1 | Course Title: | EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN DIFFERENT COUNTRIES |
2 | Course Code: | OKU0010 |
3 | Type of Course: | Optional |
4 | Level of Course: | First Cycle |
5 | Year of Study: | 2 |
6 | Semester: | 3 |
7 | ECTS Credits Allocated: | 4 |
8 | Theoretical (hour/week): | 2 |
9 | Practice (hour/week) : | 0 |
10 | Laboratory (hour/week) : | 0 |
11 | Prerequisites: | None |
12 | Recommended optional programme components: | None |
13 | Language: | Turkish |
14 | Mode of Delivery: | Face to face |
15 | Course Coordinator: | Doç. Dr. hatice zeynep inan |
16 | Course Lecturers: | |
17 | Contactinformation of the Course Coordinator: | asubasal@uludag.edu.tr |
18 | Website: | |
19 | Objective of the Course: | To know different models of early childhood education in the World, associate different models with Turkish education program. |
20 | Contribution of the Course to Professional Development |
21 | Learning Outcomes: |
|
22 | Course Content: |
Week | Theoretical | Practical |
1 | An overwiev of major subjects in the Preschool Education | |
2 | General view of the historical development at preschool education in the world | |
3 | Early Childhood Education in France and Japan | |
4 | Early Childhood Education in USA and Canada | |
5 | Early Childhood Education in Cyprus and England | |
6 | Early Childhood Education in Italy and Israel | |
7 | Early Childhood Education in Bulgaria, Greece and Austria | |
8 | Early Childhood Education in India and China | |
9 | Montessorri Approach from Italy | |
10 | Head Start Curriculum from ABD | |
11 | Opstap Curriculum from Netherlands | |
12 | Reggio Emilio Approach from Italy | |
13 | Waldrof Schools from Germany | |
14 | General assessment of the course |
23 | Textbooks, References and/or Other Materials: |
Başal, H. A. ve diğerleri (2011). Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modelleri. Bursa: Dora Yayıncılık Başal, H. (2003). Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri, İstanbul:Morpa Yayınları MEB (2006) 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı Oktay, A. (2002). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, İstanbul: Epsilon Yayınları Başal,H.A. (1996). Hollanda’da Opstap (Elele) Programı (Anne ve Anaokulu Çağındaki Çocukları İçin Oyun ve Öğretim Programı), Ankara Üniversitesi 50. Yıl, Okulöncesi Eğitimi Sempozyumu, Okulöncesi Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Kitabı, 1996. Montessori, M.(1982).Çocuk Eğitimi Montessori Metodu, çev. G. Yücel, İstanbul: Sander Yayınları. Myers, R. (1995). Erken Çocukluk Eğitiminin Programlarının Geliştirilmesinde ve Yaygınlaştırılmasında Uygulanan Politikalar, Erken Çocukluk Eğitiminin Önemi Sempozyum Raporu, İstanbul,ss.62-80 Mialeret,G. (1997). Dünyada Okulöncesi Eğitimi, Okulöncesi Eğitimi, çev. V. Örs, Ankara:UNESCO Türkiye Millî Komisyonu, ss.3-27 Gürkan, T. (1981). Türkiye’de Okulöncesi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Eğitim Fakültesi. Akyüz, Y. (1996). Anaokullarının Türkiye’de Kuruluş ve Gelişim Tarihçesi. Millî Eğitim. 132:11-17, Ekim-Kasım-Aralık Bekman, S. (2003).Türkiye’deki Erken Çocukluk Eğitimi Sistemi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Farklı Modeller, Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları: Yaygınlaşma, yönetişim ve Yapılar Toplantısı Raporu, Ankara: AÇEV, UNICEF Eğitim Reformu Girişimi,ss.19-24 Mağden, D.(1993). Okulöncesi Eğitim Programlarında Yeni Yaklaşımlar, 9. YA-PA Okulöncesi Eğitim ve Yaygınlaştırılması Semineri, Ankara, ss.172-175 |
24 | Assesment |
TERM LEARNING ACTIVITIES | NUMBER | PERCENT |
Midterm Exam | 1 | 40 |
Quiz | 0 | 0 |
Homeworks, Performances | 0 | 0 |
Final Exam | 1 | 60 |
Total | 2 | 100 |
Contribution of Term (Year) Learning Activities to Success Grade | 40 | |
Contribution of Final Exam to Success Grade | 60 | |
Total | 100 | |
Measurement and Evaluation Techniques Used in the Course | ||
Information |
25 | ECTS / WORK LOAD TABLE |
Activites | NUMBER | TIME [Hour] | Total WorkLoad [Hour] |
Theoretical | 14 | 2 | 28 |
Practicals/Labs | 0 | 0 | 0 |
Self Study and Preparation | 14 | 2 | 28 |
Homeworks, Performances | 0 | 4 | 40 |
Projects | 0 | 0 | 0 |
Field Studies | 10 | 3 | 30 |
Midtermexams | 1 | 8 | 8 |
Others | 1 | 1 | 1 |
Final Exams | 1 | 15 | 15 |
Total WorkLoad | 150 | ||
Total workload/ 30 hr | 5 | ||
ECTS Credit of the Course | 5 |
26 | CONTRIBUTION OF LEARNING OUTCOMES TO PROGRAMME QUALIFICATIONS | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
LO: Learning Objectives | PQ: Program Qualifications |
Contribution Level: | 1 Very Low | 2 Low | 3 Medium | 4 High | 5 Very High |