İSTİHDAM POLİTİKALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL4206 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HUKUKU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL4406 |
ÇALIŞMA HAYATI VE KADIN |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL4408 |
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
CAL4408 |
TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMA HAYATI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4210 |
İSTATİSTİKSEL MODELLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
EKO4214 |
ORGANİZASYONEL AĞ ANALİZİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT4108 |
İKTİSADİ GÖSTERGELER VE YORUMLANMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT4306 |
DİJİTAL EKONOMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4116 |
İŞLETMELERDE ETİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISL4214 |
MUHASEBE DENETİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM4106 |
SİYASAL GÜÇLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM4110 |
SİYASAL ETİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KAM4112 |
TÜRK SİYASAL HAYATI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MLY4302 |
KÜRESELLEŞME VE MALİ YAPI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ULU4306 |
TÜRKİYE AB İLİŞKİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
ULU4308 |
ULUSLARARASI HUKUKTA HÜKÜMET DIŞI ÖRGÜTLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |