Türkçe English Rapor to Course Content
COURSE SYLLABUS
EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN DIFFERENT COUNTRIES
1 Course Title: EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN DIFFERENT COUNTRIES
2 Course Code: OKU0010
3 Type of Course: Optional
4 Level of Course: First Cycle
5 Year of Study: 2
6 Semester: 3
7 ECTS Credits Allocated: 4
8 Theoretical (hour/week): 2
9 Practice (hour/week) : 0
10 Laboratory (hour/week) : 0
11 Prerequisites: None
12 Recommended optional programme components: None
13 Language: Turkish
14 Mode of Delivery: Face to face
15 Course Coordinator: Doç. Dr. hatice zeynep inan
16 Course Lecturers:
17 Contactinformation of the Course Coordinator: asubasal@uludag.edu.tr
18 Website:
19 Objective of the Course: To know different models of early childhood education in the World, associate different models with Turkish education program.
20 Contribution of the Course to Professional Development
21 Learning Outcomes:
1 Have knowledge about history of preschool education in the World. ;
2 Know different early childhood programs in the World. ;
3 Understand common early childhood education programs in the World. ;
4 Compare Turkish education program with different early childhood programs. ;
5 Give suggestions to Turkish preschool education program. ;
22 Course Content:
Week Theoretical Practical
1 An overwiev of major subjects in the Preschool Education
2 General view of the historical development at preschool education in the world
3 Early Childhood Education in France and Japan
4 Early Childhood Education in USA and Canada
5 Early Childhood Education in Cyprus and England
6 Early Childhood Education in Italy and Israel
7 Early Childhood Education in Bulgaria, Greece and Austria
8 Early Childhood Education in India and China
9 Montessorri Approach from Italy
10 Head Start Curriculum from ABD
11 Opstap Curriculum from Netherlands
12 Reggio Emilio Approach from Italy
13 Waldrof Schools from Germany
14 General assessment of the course
23 Textbooks, References and/or Other Materials: Başal, H. A. ve diğerleri (2011). Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modelleri. Bursa: Dora Yayıncılık
Başal, H. (2003). Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri, İstanbul:Morpa Yayınları
MEB (2006) 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı
Oktay, A. (2002). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, İstanbul: Epsilon Yayınları
Başal,H.A. (1996). Hollanda’da Opstap (Elele) Programı (Anne ve Anaokulu Çağındaki Çocukları İçin Oyun ve Öğretim Programı), Ankara Üniversitesi 50. Yıl, Okulöncesi Eğitimi Sempozyumu, Okulöncesi Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Kitabı, 1996.
Montessori, M.(1982).Çocuk Eğitimi Montessori Metodu, çev. G. Yücel, İstanbul: Sander Yayınları.
Myers, R. (1995). Erken Çocukluk Eğitiminin Programlarının Geliştirilmesinde ve Yaygınlaştırılmasında Uygulanan Politikalar, Erken Çocukluk Eğitiminin Önemi Sempozyum Raporu, İstanbul,ss.62-80
Mialeret,G. (1997). Dünyada Okulöncesi Eğitimi, Okulöncesi Eğitimi, çev. V. Örs, Ankara:UNESCO Türkiye Millî Komisyonu, ss.3-27
Gürkan, T. (1981). Türkiye’de Okulöncesi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Eğitim Fakültesi.
Akyüz, Y. (1996). Anaokullarının Türkiye’de Kuruluş ve Gelişim Tarihçesi. Millî Eğitim. 132:11-17, Ekim-Kasım-Aralık
Bekman, S. (2003).Türkiye’deki Erken Çocukluk Eğitimi Sistemi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Farklı Modeller, Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları: Yaygınlaşma, yönetişim ve Yapılar Toplantısı Raporu, Ankara: AÇEV, UNICEF Eğitim Reformu Girişimi,ss.19-24
Mağden, D.(1993). Okulöncesi Eğitim Programlarında Yeni Yaklaşımlar, 9. YA-PA Okulöncesi Eğitim ve Yaygınlaştırılması Semineri, Ankara, ss.172-175
24 Assesment
TERM LEARNING ACTIVITIES NUMBER PERCENT
Midterm Exam 1 40
Quiz 0 0
Homeworks, Performances 0 0
Final Exam 1 60
Total 2 100
Contribution of Term (Year) Learning Activities to Success Grade 40
Contribution of Final Exam to Success Grade 60
Total 100
Measurement and Evaluation Techniques Used in the Course
Information
25 ECTS / WORK LOAD TABLE
Activites NUMBER TIME [Hour] Total WorkLoad [Hour]
Theoretical 14 2 28
Practicals/Labs 0 0 0
Self Study and Preparation 14 2 28
Homeworks, Performances 0 4 40
Projects 0 0 0
Field Studies 10 3 30
Midtermexams 1 8 8
Others 1 1 1
Final Exams 1 15 15
Total WorkLoad 150
Total workload/ 30 hr 5
ECTS Credit of the Course 5
26 CONTRIBUTION OF LEARNING OUTCOMES TO PROGRAMME QUALIFICATIONS
PQ1 PQ2 PQ3 PQ4 PQ5 PQ6 PQ7 PQ8 PQ9 PQ10 PQ11 PQ12 PQ13 PQ14 PQ15 PQ16
LO1 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
LO2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
LO3 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
LO4 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
LO5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
LO: Learning Objectives PQ: Program Qualifications
Contribution Level: 1 Very Low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
Bologna Communication
E-Mail : bologna@uludag.edu.tr
Design and Coding
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr